r.ivars - SMOKEMACHINES

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Hilda
Posts: 241
Joined: 06 Dec 2006, 14:46
Location: Enköping
Contact:

Post by Hilda »

r.ivars wrote:http://www.youtube.com/watch?v=kr3TzKNnH2Q


Är det där som kallas för tunnelseende? :wink:
Kom och hämta dina dörrar innan grannbonden kör sönder dom med traktorn när det är dags att ploga bort snön inom kort :wink:

Mvh Hilda
www.vpm.se
jonas@vpm.se
Västerås Plast & Metallservice
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

jäklar vad impad jag är av e34 för tillfället.... mittre staget också bytt men den vibbar fortfarande som en gammal tvättmaskin under centrifugeringen.. dock mycke tightare eftersom det fanns ett glapp i DEN OCKSÅ...

skön kärra
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Jag Heter Jimmy
Posts: 419
Joined: 02 Dec 2008, 16:16
Location: Eskilstuna Tele:0735991654 Namn:Jimmy Åkerman

Post by Jag Heter Jimmy »

r.ivars wrote:jäklar vad impad jag är av e34 för tillfället.... mittre staget också bytt men den vibbar fortfarande som en gammal tvättmaskin under centrifugeringen.. dock mycke tightare eftersom det fanns ett glapp i DEN OCKSÅ...

skön kärra


Jag använde lite av mina google skills å hitta denna tråd på första sidan http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=162816 :D Kanske är som för en kille där som fick lov att byta kardan :?:
J.Åkerman
Jimmy_608@hotmail.com

Bmw E30 - M20B27 Turbo
Toyota Ke70 - M50B25 Turbo
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Jag Heter Jimmy wrote:
r.ivars wrote:jäklar vad impad jag är av e34 för tillfället.... mittre staget också bytt men den vibbar fortfarande som en gammal tvättmaskin under centrifugeringen.. dock mycke tightare eftersom det fanns ett glapp i DEN OCKSÅ...

skön kärra


Jag använde lite av mina google skills å hitta denna tråd på första sidan http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=162816 :D Kanske är som för en kille där som fick lov att byta kardan :?:


de första jag gjorde var att köra skiten på lyften 1an2an3an4an5an
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Koppling # 4 iår gick åt skogen i helgen, + låda #3.. Tji det vart ingen 8a iår.. Tur är väl det, vad skulle man annars göra nästa år? Sikta på 7or? Nej nej.

Tog bmw:n tillbaks till mina roots, gatracen i trakterna, där allt började.

Image

Likt min gamle evo jag körde 2007. så såg det mer ut som solorepor =) FYFAN VA SKITEN GICK HÅRT!!!! Slår vad om att det hade blivit nior alla race jag körde på gatan, förutom den då allt skrotade.

Nästa år ska jag försöka ha lite mer uppsättningar däck, för att delta mer ute på gatan, 9"are, 14"are, kommer dock fortsätta köra strippen med 10.5w för att köra ten n half.

även denna bild av mr-macke

Image

2st filmer (olika vinklar) från ett av gatracen, rykten säger dock att det sitter automat i kärran numera! :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=NvkaZ7S0nOY

http://www.widespeed.com/?flv=film/vsc4cup10.flv

förövrigt har det varit en del fotosessions, dels till en populär tidning.

Image

dels ihop med lite andra västeråskändisar

Image

här ser man det som tyvärr dräper min säsong nu och jakten på 8an för iår.. En låda som 1an och 2ans gaffel pajjat på och märkväl att kopplingen gick åt skogen samtidigt, 765 plattan överlevde nästan 8 repor... Känns svinkul med att köpa en till 765a då är jag uppe i samma summa på 765or på sensommaren som att köpa en tilltänkt finkoppling.

Image

Får tacka för supporten racesäsongen 2010, det har varit skitkul med supporten igenom alla jävla haverier!

Jag har dock ett mål som inte så många andra delar på den här nivån, att kunna köra 8or och sladda på bana.. Känns endå på något vis som jag närmar mig, och har fler planer på utvecklingen inför 2011..

En sak som är säker, jag kommer aldrig köra annat än h-mönstrat, fyfan va kul jag tycker att det är att spaka skiten som en "riktig bil"!


