TEAM BOOST PERFORMANCE!!! Volvon bromsad!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- vectramicke
- Posts: 524
- Joined: 30 Aug 2006, 14:40
- Location: Åland
Kan bara instämma låter som en jävligt arg våldtagen hojmaskin
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- vectramicke
- Posts: 524
- Joined: 30 Aug 2006, 14:40
- Location: Åland
Tar väl å drar en uppdatering på dom senaste veckornas händelser då!
Hann med att åka kjula2 å Orsa midsummer festival innan motorn gav upp, så fick känna lite på bitarna iaf! fruktansvärt arg när allt funkar som det ska, tyvärr var det väl lite strul på båda tävlingarna, så bilen fick inte riktigt prestera det den var god för.
Men bästa resultat på kjula blev 9.35 238 tror jag med svår burnout i hjulhusen, tog fan i överlalt
Å på orsa dammade jag av en 9.26 repa med 241km/h i slutfart då, 1.95bars ladd, så kanske 740whp under den repan då. sen började först urtrampningslagret jävlas å sen skottade jag motorn.
Kjula:
Hjullyft!! brorsan satt på huk snett bakom bilen å såg luft under bägge framhjulen Sekunden senare höll jag på att få chevelle-jäveln över taket å så till sist under den repan hände nåt skumt med min dump
HAVERI!!
När jag sopa i trean så tappade bilen orken totalt, slog av, tänkte att nu gick den nog i laddtrycksspärren eller något, å gav på igen men fortfarande lika orkeslös. Rullade till banslut å tog mig tillbaka till depån
Sen såg jag dehär
Dumpjäveln hade flugit isär! Vilket jävla skit, satt ihoplimmad Så är det nån annan som äger en G.e.t-dump, kasta den i soporna, för sämre svensktillverkat skit har jag aldrig sett.
Sen blev det dumpventils-mek
Pluggade skiten med en plåt, dumpen satt ju som tur är med v-bandsklämma, så det gick bra att kila en plåt å en o-ring emellan flänsarna
Mycket folk som var intresserade!
Fortsättning följer, nu blir de mat
Hann med att åka kjula2 å Orsa midsummer festival innan motorn gav upp, så fick känna lite på bitarna iaf! fruktansvärt arg när allt funkar som det ska, tyvärr var det väl lite strul på båda tävlingarna, så bilen fick inte riktigt prestera det den var god för.
Men bästa resultat på kjula blev 9.35 238 tror jag med svår burnout i hjulhusen, tog fan i överlalt
Å på orsa dammade jag av en 9.26 repa med 241km/h i slutfart då, 1.95bars ladd, så kanske 740whp under den repan då. sen började först urtrampningslagret jävlas å sen skottade jag motorn.
Kjula:
Hjullyft!! brorsan satt på huk snett bakom bilen å såg luft under bägge framhjulen Sekunden senare höll jag på att få chevelle-jäveln över taket å så till sist under den repan hände nåt skumt med min dump
HAVERI!!
När jag sopa i trean så tappade bilen orken totalt, slog av, tänkte att nu gick den nog i laddtrycksspärren eller något, å gav på igen men fortfarande lika orkeslös. Rullade till banslut å tog mig tillbaka till depån
Sen såg jag dehär
Dumpjäveln hade flugit isär! Vilket jävla skit, satt ihoplimmad Så är det nån annan som äger en G.e.t-dump, kasta den i soporna, för sämre svensktillverkat skit har jag aldrig sett.
Sen blev det dumpventils-mek
Pluggade skiten med en plåt, dumpen satt ju som tur är med v-bandsklämma, så det gick bra att kila en plåt å en o-ring emellan flänsarna
Mycket folk som var intresserade!
Fortsättning följer, nu blir de mat
Holmström Motorsport
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
- vectramicke
- Posts: 524
- Joined: 30 Aug 2006, 14:40
- Location: Åland
Orsa:
Farsan va med upp till Orsa, kul!
Ser ju ballt ut med bromsskärm på en kombi
Nya race-munderingen
Å såhär kan man väl summera helgen i Orsa..
Efter att ha rivit motorn kan jag konstatera att det som farit är en kolv, en stake, veven, blocket, ett par ventiler, å måste slipa upp å riktplana toppen.
Lite filmsnuttar ifrån Orsa! Är flera olika bilar/repor med, men jag är med på lite snuttar här å var
http://www.youtube.com/watch?v=YtwsfVnm ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=V8dUbxXSDsU
http://www.youtube.com/watch?v=kMd3FHAw ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=_7Ra-KQt ... re=related
Och så kan jag väl lägga in Fernis teaser ifrån kjula oxå
http://vimeo.com/13341189
Nu har jag haft lite semester från bilen några dagar, men jag ska nog så småningom börja ta tag i allt igen, å se vad man ska hitta på. Men den ska ihop igen iaf. för det är nog en av topp 5-10 grymmaste volvofemmorna i norden kanske?
Farsan va med upp till Orsa, kul!
