Vilken är den bästa actionvideokameran?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

peppe
Moderator

Post by peppe »

Min GoPro har nu sagt upp sig. Den har blivit mongo fast vi använt den ganska lite.

Den har klarat att bada, åka jätte snabbt osv.

Men nu filmar den bara 30 sek klipp, ibland går den så man får långa filer. Sjukt irriterande, ska kolla med Tobias på cyberfoto om han vet vad som kan vara fel.

Känns skumt?
Nisse977

Post by Nisse977 »

_-gniraz-_ wrote:En fråga jag som kan 0 om detta är man dumsnål om man köper en GoPro Motorsports Hero Wide istället för en GoPro HD Motorsports Hero..?

Verkar skilja ca: 1600:- dom imellan här i sverige va ja sätt...

Vad jag har hört i diverse tester så har vanliga GoPro riktig dålig bildkvalité och det handlar inte bara om den lägre upplösningen... För mig är inte gamla GoPro ett alternativ, då kan jag lika gärna filma med mobiltelefonen (har en gammal mobil)

oddis, bra tips om ljudet, har själv tänkt detsamma eller att ta upp ljud från en annan kamera som också sitter inne.
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Akke

Post by Akke »

oddis wrote:1. Kjøpa 2 stk GoPro (eller ha et vanlig kamera i kupeen), och plassera det ena inni kupeen på bilen OCH plocka bort baklocket och tre over et par strikkar + en papplata som spacer for locket. Ljudet blir sjuuukt mkt battre. Så legger ni detta audiospåret over på dom andre outboard klippen (med crappy ljud). (Det finns aven tripods for GoPro i lanken over, om nån vil skippa housingen).

Jag gjorde såhar i denna filmen.. (1:30 og utover) Tycker ljuden blev helt okey om man tanker på at kameran ar lika stor som en lighter.

http://www.youtube.com/watch?v=RrwiyKMxHT0

Det ska ju även komma mic som man kan ha inne i kupen eller var man vill ha den
airs

Post by airs »

peppe wrote:Min GoPro har nu sagt upp sig. Den har blivit mongo fast vi använt den ganska lite.

Den har klarat att bada, åka jätte snabbt osv.

Men nu filmar den bara 30 sek klipp, ibland går den så man får långa filer. Sjukt irriterande, ska kolla med Tobias på cyberfoto om han vet vad som kan vara fel.

Känns skumt?

Min är likadan, och några filmer har den spelat in långa klipp men då går det inte och se dom på datorn sen istället. Samt nån gång så hoppar den i TV-läge utan anledning, då måste man koppla in den till en tv, och sen funkar den igen. Kanske är det som hänt med din? Prova det.
Bmw 325i -90 Mtech-2
Bmw 335i -07
peppe
Moderator

Post by peppe »

Jaha, får testa att köra den mot TV'n. Men har fan tappat bort instruktionerna så jag vet inte hur man gör :D
airs

Post by airs »

peppe wrote:Jaha, får testa att köra den mot TV'n. Men har fan tappat bort instruktionerna så jag vet inte hur man gör :D

Du fick med en sån kabel, scart-kablar typ, en för video och en för ljud.
Bmw 325i -90 Mtech-2
Bmw 335i -07
Franzén

Post by Franzén »

Okej...

Sitter just nu i skrivande stund och talar med en god vän jag har i USA.
Han har tidigare skickat prylar till oss ifrån staterna.

Exakt vilken modell från GoPro är det vi skall ha?
Det finns ju en del att välja mellan.

:roll:
Grr!
0706-419608
airs

Post by airs »

Det är väll GoPro HD hero ni skall ha?
Bmw 325i -90 Mtech-2
Bmw 335i -07
Nisse977

Post by Nisse977 »

Vi ska ha GoPro HD Motorsports Hero

http://www.goprocamera.com/ppc/motorspo ... amera.html

Finns nog nån billigare version där man inte får med några fästen, men det vill vi ju ha med eller hur :) Motorsport-versionen ska det vara så man får med alla fästen.

8)
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
606Hk / 809Nm på hjulen
Franzén

Post by Franzén »

Allright.

Jag har talat med min kompis "over there".
Han är inte alls negativt inställd till att handla ett gäng och skeppa över.

Ser ut att landa på ca: 2330:- plus frakt. (delat på antalet beställande).

Min kompis i USA har ett eget litet företag som innebär just foto och film och han tar gärna kvittona för avdrag på sin firma som tack för hjälpen.
I sin tur ställer han upp med assistans om någon av maskinerna skulle behöva garantihjälp.

