Bilder: Ny bruksbil...
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Bilder: Ny bruksbil...
Tog beslutet att skaffa mig en ny bruksbil i somras. Beställde en V70 2.5FT R-design -2011 via jobbet. Det är en form av tjänstebil och alltså inte min helt egna. Tillval var teknikpaket 1 vilket innefattar nyckellöst system, aktiva kurvljus och näst största stereon. Till detta valde jag även till baslåda och ett par småsaker som 12v uttag i skuffen osv.
I och med att det är en R-design från början så att säga så sitter där redan 18" fälgar, tvåfärgat skinn m.m. Det som skiljer R-design från en vanlig V70 är en del exteriöra detaljer som ger bilen en sportigare look. Invändigt är det blåa mätartavlor, det speciella skinnet och sportratt, pedaler och knopp.
Utöver "stylingen" så har bilen andra krängningshämmare, stötdämpare, fjädrar och styrväxel gentemot en vanlig V70. Bilen beter sig bra på vägen med tanke på att det är en familjevolvo och nära 2000kg. Motorn funkar fint, drar gott och har ett brett register.
Bilen i sig är enligt mig en bra bruksbil. Man kan lasta mycket, man åker tyst och bekvämt, man kan spontanrejsa lite och man kan dra husvagn
Sjukt gött att ha en helt ny bil och inte behöva bry sig om oväntade kostnader i form av reparation osv.
Tog två snabba bilder under ett tillfälle då jag egentligen var ute för att fota en annan bil.
Mvh
I och med att det är en R-design från början så att säga så sitter där redan 18" fälgar, tvåfärgat skinn m.m. Det som skiljer R-design från en vanlig V70 är en del exteriöra detaljer som ger bilen en sportigare look. Invändigt är det blåa mätartavlor, det speciella skinnet och sportratt, pedaler och knopp.
Utöver "stylingen" så har bilen andra krängningshämmare, stötdämpare, fjädrar och styrväxel gentemot en vanlig V70. Bilen beter sig bra på vägen med tanke på att det är en familjevolvo och nära 2000kg. Motorn funkar fint, drar gott och har ett brett register.
Bilen i sig är enligt mig en bra bruksbil. Man kan lasta mycket, man åker tyst och bekvämt, man kan spontanrejsa lite och man kan dra husvagn
Sjukt gött att ha en helt ny bil och inte behöva bry sig om oväntade kostnader i form av reparation osv.
Tog två snabba bilder under ett tillfälle då jag egentligen var ute för att fota en annan bil.
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Bara barn, villa och hund kvar då
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Oscarr: Tack.
Markus: Innan det får man skaffa tant
JimmyA: Bilen är skyhög. Men det är gott, slippa bry sig om ojämna vägar och väggupp. Färgen gör sig bra tycker jag, nu är den inte tvättad en enda gång på 115 smutsiga mil.
Markus: Innan det får man skaffa tant
JimmyA: Bilen är skyhög. Men det är gott, slippa bry sig om ojämna vägar och väggupp. Färgen gör sig bra tycker jag, nu är den inte tvättad en enda gång på 115 smutsiga mil.
också något jag undrar Volvos d5a är ju stört skön och piggKarel021 wrote:riktigt nice !! de är dags för mig med snart o fixa ny tjänste bil
jag har kollat lite på volvon.. men då en d5a men de springer gärna iväg när man börjar lägga på lite utr.
vad gick din på och varför tog du inte en diesel ?
Kristian Svendsen
Tel: 0735008489
BMW 740i/6 -96
Volvo 855 R -97
Tel: 0735008489
BMW 740i/6 -96
Volvo 855 R -97
Diesel är det enda jag hade valt om det inte vore för följande:Karel021 wrote:riktigt nice !! de är dags för mig med snart o fixa ny tjänste bil
jag har kollat lite på volvon.. men då en d5a men de springer gärna iväg när man börjar lägga på lite utr.
vad gick din på och varför tog du inte en diesel ?
Kontrakt på 2 år istället för 3 år, man får inte ta r-design som diesel, en diesel med samma utrustning hade varit på tre år och ca 450kr dyrare i månaden.
Anledningen för att jag tog en tjänstebil ö.h var för att de sänkt priset från 349k till 299k så det gör en del i månaden, men även för att jag fick tvåårskontrakt istället för tre år.
Valde till extra utr. för typ 25k.
Sjukt gött är det i alla fall
Exakt, E-bil. Det är smidigt om man vill åka nytt och inte ha oväntade utgifter.
På tal om Olofström, känner du någon på fabriken? Säg till dom isf att börja jobba rätt, jag jobbar nu med att justera karossdelar på nya Volvo V60 och allt är deras fel
På tal om Olofström, känner du någon på fabriken? Säg till dom isf att börja jobba rätt, jag jobbar nu med att justera karossdelar på nya Volvo V60 och allt är deras fel
Jobbar väl bara gamla stofiler där, som håller hårdare i släggan än i kärringen.pelko wrote:Exakt, E-bil. Det är smidigt om man vill åka nytt och inte ha oväntade utgifter.
Eller, så är det en praktikant
Aaah det är rätt stökigt...
0709-854845.
0709-854845.