Ser ju ballt ut med bromsskärm på en kombi
Nya race-munderingen
Å såhär kan man väl summera helgen i Orsa..
Efter att ha rivit motorn kan jag konstatera att det som farit är en kolv, en stake, veven, blocket, ett par ventiler, å måste slipa upp å riktplana toppen.
Lite filmsnuttar ifrån Orsa! Är flera olika bilar/repor med, men jag är med på lite snuttar här å var
http://www.youtube.com/watch?v=YtwsfVnm ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=V8dUbxXSDsU
http://www.youtube.com/watch?v=kMd3FHAw ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=_7Ra-KQt ... re=related
Och så kan jag väl lägga in Fernis teaser ifrån kjula oxå
http://vimeo.com/13341189
Nu har jag haft lite semester från bilen några dagar, men jag ska nog så småningom börja ta tag i allt igen, å se vad man ska hitta på. Men den ska ihop igen iaf. för det är nog en av topp 5-10 grymmaste volvofemmorna i norden kanske?
Holmström Motorsport
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
- vectramicke
- Posts: 524
- Joined: 30 Aug 2006, 14:40
- Location: Åland
Nja, blir nog svårt att hinna få ihop den inom rimlig tid, är en del grejjer som jag vill/måste ändra på innan jag plockar ihop den igen, och sånt kostar tid å pengar..
Bl.a så håller ju inte kopplingen emot som den ska längre, som ni säkert hör i slutet på fernis teaser, släpper den brutalt när man startar lite hårdare. Så då ska man ev. skaffa en riktig slirkoppling när man ändå håller på då, med svänghjul å allt, för det behöver ju va me när man balanserar bottendelen.
Och så funderar jag på om jag skulle byta till ett dieselblock då det finns mycket fördelar med det, men det är mycket som måste byggas om då.
Å det måste skaffas längre stakar m.m om jag ska få det att funka.
Men jag är samtidigt väldigt sugen på att köpa en bottendel, vilken som helst nästan, banka på toppen på den å åka så fort som möjligt igen
Vi får se vad som händer!
Ljudet från högvarviga femmor är jag oxå helt såld på, är en av dom största anledningarna till att jag bygger på en sån, fast den verkar bråka mer med mig än en volvofyra eller nån bmwmotor troligtvis skulle ha gjort. Har rasat den två gånger på ett år nu.
Men bara att bita i de sura äpplet å skruva ihop skiten igen, dom andra motorerna jag nämde e för vanliga å tråkiga
Bl.a så håller ju inte kopplingen emot som den ska längre, som ni säkert hör i slutet på fernis teaser, släpper den brutalt när man startar lite hårdare. Så då ska man ev. skaffa en riktig slirkoppling när man ändå håller på då, med svänghjul å allt, för det behöver ju va me när man balanserar bottendelen.
Och så funderar jag på om jag skulle byta till ett dieselblock då det finns mycket fördelar med det, men det är mycket som måste byggas om då.
Å det måste skaffas längre stakar m.m om jag ska få det att funka.
Men jag är samtidigt väldigt sugen på att köpa en bottendel, vilken som helst nästan, banka på toppen på den å åka så fort som möjligt igen
Vi får se vad som händer!
Ljudet från högvarviga femmor är jag oxå helt såld på, är en av dom största anledningarna till att jag bygger på en sån, fast den verkar bråka mer med mig än en volvofyra eller nån bmwmotor troligtvis skulle ha gjort. Har rasat den två gånger på ett år nu.
Men bara att bita i de sura äpplet å skruva ihop skiten igen, dom andra motorerna jag nämde e för vanliga å tråkiga
Holmström Motorsport
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
nu har vi fått utväxling och ny pinion suport samt yoke
4:57-1 pro gear utväxling
mark williams yoke
mark williams pinion suport (mycket porrig)
nu saknas det bara broms oks hållare sen har vi en bakaxel har kostat sin vikt i guld men förhoppnings vis håller för vilken behandling som helst
4:57-1 pro gear utväxling
mark williams yoke
mark williams pinion suport (mycket porrig)
nu saknas det bara broms oks hållare sen har vi en bakaxel har kostat sin vikt i guld men förhoppnings vis håller för vilken behandling som helst
Team Boost Performance
+358405680216
+358405680216
- vectramicke
- Posts: 524
- Joined: 30 Aug 2006, 14:40
- Location: Åland
hehe vi har haft semestersofie wrote:Hur går det med opeln då? mvh Erik
men det kommer just börja snurra igen,har just fått tebax bakaxeln,har haft iväg den och fått bromsoks fästen tillverkade,klumpen ligger hos min farbror i sthlm o e påväg att gås egenom samt byte av utväxling
alu hjulhus är tillverkade till opeln,nya fina rutor i 3mm lexan är pågång o litee sådant,händer lite smått i skymundan
mvh
Team Boost Performance
+358405680216
+358405680216
- vectramicke
- Posts: 524
- Joined: 30 Aug 2006, 14:40
- Location: Åland