fins det en möjlighet att 18X10" y-rondell går in bak på en e36?
är från en e34
skärmkanterna är valsade en del .. och om man kör med smalare däck kanske?????
Det bör nog gå. Jag kör med 8,5" runt om (ET13). Ovalsad bakskärm på vinterkälken, den andra är dem valsade och där ska det inte vara några bekymmer.
Vore intressant och se om det går me 10"
Är ju rätt enkelt valsa E36 skärmar då det finns mkt plåt. jag har gjort det på min, inte bara kanten utan även lite av skärmen för att få in 17x10
Mvh//A
Mycket vrid spar tid! http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
Wiic wrote:Det bör nog gå. Jag kör med 8,5" runt om (ET13). Ovalsad bakskärm på vinterkälken, den andra är dem valsade och där ska det inte vara några bekymmer.
Wiic wrote:Det bör nog gå. Jag kör med 8,5" runt om (ET13). Ovalsad bakskärm på vinterkälken, den andra är dem valsade och där ska det inte vara några bekymmer.
17-18" och däckdimension på detta tack
17"
235/45/17 är rätt bökigt o köra med fram om man kör med sänkt bil, det tar i för mig på stora ojämnheter osv.
Samma dimension bak och 30mm sänkning gick absolut inte då det luktade bränt gummi i hela bilen när man hade 3 personer i bilen.
Så absolut högst 225/45/17 om man kör toksänkt och med mjuka dämpare.
På den vite räcern kommer jag köra 215/40/17 runt om istället för att vara på den säkra sidan.
Mvh