r.ivars - SMOKEMACHINES
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Jag Heter Jimmy
- Posts: 419
- Joined: 02 Dec 2008, 16:16
- Location: Eskilstuna Tele:0735991654 Namn:Jimmy Åkerman
nu vart allting jävligt seriöst och jävligt bra!!!!
Men jag fick ju lägga ner lite tid också
Ska byta ut de 4 länkarmarna som finns i framvagnen också.. Sen får vi se när bakvagnen åker ner för att få lamell diff, då blire powerflex i hela den också...
Blir att köra den som driftingbil då den får sånt jäkla fint chassie.. Karossen är ju inte topnotch så den kan få sig lite på nå driftingpass
kvar att göra:
- hälsa på ärtan så han kan koppa sprutet mot orginalhärvan
- knåpa ihop ett grenrör
- turbo.. Med retur vart en kkk27:a
- montera spridare + btr ifrån ickevanos (680cc spridare).
- knåpa íhop ett avgas som även går att kombinera med orginalgrenrör
- mecka i en 044 i tanken
- byta till en starkkoppling
- fixa diff (antingen mullemeck svetsa eller lamell diffa, beroende på vilken fas i tiden allt innan blev klart...
Men jag måste säga att jag är lite sugen på att klyva motorn totalt och göra lite lagom motiverad renovering innan man kranar på... Men smatidigt.. öppnar man motorn vet man att det spårar ur....
ps. änsålänge hatar jag faktiskt fortfarande e34a... Så jävla onödligt strulig serie....
bonus... lite rolig kamremsbeskrivning..........
Men jag fick ju lägga ner lite tid också
Ska byta ut de 4 länkarmarna som finns i framvagnen också.. Sen får vi se när bakvagnen åker ner för att få lamell diff, då blire powerflex i hela den också...
Blir att köra den som driftingbil då den får sånt jäkla fint chassie.. Karossen är ju inte topnotch så den kan få sig lite på nå driftingpass
kvar att göra:
- hälsa på ärtan så han kan koppa sprutet mot orginalhärvan
- knåpa ihop ett grenrör
- turbo.. Med retur vart en kkk27:a
- montera spridare + btr ifrån ickevanos (680cc spridare).
- knåpa íhop ett avgas som även går att kombinera med orginalgrenrör
- mecka i en 044 i tanken
- byta till en starkkoppling
- fixa diff (antingen mullemeck svetsa eller lamell diffa, beroende på vilken fas i tiden allt innan blev klart...
Men jag måste säga att jag är lite sugen på att klyva motorn totalt och göra lite lagom motiverad renovering innan man kranar på... Men smatidigt.. öppnar man motorn vet man att det spårar ur....
ps. änsålänge hatar jag faktiskt fortfarande e34a... Så jävla onödligt strulig serie....
bonus... lite rolig kamremsbeskrivning..........
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
skitkul reportage ute nu i affärerna!!
återbesiktningstiden har gått ut på avgasvärdena.. men jag kände att det var dags att fixa det så jag kan besikta på nytt och sen turba skiten!
racekatt
fick assistans av larsson (tack som fan för hjälpen =)
hade lite olika prylar i min skrotlåda, så det vart lite blandat rostfrei och svartstål... halvkul imellanåt att svetsa i..
som man kan se har jag en katt... och en liten ljuddämpare....
och SATAN I HELVETE vilket fail... nu kan man snacka kebabräser och totalt odulig inför besiktningen...
moment 22 = jag lär få tyst på skiten för att besikta ( nu lär avgasvärden vara rätt iallafall ).. Men jag lär turba skiten för att ljudnivån ska bli behaglig.............. 2 be continued...
återbesiktningstiden har gått ut på avgasvärdena.. men jag kände att det var dags att fixa det så jag kan besikta på nytt och sen turba skiten!
racekatt
fick assistans av larsson (tack som fan för hjälpen =)
hade lite olika prylar i min skrotlåda, så det vart lite blandat rostfrei och svartstål... halvkul imellanåt att svetsa i..
som man kan se har jag en katt... och en liten ljuddämpare....
och SATAN I HELVETE vilket fail... nu kan man snacka kebabräser och totalt odulig inför besiktningen...
moment 22 = jag lär få tyst på skiten för att besikta ( nu lär avgasvärden vara rätt iallafall ).. Men jag lär turba skiten för att ljudnivån ska bli behaglig.............. 2 be continued...
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
kom o suuuuuuuuuuuuup
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
for till garaget en sväng, tung musik och lite e30 mek !
jericolådan ska snart få sig en rejäl omgång, såvida ingen vill köpa den trasig.
