Vart bör man ligga med CP kolvar (ringgap för sprit), mira, ventiler och fjädrar från PPF?
Är det stor skillnad på kall o varm motor?
Rimliga Leak Down värden Trimmad M20
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Rimliga Leak Down värden Trimmad M20
Smeden wrote:Vart bör man ligga med CP kolvar (ringgap för sprit), mira, ventiler och fjädrar från PPF?
Är det stor skillnad på kall o varm motor?
Leak down ska du mäta med motorn varm
Vad har får du för värden nu?
Henrik Back
Har mätt med kall motor.
Ca 13% ligger 5st på och en cylinder var 18% och man kände att det blåste ur auspuffen så toppen revs av men hittar inga synliga konstigheter,
så det är väl bara att ge den några svängar med indian pinnen.
har för mig att när vi mätte för 2 år sedan på samma motor så var det 8% med kall motor.
Avgas ventilerna var för övrigt mycket glappa i styrningen om man jämför med insug.
Ska det va så?
Ca 13% ligger 5st på och en cylinder var 18% och man kände att det blåste ur auspuffen så toppen revs av men hittar inga synliga konstigheter,
så det är väl bara att ge den några svängar med indian pinnen.
har för mig att när vi mätte för 2 år sedan på samma motor så var det 8% med kall motor.
Avgas ventilerna var för övrigt mycket glappa i styrningen om man jämför med insug.
Ska det va så?
-
- Posts: 416
- Joined: 13 Feb 2006, 22:24
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
-
- Posts: 416
- Joined: 13 Feb 2006, 22:24