Grefven wrote:Kroppsbyggnaden skvallrar om att det är din chipspåse och McD ballong iaf
jag blir då bara fet av mcd & chips
ursäkta ot
Det tror jag inte är orsaken. Om inte större delen av näringsintaget e just chips och mcd. Du kan reglera i andra ändar oxå isf.
Jag menade mest att det inte såg ut att gå så mycket av ett annat näringsämne i den kroppen. Det näringsämnet som är lite underrepresenterat i chips och happy meal.
Grefven wrote:Kroppsbyggnaden skvallrar om att det är din chipspåse och McD ballong iaf
jag blir då bara fet av mcd & chips
ursäkta ot
Det tror jag inte är orsaken. Om inte större delen av näringsintaget e just chips och mcd. Du kan reglera i andra ändar oxå isf.
Jag menade mest att det inte såg ut att gå så mycket av ett annat näringsämne i den kroppen. Det näringsämnet som är lite underrepresenterat i chips och happy meal.
Skojjade egentligen bara, har full koll på all näringslära och kost. Tränat x antal år. Och jag vet att det är protein det finns dåligt av i chips och mcd menyerna
men nu är vi lååångt OT, tillbaka till ekonomin!
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
själv försöker jag hålla allt så lågt som möjligt för att kuna spendera mera kul på mig eller en kompis som kan behöva lite om man ska göra något kul, just nu vet jag inte hur mycket ungefär jag kommer att få ut men som CNC-Fräsare på Perfeckta så jobbar jag igenom bemannings bolaget IKett och få 5-dagars traktamente o så, har valt själv att pendla 14 mil fram och tillbaka för att hålla kostnader nere o det blir billigare än att ta in på vandra hem under vardagarna, men på det lilla förskottet jag tog ut på 10 dagar inarbetat på dagtid så fick jag 12 000 efter skatt, och nu när jag jobba 2 skift vet jag inte redigt hur mycket det blir på en hel månad genomsnitligt räknat på 21.75 arbetsdagar på stor och liten månad, men en hyra på 4500 och bredband på 318 if-metall avgift på 217 sen har jag ju inget abonemang utan bara ett halebop kontantkort, sen spendera jag inte så mycket på mig själv mera än nödvändigt, men en ny soffa o nya kläder behövs nu efter att ha varit arbetslös i 1.5år,
det få bli en Ullareds-resa på detta
Some kids piss their names in the snow Chuck Norris can piss his name in concrete.
cerwinboy wrote:själv försöker jag hålla allt så lågt som möjligt för att kuna spendera mera kul på mig eller en kompis som kan behöva lite om man ska göra något kul, just nu vet jag inte hur mycket ungefär jag kommer att få ut men som CNC-Fräsare på Perfeckta så jobbar jag igenom bemannings bolaget IKett och få 5-dagars traktamente o så, har valt själv att pendla 14 mil fram och tillbaka för att hålla kostnader nere o det blir billigare än att ta in på vandra hem under vardagarna, men på det lilla förskottet jag tog ut på 10 dagar inarbetat på dagtid så fick jag 12 000 efter skatt, och nu när jag jobba 2 skift vet jag inte redigt hur mycket det blir på en hel månad genomsnitligt räknat på 21.75 arbetsdagar på stor och liten månad, men en hyra på 4500 och bredband på 318 if-metall avgift på 217 sen har jag ju inget abonemang utan bara ett halebop kontantkort, sen spendera jag inte så mycket på mig själv mera än nödvändigt, men en ny soffa o nya kläder behövs nu efter att ha varit arbetslös i 1.5år,
if-metall av gift på 217 jag har fan 407 :s
hur kan det skilja så mkt
mvh
cerwinboy wrote:själv försöker jag hålla allt så lågt som möjligt för att kuna spendera mera kul på mig eller en kompis som kan behöva lite om man ska göra något kul, just nu vet jag inte hur mycket ungefär jag kommer att få ut men som CNC-Fräsare på Perfeckta så jobbar jag igenom bemannings bolaget IKett och få 5-dagars traktamente o så, har valt själv att pendla 14 mil fram och tillbaka för att hålla kostnader nere o det blir billigare än att ta in på vandra hem under vardagarna, men på det lilla förskottet jag tog ut på 10 dagar inarbetat på dagtid så fick jag 12 000 efter skatt, och nu när jag jobba 2 skift vet jag inte redigt hur mycket det blir på en hel månad genomsnitligt räknat på 21.75 arbetsdagar på stor och liten månad, men en hyra på 4500 och bredband på 318 if-metall avgift på 217 sen har jag ju inget abonemang utan bara ett halebop kontantkort, sen spendera jag inte så mycket på mig själv mera än nödvändigt, men en ny soffa o nya kläder behövs nu efter att ha varit arbetslös i 1.5år,
if-metall av gift på 217 jag har fan 407 :s hur kan det skilja så mkt mvh
Det är utan a kassa! måsta vara så för jag betalar en 500 if metall å akassa
Det är utan a kassa! måsta vara så för jag betalar en 500 if metall å akassa
Kort beskrivning: Jag sålde aktier med vinst ett år och då valde jag att i förebyggande syfte betala mer skatt. Bekvämt helt enkelt då jag skulle deklarera inkomst på aktievinsten. Så jag sa till lönekontoret att dra tusen spänn extra var mpnadslön i skatt. Således skulle jag t.o.m få pengar tillbaka efter mina reseavdrag nör deklarationen vart redovisad. Inte det bästa sättet då banken hade dett bättre ränta. Men bekvämt som sagt.
