Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Kärran är fin, lite mera tryck och e85 i tanken så kommer den bli go =)
Var själva vredet som tog eld tror jag, rök som fan innan vi fick upp kameran.





Man ska inte generalisera men..

Har flera bekanta som sysslar med sk streetrace, killar med keps som tycker att det är roligt att göra donuts, köra 200 på 50 väg, helst filma allt och lägga ut det på nätet.

Det känns som om man skjuter sig själv i foten.

Dessutom verkar det finnas ett förakt för lagar och ordningsmakt.
Det är med andra ord coolt att bryta mot lagen och utsätta sig själv och andra för fara.

Om ni som håller på med racing är så seriösa och så gärna vill ha en bana att hålla till på, varför organiserar ni er inte och gör ett seriöst försök att få till ett projekt med kommunen?

Signatur: Team playhem?
Får så lov att citera denna sköna kommentar på vk. Man kan ju utan att starta så många hjärnceller räkna ut vart ifrån den kommer. En heldel fakta fel men ändå okej.

Som tur är, så har vi ju nu fler bilar att busa med, så 1 kommer ju med säkerhet alltid kunna rulla, vilket gör att vi sover gott om kvällarna.

Jag vet inte hur hemskt det är att bränna lite gummi, filma och klippa ihop en rulle?

Tråkigt att det finns så mycket dubbelmoral samt svenska avundsjukan här i Umeå.

Artickeln i fråga är denna: http://www.vk.se/Article.jsp?article=37 ... ue#comment
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Verkar vara ett jobbigt läge för er där uppe..
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Ja, dom ligger på hårt nu. Men det kan man ju leva med, värre äre med moralkärringarna, som dessutom har dubbelmoral, haha :)
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Absolut, fyfan!
Skönt att det fortfarande är ganska lugnt här nere =)
Ibland får man väl fingret eller en näve om man steker på, på fel ställe :twisted:
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
ZAK
Posts: 2544
Joined: 28 Nov 2005, 22:58
Location: Karlskrona

Post by ZAK »

Stort grattis till tiden!
Skitkul!
Proud member of kööken Racing

zakademus@gmail.com
0760156239
User avatar
Micke johansson
Posts: 2175
Joined: 17 Jul 2006, 21:30
Location: Umeå

Post by Micke johansson »

Vaknade Fredag åkte till skolan 6timmars sömn, Fram mot kvällen så fick ja veta att det var rätt kört att delta i race om bilen inte var besiktad. :doh: Hade som lagt ner planen att besikta bilen och ställa upp i tävlingen. For ut och åkte Mk1 på stan med hedman. Träffade upp en kille som kunde ha ett framhjulsnav ! lysande det hade han. Vi drog på max vid kl 00.30 och åt och funderade på om man skulle åka och besikta Sibirskyn. Vi åkte sedan ut till garage58 och hade fullt ställt in oss på att vi skulle vara på besiktningen kl 09.00 och besikta drop in. Efter massvis med took skruvning så var bilen (Nästan) Besiktnings dublig. 04.00 Så gick sibirskyn som sug motor. Vi tänkte att vi får inte missa våran tid så vi åkte upp till ersboda och satt oss utanför och väntade på att klockan skulle gå. 06.00 sov vi till 08.00 då Gick jag och satt mig utanför dörren för att försäkra mig om 1a plats. Besiktade 09.30 och fick 14 2or :D
Sedan åkte jag förbi peppe som var i mycket dåligt skick ! När han gick så höll han i huvudet(Firma fest med rik chef). Vi åkte ut till garaget och började skruva , hedman åter anslöt sig efter ha hämtat johan ur fylle häktet. sedan took skruvade vi 4 hela dagen.

14.30 var bilen klar ! buren satt där, turbo anläggning . avgassytem. mm..

Sedan åkte vi ut och provade vilket ladd tryck som vore bäst. häst jäveln stack i väg som aldrig förr. 1,9 bar (Farligt) svart blev det. vi ställde ner till 1.5 och lastade bilen

synd att allt brast på ett par dåliga hjul bultar :( körde 1 race och vann men fick lämmna WO .men helgen har varit insane ! vill se någon besikta bilen samma dag som körning ;) (streetrace) med besiktade bilar alltså.


Image


Image
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com

E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
User avatar
JimmyA
Posts: 1589
Joined: 21 Nov 2005, 18:43
Location: Tumba

Post by JimmyA »

Varför fick du punkt nr 2? Du kunde alltså lika gärna åkt in med turbon monterad.
När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Det är ingen som begriper det. Han menade på att den inte var orginal. Tändspolarna han tänkte på?

