Jag höll på att läsa om tändspolarna du kör nu. Vad krävs för att kapa längden utan att förstöra dom (som på bilden):
Går dom fortfarande bra för dej?
mvh
Anders
Hallå Anders.
Nja, båda ja och nej. De har funkat hela sommaren men nu i fredags natt när jag var ute och åkte så fick jag överlsag i en spole. Hade spruckit i den övre delen. Vet inte om det kan ha varit så att jag våldat med dem...
Det är lite pillande å knåpande för att kapa dem. Får öppna stålhöljet nertill och sedan får man dra isär och kapa/skära av innerpinnen resp ytterhöljet i gummit.
Nu har jag beslutsångest för vad jag ska göra med bilen.
Det enda direkta jag måste göra är att fixa problemet med att maskinen trycker ur sig vatten. Blir då till att byta topp pga att den nuvarande är planad såpass mycket.
Frågan är då om man ska ta toppen från sugmotorn man har stående där det sitter stooora ventiler i och och maxportat eller om man helt enkelt ska stoppa dit en "ny" originaltopp.
Portad topp är ju alltid trevligt men frågan är vad man ska ha bilen och effekten till? Räknar med att man kanske kan få 30-50hk mer med portad topp och samma laddtryck som i nuläget och med nuvarande turbo, eller så skaffar man en SC62:a och laddar lite mer så kan man nog få ut 100hk till.
Men då kommer man till problemet att spridarna redan nu gick på 92% dutycycle. Mao större spridare eller högre soppatryck. Å ska soppatrycket höjas bör man nog satsa på bättre flöde i soppasystemet, mao värre pumpar.