Sen har jag varit så bekväm att jag aldrig orkst ändra tillbaka det. För det innebär ju minst 60 sekunder i telefon. Vilket är för mycket jobb för mig tydligen.
Så jag får ut 1000:- mindre varje månad än vad jag skulle ha. "frivillig skatt" står det på lönelappen. Visst fan, jag får ändra det tänker jag 12 ggr om året...
Men det blir ju aldrig restskatt att betala in. Så man får en skön peng tillbaka. Lite att lura sig själv dock.
själv är man ju bara 15 bast men tycker det är ganska intressant med ekonomi. det är kul att se hur ni har det, se hur ni tycker och tänker.
så till min ekonomiska sida:
inkomst: 0 kr (händer väll att man får en tjuga eller nått ibland men det är sällan, sen betalar ju morsan och farsan allt det andra)
utgifter: max 50 kr i månaden. blir väll ett paket tuggummi i bland och en negerboll ibland men inte mer. ( lever på mitt enorma sparande på just nu 350 kr)
ja betalar in lite extra skatt varje lön för man vill ju hellre ha en slant i återbäring än betala.de blir ju inge man märker på lön men desto roligare å få en "överraskning". sen efter alla räkningar så har man väll ca 10000lax över beroende på hur ja jobbat.nu har ja ett lån som är riktigt dåligt oxo men har inte orkat bry mej.
själv är man ju bara 15 bast men tycker det är ganska intressant med ekonomi. det är kul att se hur ni har det, se hur ni tycker och tänker.
så till min ekonomiska sida: inkomst: 0 kr (händer väll att man får en tjuga eller nått ibland men det är sällan, sen betalar ju morsan och farsan allt det andra)
utgifter: max 50 kr i månaden. blir väll ett paket tuggummi i bland och en negerboll ibland men inte mer. ( lever på mitt enorma sparande på just nu 350 kr)
Härligt. En oförstörd person!
Du kan göra precis som du vill framöver. Gå vilken skola du vill. Välja att göra bra ekonomiska beslut eller göra korkade.
Ett tips är att inte låna en massa pengar dagen du är 18år för att ha en fräsig bil. Du och polarna har roligare i en volvo 740 än en 70000:- belånad bil.
Är du som jag och således för korkad för att bli läkare så bli förfan snickare eller liknande.
Fordonsprogrammet är ingen bra utbildning och sällan blir det bra jobb. Bilar ska man hålla som hobby.
Gör ingen på smällen, bo hos morsan några år om det går, bli inte kär, vänta med att bygga bil tills stabil inkomst infinner sig. Vänta gärna även tills du har en sparpeng som inte ska gå till bilen oxå.
så till min ekonomiska sida: inkomst: 0 kr (händer väll att man får en tjuga eller nått ibland men det är sällan, sen betalar ju morsan och farsan allt det andra)
Härligt. En oförstörd person!
Du kan göra precis som du vill framöver. Gå vilken skola du vill. Välja att göra bra ekonomiska beslut eller göra korkade.
Ett tips är att inte låna en massa pengar dagen du är 18år för att ha en fräsig bil. Du och polarna har roligare i en volvo 740 än en 70000:- belånad bil.
Är du som jag och således för korkad för att bli läkare så bli förfan snickare eller liknande. Fordonsprogrammet är ingen bra utbildning och sällan blir det bra jobb. Bilar ska man hålla som hobby.
Gör ingen på smällen, bo hos morsan några år om det går, bli inte kär, vänta med att bygga bil tills stabil inkomst infinner sig. Vänta gärna även tills du har en sparpeng som inte ska gå till bilen oxå.
ska in till if-metall och säga till dom att man fått ett nyt jobb o då kommer ju inte inbetalningen vara 217:- utan då kommer det ju gå på % av lönen eller max då taket är 844:- enligt vad min lapp säger här hemma, så det är just i övergången här
Some kids piss their names in the snow Chuck Norris can piss his name in concrete.