Men, roligaste var ju lösningen ang. reg.bes eller hur det skulle bli, det skulle vi ta vid nästa besiktning? Haha.

Med turbon hade vi aldrig fått besiktiga misstänker jag. Vet ett par som blivit utkastade. Så det säkra före det osäkra.

Men det spelar ingen roll. Bilen är helt slut och ska således inte användas som 9sec gatbil längre.

Dörrarna är svåra att stänga numera, fjäderbenstornet högerfram är helt mjukt och svampigt.

Blir en fullbur i denna och sedan får den aggera ISbil/cp driftbil med min B21et. Vita som ersättare eller nytt chassie, ja det får tiden utvisa.

Mvh
Thörn
Posts: 3134
Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG

Post by Thörn »

kanske var BTR/tändspolarna på punkt 2.
Varför är detn slut i kaross, genomröten av rost?
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Jag tror att ska man yxa bra grepp och stripp så ska man ha en fullbur som är svetsad med lite igenom tänkta förstärkningar.

Sedan åka 5pers och mosa på 1.8bar på gatan bara för att det greppar okej, tror jag inte heller är nyttigt.

Någon annan anledning kan jag inte tänka mig? Den är fö. rostfri då Micke och jag lagade all rost Markus sålde med till oss.
User avatar
Micke johansson
Posts: 2175
Joined: 17 Jul 2006, 21:30
Location: Umeå

Post by Micke johansson »

Nej den är took fin i chassit , Totalt genomgången och rost lagad. Men tidigare ägare har gjort något galet med den i fram vagn.. höger sidan är något skummt med. Sen är halva rambalken tsm med fjäderbens torn totalt sönderbankat för att få dit grenröret som han använde. sen så behöver den massa spakel och en ny lack för att bli fin.. bättre att bygga nytt. Blir den vita peppe började med eller en ny 2 ddr i fint skick och bredda så ja får in 10" Hoooiser drag.
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com

E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Ja, framvagnen kan man ju skylla på Markus. Släggan är ju lite onödig på förstärkningen till tornet. Men dörrar, och att den brytit lite i sparklådan är inget annat än att man tuktat den :)
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Idag så luftade vi Sibirskyn efter e4:an mot sävar.

Micke skulle droppa av sin tjej där och vad passar inte bättre än lite tuning på låglast. Den går fint nu och är helt klart bruksvänlig än om den är lite stökig.

Kapade även lite soppa på lägre varv/ladd samt hästade på mer tändning. Satan vad den svarade, nu är den iaf totalt okörbar på gatdäck och relativt låga ladd.

Så den verkar gilla tändning, jag skulle vilja åka till en bänk och mappa mera så man får svart på vitt, liite svårt att känna i bilen hur världen lutar. Men den går ju inte dåligt, Är ju 9 sec prestanda redan på 1.5 bar ;)

Vi passade även på att hälsa på Jens i sävar och kolla på hans rätt brutala båt med b18, vill han så kan han nog spåra och bli värst i älven utan problem, brutal skuta :P

Mvh
User avatar
Micke johansson
Posts: 2175
Joined: 17 Jul 2006, 21:30
Location: Umeå

Post by Micke johansson »

Nu När vintern är här så har man ju tid att leka lite och bygga nå små saker.


Image

Ett par ställbara spakar om någon är sugen. = pm
Image

Kände mig tvingas och bygga en effekt ljuddämpare till mini fiddyn:)
Image
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com

E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
User avatar
M-techer
Posts: 1038
Joined: 05 Jan 2009, 22:42
Location: sölvesborg

Post by M-techer »

Hehe ser ut o va sjukt fina prylar :)

Sån spak kanske man skulle haft...
Aaah det är rätt stökigt...

0709-854845.
User avatar
PiLlEvAn
Posts: 654
Joined: 20 Feb 2006, 21:24
Location: Avesta

Post by PiLlEvAn »

tror du får göra om dem lite då gängstång inte är speciellt kraftfullt.
Vill åka fort.
Sponsorer sökes
TRÄNING ÄR FÖR TALANGLÖSA
User avatar
BusE
Posts: 1261
Joined: 28 Sep 2006, 20:02
Location: Eskilstuna

Post by BusE »

PiLlEvAn wrote:tror du får göra om dem lite då gängstång inte är speciellt kraftfullt.
Är det rostfri gängstång så är det bra kraftfullt.
ARG E21 "s50b32" TURBO (såld)

PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)

Joni Alatalo
0739-250242
Post Reply