Åkte och köpte en 4d 318i med rasad motor för en väldigt billig peng. Bilen var finare än jag trodde även om den inte är fin, så det känns bra.
Tanken är att den ska rulla till våren och inte vara värst någonstans, men rolig till den summa pengar som allt ska kosta.
Planen är väl kortfattat:
* Volvo B230.
* Lämplig liten turbo.
* Mitt gamla VEMS köptes tillbaka.
* Lite billig väghållning.
Vi får se vart det slutar, billigt ska det vara. Det ska till och med vara så billigt så jag inte köper en M50 och snikar. Totalt hittills har allt kostat 5000kr. Då är bilköp, VEMS, motor och lite småsaker som fattades till bilen inräknat.
Hoppas på runt 320hk och 25.000kr när bilen är färdig att rulla.
Det ska bli raka motsatsen till mitt förra projekt, för er som inte läst: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... ht=bmw+e30
Vill säga tack redan nu till Specialsvarv som hjälpt till en del hittills men även kommer bidra med stor hjälp framöver. Även ett stort tack till Mattias Sandgren för hjälp med VEMS och andra tekniska frågor.
Brukar kunna skriva lite för mycket så jag slutar här så får vi se vad som händer i framtiden

Bilen hos förra ägaren:

Motorn har "mittmonterats". Hela motorn är bakom framvagnsbalken. Mer bilder kommer på detta.

Mvh