Här har jag knåpat ihop en liten "säsongen 2010 bild" med företagen som alla hjälpte mig att närma mig målen!

http://www.ivarsproduction.se/IVARS2010WP.jpg

Garagesäsongen är nu official!!! Utvecklingen är det enda som är konstant ;)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Fredriksson84
Posts: 308
Joined: 01 Nov 2009, 18:05
Location: Falun

Post by Fredriksson84 »

trisst med lådan å kopplingen där men det är bara kämpa till nästa säsong nu då!
Såg ut som det var lite nära att det vart en smäll där i en av reporna du körde.. bilen som var påväg ut ifrån vänster, tur det gick bra :D
väntar spänt på film ifrån säsongen :D
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Man blir så glad av att läsa här :)
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Brunt i brallan när väktarbilen kom in rätt snabbt från sidan @ 1:37 :shock: Fett kul att se iaf :D

Hur mycket varvar du i år?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
aelget
Posts: 1006
Joined: 02 Oct 2009, 08:14

Post by aelget »

händer det inget här eller? ;P
Niklas Sandström
Posts: 560
Joined: 17 Aug 2007, 17:43
Location: Kalix
Contact:

Post by Niklas Sandström »

Tyvärr verkar skiftgaffeln till 1/2 vara lite klen när man börjar växla snabbt.

Monterade in en ZF låda i en rallycross Opel häruppe och tjejen som kör den har brytit av 2-3 gafflar iår.

Borde kanske ta fram en i stål istället.
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Nisse Järnet wrote:Brunt i brallan när väktarbilen kom in rätt snabbt från sidan @ 1:37 :shock: Fett kul att se iaf :D

Hur mycket varvar du i år?


haha, ingen aning fan, varvräknaren jag satte på panelen jag tänkte glo på fungerar ju inte :( och den som sitter där mätarhuset sitter orginal ser jag inte, ratten är precis ivägen för det intressanta...

Varvspärren sitter på 7800 iallafall.. Jag kör hardcore ! :)

aelget wrote:händer det inget här eller? ;P


:) vita faran står och ser ball ut i garaget bara..

Jag har skrotat som en hur jävla svettig svensson som helst..

Visserligen fixat med 525an, transportbilen, mitsubishi 12timmarsbilen, lägenheten..

+ samlat lite prylar för att sätta 525an på en 400ing..

Annars är det raceigaste jag gjort inför nästa år att bolla lite låd och kopplingsplaner med ärtan, han verkar faktiskt köpa att jag (hur knäppt det än kan verka) är hur nöjd som helst precis så här som det är nu... + - några tiondelar på strippen..

Så eftersom jag sagt varje år: Kommer inte bli några större förändringar.. SÅ säger jag precis vad fan som helst kan hända.. För då kanske det inte blir något speciellt som min tanke är ;)

Niklas Sandström wrote:Tyvärr verkar skiftgaffeln till 1/2 vara lite klen när man börjar växla snabbt.

Monterade in en ZF låda i en rallycross Opel häruppe och tjejen som kör den har brytit av 2-3 gafflar iår.

Borde kanske ta fram en i stål istället.


Hehe jag har sett folk växla sönder dom mest konstiga grejerna utan att ens vara i närheten av att fälla i växlar så man blir impad..

Nu vet jag inte direkt vad som händer i rallykross, sticker gaffeln när man kuggar ner inför nån kurva?
Jag är iallafall rätt säker på att jag klantade till det när min gaffel gick åt skogen iallafall.. :roll:
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

Yooo..


Jag har kommit på vad vi ska göra med dina gamla zf lådor


http://www.youtube.com/watch?v=F52MgQs89cY

:D
User avatar
Dawe_A
Posts: 4146
Joined: 20 Sep 2009, 14:20
Location: Karlskrona

Post by Dawe_A »

Karel021 wrote:Yooo..


Jag har kommit på vad vi ska göra med dina gamla zf lådor


http://www.youtube.com/watch?v=F52MgQs89cY

:D



Hahahah...... :lol:
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Karel021 wrote:Yooo..


Jag har kommit på vad vi ska göra med dina gamla zf lådor


http://www.youtube.com/watch?v=F52MgQs89cY

:D


haha jag gillart!! :)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

Styrstaget du söker till din 525 finns på skruvat.se.
Det som går från vän till hög sida. Kostar 864kr.
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
User avatar
Mardo@estonia
Posts: 117
Joined: 26 May 2008, 11:33

Post by Mardo@estonia »

I think you had some problems with your oil pump shaft.
Can this be the way out? :)

http://store.vacmotorsports.com/vac---m ... p1041.aspx
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE34!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Image

Image

Image

Image
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Post Reply