Jag behöver veta exakt hur många kit vi skall beställa.

För att göra saken enkel meddelar ni detta till Nisse.
Min hjärna kokar över av info som det är redan.

Nisse sköter insamlingen av namn, adress och telefonnummer.
Man kan INTE komma om 1 vecka och säga... näää jag kan inte vara med längre.
Beställt är beställt.

Jag sköter kontakten med USA och tar emot allt på posten osv.
Sedan lämnar jag ut/skickar till respektive beställare.
Pengar skall landa på mitt konto inom angiven tidsrymd, kan inte du... be en kompis lägga ut.

JAG tar inget för detta, min kompis i USA KAN komma att vilja ha en liten slant för besväret, (och kvittona) och Nisse får inget för detta heller. :lol:

Tänkbara scenarion:

Tullen får hybris och debiterar oss tull per enhet.
(Borde inte bli så eftersom min kompis plockar ur allt ur sina förpackningar och kladdar lite på dom så att det klassas som "begagnat" Viss emballage kastar han.)

Jag måste skicka land och rike runt.
DU betalar den faktiska kostnaden.

När vi fått alla namn inom angiven tidsrymd, (meddelas inom kort) så trycker Nisse på knappen och gruppköpet blir skarpt.
Däremellan och en ny tidsfrist skall likvida medel finnas på senare angivet konto för transaktion till USA.
Alla berörda får mina uppgifter som en liten säkerhet, ingen skall känna sig osäker på saken.
Grr!
0706-419608
pelko

Post by pelko »

Och jag går i 100% god tro åt både Nisse och Franzén (enbart i hopp om att de köper en kamera åt mig :lol:)
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Franzén

Post by Franzén »

Bara att haka på Pelko!

Klart vi skall ha cams på bilarna inför stundande vintersäsong.
:P
Grr!
0706-419608
525mannen

Post by 525mannen »

Kör själv med GoPro kamera med, sjukt nöjd med den.

Enda negativa jag kan komma på är att den inte har någon display, men vidvinkeln är så grym att det nästan inte går att misslyckas med vinkeln då man monterar den!

En liten fråga till ni andra som använder GoPro, vad använder ni för mediaspelare på datorn för att spela upp Mp4 formatet?

Mvh
Akke

Post by Akke »

525mannen wrote:Kör själv med GoPro kamera med, sjukt nöjd med den.

Enda negativa jag kan komma på är att den inte har någon display, men vidvinkeln är så grym att det nästan inte går att misslyckas med vinkeln då man monterar den!

En liten fråga till ni andra som använder GoPro, vad använder ni för mediaspelare på datorn för att spela upp Mp4 formatet?

Mvh

Kommer LCD display till dom. Själv kör jag filmerna i vlc
Nisse977

Post by Nisse977 »

Nisse977 wrote:Först kan vi radda upp alla som vill ha en eller flera kameror:
Franzén
Nisse977
SPL_Racing
m50_micke
Tjottirotti

Stämmer denna lista fortfarande eller hur är det?

Jag vet inte hur vi ska göra, för jag har nu åkt till Norge för att jobba igen, jag kan ta hand om detta fram till söndag, sen på måndag skall jag ut på ett dykjobb i en damm i Norska fjällen. Så då kommer jag antagligen inte ha tillgång till internet eller ens telefontäckning på ca 7 dagar... så antingen gör vi klart listan NU eller så får någon annan ta på sig att skriva upp namn osv. Eftersom jag inte är hemma och inte kan vara säker på om jag kommer åt nätet eller ej, så föreslår jag att någon annan tar hand om namninsamlandet.

Vi som vill ha en GoPro HD Motorsport
Franzén
Nisse977

Jag kan gärna sätta in pengar till Franzén nu. PMa mig gärna ditt kontonr så fixar jag det nu med en gång. Blir 2500kr bra så länge? Eller vad tror du det kommer landa på?

MVh
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
606Hk / 809Nm på hjulen
Franzén

Post by Franzén »

Just jävlar ja... du jobbar ju under vatten, utsocknes.

Ja, har vi någon annan delegat som kan åta sig insamlandet av namnen på köpare som bestämt sig för att vara med?

Jag har inte tid med det, det blir för mycket.
Grr!
0706-419608
Nisse977

Post by Nisse977 »

Ja så är det... Bra jobb men långt bort :?

Hoppas någon annan orkar ta hand om det. Jag vill i vilket fall som helst ha en kamera. Så räkna in mig oavsett om jag inte svara på en vecka eller så.

MVh :P
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
606Hk / 809Nm på hjulen
Post Reply