ivars e30 turbo, inför årets film

Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

ivars e30 turbo, inför årets film

Post by r.ivars »

ett par blandade klipp ifrån säsongen :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=565RMdeqa_I

ska snurra ihop en längre film som vanligt sen, fast iår har jfoto tagit tag i mycket av materialet så den filmen han gör kanske gör att jag skiter i att göra en egen :)

hoppas 3 liters m50 ljudet går hem 8)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Fredriksson84
Posts: 308
Joined: 01 Nov 2009, 18:05
Location: Falun

Post by Fredriksson84 »

längtar redan efter hela filmen :)
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Blir förvånad över hur det kan vara så jävla bra respons med 80mm turbo varje gång jag ser en film :roll:
User avatar
Ronnie AVR
Posts: 1348
Joined: 07 Sep 2007, 16:58
Location: STHLM

Post by Ronnie AVR »

Bmwandreas wrote:Blir förvånad över hur det kan vara så jävla bra respons med 80mm turbo varje gång jag ser en film :roll:
Har du inte insett BorgWarner is the shit? :wink:
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Jag har testat allt så jag borde väl veta:)
Har man plats så funkar de bra. Men de slår inte en Precision på vikt/storlek kontra prestanda. Men de kostar ju lite mer också.

Har kört flera 80mm utan sådan här respons. 3 lit M50 måste ge extremt mycket effekt som grundmotor.
User avatar
Warulv
Posts: 178
Joined: 25 Sep 2009, 12:58
Location: Stockholm

Post by Warulv »

det där ljudet får mig att http://www.youtube.com/watch?v=VLnWf1sQkjY&ob=av3e
galet härligt
Klangen
Posts: 537
Joined: 09 Apr 2009, 14:19
Location: Stockholm/Norrort

Post by Klangen »

Warulv wrote:det där ljudet får mig att http://www.youtube.com/watch?v=VLnWf1sQkjY&ob=av3e
galet härligt
Haha, vafan! =)
User avatar
Fernis1
Posts: 2406
Joined: 10 Jan 2008, 02:49
Location: Märsta

Post by Fernis1 »

Bmwandreas wrote:Jag har testat allt så jag borde väl veta:)
Har man plats så funkar de bra. Men de slår inte en Precision på vikt/storlek kontra prestanda. Men de kostar ju lite mer också.

Har kört flera 80mm utan sådan här respons. 3 lit M50 måste ge extremt mycket effekt som grundmotor.

Måste bara fråga, ni hissar Precision till skyarna men om man kollar på alla sportiga byggen ni bygger så sitter det Borg Warner på dom, finns det någon speciellt anledning?

MVH
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Blir för dyrt om man ska köra Precision i vissa lägen. Liknande som BW380 går på 20k+ och det vill inte kunderna betala. Upp till 76 mm kör vi dem.
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

En sak som jag aldrig har förstått är varför man väljer turbos med små avgasdelar (jo jag förstår folk vill ha "respons") för att sedan elektroniskt styra bort laddtrycket?

Men iofs är jag ju från Norrland så vad förstår jag. :P

Asball film Ivars!!! väntar på resten bara.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

peppe wrote:En sak som jag aldrig har förstått är varför man väljer turbos med små avgasdelar (jo jag förstår folk vill ha "respons") för att sedan elektroniskt styra bort laddtrycket?

Men iofs är jag ju från Norrland så vad förstår jag. :P

Asball film Ivars!!! väntar på resten bara.
Vad menar du? 1:1 i mottryck är perfekt.
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Perfekt? Okej...

Ja, det är väl fler än en gång man läser om att tryck mappas bort i botten, så man slipper detonera bitarna i omloppsbana, nu orkar jag inte söka reda på någon av trådarna, men du förstog väl min fråga antar jag.

Nog om det, Ivars vil nog ha sin filmtråd ifred.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Ja det är väl bättre med bra register än ett dåligt?
User avatar
malte
Posts: 153
Joined: 01 Oct 2006, 15:37
Location: Vagnhärad

Post by malte »

Ivars, du är kung. Keep it up!
User avatar
golf666
Posts: 24
Joined: 29 Jun 2010, 20:21
Location: Falun
Contact:

Post by golf666 »

Schysst/grym film på en riktigt schysst/grym bmw ;)
//Tobbe, Passat Alltrack 2.0tdi -13, Audi S2 2.5l Avant -93, Golf mk1 turbo 444whp -75
http://www.garaget.org/golf666/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

robert wrote:Fast hur värt är det att en turbo skiter på sig långt innan grundmotorn har vaknat? :)
Det kan den inte göra om inte mottrycket överstiger laddtrycket.
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Vi kanske ska dela på tråden, inläggen ang turbos från Ivars filmtråd.

Vi pratar båda om bra register, men vi menar nog olika på hur man uppnår det.
Post Reply