SAAB köper BMW

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Thörn

SAAB köper BMW

Post by Thörn »

Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Grefven

Post by Grefven »

Jobbat som journalist på se och hör eller aftonbladet tidigare?

Tänker på den måttligt missvisande rubriken :-)
Strandholm

Post by Strandholm »

Jag köper bmw!

Har 2st för närvarande faktist.
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
aelget

Post by aelget »

Strandholm wrote:Jag köper bmw!

Har 2st för närvarande faktist.
+1
Pitbull

Post by Pitbull »

Biltillverkaren Saab Automobile är i färd med att inleda tekniskt samarbete med den tyska konkurrenten BMW, rapporterar Reuters med hänvisning till holländska medieuppgifter. Samarbetet ska bland annat utmynna i att Saab köper delar och teknik från BMW.
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Snekast

Post by Snekast »

Klart som fan de köper delar av stortysken :)

SaabZF ftw :lol:
E39 540i/6 S62b50
E39 523i Vinterpulka
Awpelqvist

Post by Awpelqvist »

betyder de bakhjulsdrivna saab? eller gud förbjude framhjuls bmw :O
alla barnen gillar att åka polisbil, men det försvinner med åren.
Grefven

Post by Grefven »

framhjulsdriven bmw är redan på g.

ni tror väl för fasen inte att det kommer bli en saab/bmw hybrid? det lär väl handlas enstaka komponenter. gissningsvis det elektriska. saab är ju inte direkt i en sits där de laxar upp och köper bmw och gör vad de vill.
Awpelqvist

Post by Awpelqvist »

Grefven wrote:framhjulsdriven bmw är redan på g.

ni tror väl för fasen inte att det kommer bli en saab/bmw hybrid? det lär väl handlas enstaka komponenter. gissningsvis det elektriska. saab är ju inte direkt i en sits där de laxar upp och köper bmw och gör vad de vill.
menar du hybrid bilen? den med typ 50hk bensinmotor fram och gigantisk elmotor bak?
Grefven

Post by Grefven »

Awpelqvist wrote:

menar du hybrid bilen? den med typ 50hk bensinmotor fram och gigantisk elmotor bak?
vet ej. det provades i ett 1-serie skal på spionbilderna iaf. tror det ska bli den nya minstingen bara och ingen hybrid. men jag vet absolut inget utan tolkade det så bara.

det kanske blir samma bil som mini men i bmw kostym?
Awpelqvist

Post by Awpelqvist »

Grefven wrote:
Awpelqvist wrote:

vet ej. det provades i ett 1-serie skal på spionbilderna iaf. tror det ska bli den nya minstingen bara och ingen hybrid. men jag vet absolut inget utan tolkade det så bara.

det kanske blir samma bil som mini men i bmw kostym?
vore rätt fränt ändå! men jag har då för mig att bmw hade publicerat den som framhjulsdriven då det egentligen satt en gigantiskt elmotor per bakhjul haha :lol:
Clew

Post by Clew »

Det troligaste är väl att dom vill köpa plattformen som BMW har utvecklat till bla Mini Cooper. Den har dom experimenterat med hybriddrift på och är en kompakt framhjulsdriven bil som mycket väl skulle kunna bli nya Saab 92.
Thörn

Post by Thörn »

verkar vara BMWs dieselmotorer som kommer sitta i nya kommande 9-3 modellen
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Grefven

Post by Grefven »

Jag tror att alla saabar får v10an och 7växlade smgIII nu när bmw går över till v8 och dubbelturbo. Givetvis tvärställd och framhjulsdriven utan diffspärr så den blir säker att åka med på vintern.

Saabkillarna trodde ju att det skulle komma mittmotorsaabar med v8 så fort koenigsegg visade intresse. Så det ska bli kul och se när första saab/bmw klistermärket dyker upp på blocket.
Post Reply