Karel o Hilda är down för räkning
Hilda tävlade i motorcross i fredags med C-Track medans Karel stod bredvid och tittade på, och såhär slutade det
ledband och(eller) miniskern i knät paaaaaj!!
Läkarbesök med röntgen på måndag......
Hildas högeraxel är som Karels också paj, inte alla som har titan i kroppen ha ha ha ha, axelkula och axelskål, här är den ihophäftad med justa stålgem.
Har väl hänt lite med cabben men nu kommer det garanterat stå still i ett gäng veckor då man kommer harva på kryckor och citodon....
Nu snart är den kolfiberdraperade glasfiberhuven alldeles strax klar, pluggen vägde 29kg så tyckte själv att det var lite väl tungt så beslöt tillslut att gjuta av den och göra så här,
Pluggen helt färdig:
Formen tillverkas, gelcoat.
Formen tillverkas, glasfiber.
Sen har jag fått en svår motståndare i plastsniffning, ett djävla knarkarbi!!
Insida på huven gjuts ur formen:
Lite våld löser det mesta...
Form vs färdiggjuten insida.
Färdiggjuten huv utsida:
Färdigutskuret, vaxrester, släppvätska sittter kvar....
Nu skall skiten pajsas ihop och passas in vilket inte är det lättaste då huven är så kraftigt ombyggd på utsidan, 2st e30 huvar som parats med en spq audihuv....Men faktiskt så är det ganska så störtlöjligt att få till det...
Vill helst ha originalfästen....
Baksidan är inte färdig men framsidan får sig en regäl hyvling så jag vet att den blir rak efter gjutningen.
Nu är den klar för drapering:
Än är inte huven klar på långa vägar, nu skall klarlacken läggas och den kommer väl att behövas att läggas i ca 20 omgångar innan jag är nöjd med ett antal mellanslipningar, slutfinishen visas senare
Bara klarlacken kommer nog väga uppemot 2kg.
Har sagt det förr och jag säger det igen huven är byggd och konstruerad för att fylla ett syfte "Släppa ut varmluft" sen om man tycker om den är en annan sak men är själv djävligt nöjd med den.
När denna huv är färdig är cabben heeeeeelt färdig på utsidan!!!!!
Guuuuud så skönt, insidan bearbetas friskt.....
Denna huv har tagit mig ca 60timmar att få till hittills och ca 20timmar till återstår med all lackering mm mm mm...så man slänger inte bara ihop en sådan här huv från scratch...och då jobbar jag med detta dagligen, eller rättare sagt gjorde
Over and out Hilda/VPM