HONAN UPPSTARTAD.... Lät arg så in i helvete... hade åkt 7or hela dagen med det temperamentet som vilade under locket idag
Drog dit adapterkåpan till jericon för att få på startmotorn på den..
inget smygsupandes i vinter inte.. arkiveras
BF95 ftw
justera bort 30% soppa och starta upp, fyfan, lät nästan ännu argare... vinter SUGER.
fraktas till fantomens grotta över vintern, kallt och mörkt.
fick ett fjäderbenstag av jacke, sweeeet
tänkte bygga på lite mer vid fjäderbenstornen, så man kan hissa bilen enkelt med traversen... sånt jävla stök med låga bilar att lyfta undertill...
redo att swoppa plats med 525an en sväng, så jag kan TURBA skiten ur den!
en liten mesig kkk27a får räcka till den.. 31k mil och oöppnad kan bli kul att haverera med takbox påväg till sälen i vinter...
jericolådan ska snart få sig en rejäl omgång, såvida ingen vill köpa den trasig.
HONAN UPPSTARTAD.... Lät arg så in i helvete... hade åkt 7or hela dagen med det temperamentet som vilade under locket idag
Drog dit adapterkåpan till jericon för att få på startmotorn på den..
inget smygsupandes i vinter inte.. arkiveras
BF95 ftw
justera bort 30% soppa och starta upp, fyfan, lät nästan ännu argare... vinter SUGER.
fraktas till fantomens grotta över vintern, kallt och mörkt.
fick ett fjäderbenstag av jacke, sweeeet
tänkte bygga på lite mer vid fjäderbenstornen, så man kan hissa bilen enkelt med traversen... sånt jävla stök med låga bilar att lyfta undertill...
redo att swoppa plats med 525an en sväng, så jag kan TURBA skiten ur den!
en liten mesig kkk27a får räcka till den.. 31k mil och oöppnad kan bli kul att haverera med takbox påväg till sälen i vinter...
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Hur mkt ska du ladda med touringen?
Ja tänkte själv bygga en snikkitt till min touring. Men har ej bestämt vilken snurra ja ska ha eller hur seriöst det ska bli. Men trög som man är så lägger man på tok för mkt pengar på släden. =) Känner du igen dig Ivars?
Vad blir det för koppling? Org pallar upp till 0,6bar.
Ska du åka med chip?
/ Mvh
Ja tänkte själv bygga en snikkitt till min touring. Men har ej bestämt vilken snurra ja ska ha eller hur seriöst det ska bli. Men trög som man är så lägger man på tok för mkt pengar på släden. =) Känner du igen dig Ivars?
Vad blir det för koppling? Org pallar upp till 0,6bar.
Ska du åka med chip?
/ Mvh
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Ska flytta hela kylsystemet till vatteninsuget till "skuffen"...
Behöver en alu kylare eller tips på något lösning med vettiga cellpaket att jobba i för måtten 300x500.. En ic ligger ju i måtten men känns inte helt rätt gjord för att flöda genom små en tums rör...
redan köpt turbo kkk27 perfekt för att panga på en 400whp och även spridare till det 680cc..
Men det blir uppskjutet för jag har redan börjat småfräsa med e30in och för att inte bli hängande med geväret i luften så skiter jag i 5 serien just nu tyvärr.. förutom att sätta dit en till ljuddämpare och besikta... Sen svetsa diffen och visa lite rondeller hur dom bör tas.
Vet exakt vad du menar!
Behöver en alu kylare eller tips på något lösning med vettiga cellpaket att jobba i för måtten 300x500.. En ic ligger ju i måtten men känns inte helt rätt gjord för att flöda genom små en tums rör...
Pitbull wrote:Hur mkt ska du ladda med touringen?
Ja tänkte själv bygga en snikkitt till min touring. Men har ej bestämt vilken snurra ja ska ha eller hur seriöst det ska bli. Men trög som man är så lägger man på tok för mkt pengar på släden. =) Känner du igen dig Ivars?
Vad blir det för koppling? Org pallar upp till 0,6bar.
Ska du åka med chip?
/ Mvh
redan köpt turbo kkk27 perfekt för att panga på en 400whp och även spridare till det 680cc..
Men det blir uppskjutet för jag har redan börjat småfräsa med e30in och för att inte bli hängande med geväret i luften så skiter jag i 5 serien just nu tyvärr.. förutom att sätta dit en till ljuddämpare och besikta... Sen svetsa diffen och visa lite rondeller hur dom bör tas.
Vet exakt vad du menar!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Hörru ditt lilla mardsvinsbarn ja har en kylare till salu...kolla säljes...
http://www.garaget.org/zorbe" onclick="window.open(this.href);return false;
Our drinking team has a racing problem
Our drinking team has a racing problem
r.ivars wrote:Dawe_A wrote:Fint
hur många mil kan du tänka dig att du kört med motorn i e30 in nu sen den sattes ihop? =)
totalt sen -07 eller sen iår när den rustades upp med 3 liters delar?
Från och med -07 till att du plockade ner den inför 3.0L konvertering. Och från 3.0 Konverteringen till nu
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,