Plugga förbindelsen på delad bränsletank
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- bmw-slangen
Plugga förbindelsen på delad bränsletank
Är det någon som vet var man kan få tag på en plugg för att plugga hålet där "förbindelseröret" sitter fast dvs #4 i skissen nedan
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=05
Jag ska alltså såga itu bränsletanken och endast använda höger halva och behöver således plugga hålet där "förbindelseröret" sitter. Har försökt mäta och det verkar som det är metriskt M16x1.5 gänga - dock något osäker.
Är det någon som har delat sin bränsletank innan så fyll gärna på med tips och råd!
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=05
Jag ska alltså såga itu bränsletanken och endast använda höger halva och behöver således plugga hålet där "förbindelseröret" sitter. Har försökt mäta och det verkar som det är metriskt M16x1.5 gänga - dock något osäker.
Är det någon som har delat sin bränsletank innan så fyll gärna på med tips och råd!
- bmw-slangen
Fint! Då verkar det iallafall inte vara några problem med att dela på tanken (jag var något oroad över att det kunde läcka ut bensin där man nyss kapat - visste inte om det är helt tätt där eller om det är en liten glipa mellan plåtarna).
Men eftersom det är någon typ av standard metrisk rörgänga (antar jag) så hoppades jag på att det inte skulle vara några problem att få tag på en plugg eller dylikt.
Men eftersom det är någon typ av standard metrisk rörgänga (antar jag) så hoppades jag på att det inte skulle vara några problem att få tag på en plugg eller dylikt.
- bmw-slangen
Svetsade fast en plåt såklartbmw-slangen wrote:Men grabbar, det är ju en liten "glipa" om man säger så i snittet där man delade tanken.
Så hur gjorde ni här då!?!

Jag var in med röret som du frågade om i första posten till Hydroscand och dom kunde inte få fram nån plugg till det.
/M|cke F@.gner
- bmw-slangen
Ja, anade det. Jo, när jag hade börjat såga så insåg jag hur det såg på ovansidanMicke wrote:Svetsade fast en plåt såklartbmw-slangen wrote:Men grabbar, det är ju en liten "glipa" om man säger så i snittet där man delade tanken.
Så hur gjorde ni här då!?!![]()
Trodde du såg att tanken var "hel" på ovansidan...
![]()
Jag var in med röret som du frågade om i första posten till Hydroscand och dom kunde inte få fram nån plugg till det.

Ok, blir nog att lämna bort den för lite svetsjobb då!
Hmmm, om inte Hydroscand hade någon plugg, då lär det bli svårt... Får höra mig runt lite, men lär nog inte hitta något...
- bmw-slangen
- bmw-slangen