r.ivars - SMOKEMACHINES

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Vad hade hänt när det läckte komp? Hittade du något redigt fel?
User avatar
MHansson
Posts: 256
Joined: 13 Oct 2008, 19:27
Location: Edsbyn / Hälsingland
Contact:

Post by MHansson »

Var där å kollade på ditt monster i år igen :D
Den är helt underbar att se live ;)

Är impad av all din skruvning :)
Volvo 744 Kompressor & Turbo
Sponsras av Atracoo.se , L-M-R.se , Cp-Service.se , 828engineering.com , Grenror.se

Team Hansson Racing
Image
Http://Hansson.page.tl Min Hemsida
Powered by Hansson
User avatar
jimpa
Posts: 644
Joined: 24 Oct 2006, 10:50
Location: Åland

Post by jimpa »

r.ivars wrote:
Roobin wrote:grattis ivars, helvete vilken fighting spirit.. om man ändå kunde vara så där när man blir lika "gammal" som dig ;)


Nog fan fightas det men helgens tio poängare går fan till "mannen som växlar så att blixtarna står stilla" :lol:

Ålands jimpa som rockade järnet på andra sidan bilen precis från start till stopp!!

johankihl wrote:En sådan här lamell verkar ju vara the shit om man vill slira lite på kopplingen på strippen. Sintered Iron, eller BlackMagic som den kallas i Sverige av någon underlig anledning

http://www.summitracing.com/parts/RAM-1364/

Tror att 1,125" 10spline passar på BMW lådan också.


är pisssugen på att prova en sån, får bli till nästa år, måste låta den här versionen av min racebil gå vidare, jag tycker om den för mycket som den är nu + att jag måste börja spara upp min rasbuffert igen, den har fått smaka iår ;)


hahaha! det var en jävligt rolig helg fast det strula mycket och kul som fan att träffa lite folk :wink:


en sån lamell lär testas!!

mvh
Nu håller det på att spåra ur totalt!!

Team Boost Performance

E30in 2009:
9,25@253.7km/h;)

Jimmy Henriksson
00358408269812
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

kommer dock en ny (körd 3 mil) sinter 6a på posten imorn eller torsdag, + hjulbultar är påväg också..

Monterade en 65graders termostat idag som bäckis tyckte jag skulle prova :P dock var den fan så fin på tempen på racet, men antar att det alltid sticker nån gång om man börjar på 80-85 istället för 65-70..

+ monterat av gamla pinnbultarna så allt är redo för att smälla ihop, blir nog riva lådan på lyft på jobbet, känns bekvämare att stå under och skrota :)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Joachim
Posts: 1050
Joined: 16 Dec 2006, 15:18
Location: Norge

Post by Joachim »

Gillar din bil och ditt tålamod hårt! :)

med tnke på vxl.låda, du har inte funderat på å forsöka en
Getrag s6s 560g då?
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=44488

mvh
Joachim
When the flag drops, the bullshit stops!!

E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

M3JONAS wrote:Vad hade hänt när det läckte komp? Hittade du något redigt fel?


Citerar en jäkligt cool snubbe eftersom jag fortfarande är nyfiken på vad som hänt med topp/packning? ;)
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Han hade ju kokat den som fan så ringarna kanske hade sjunkit in i toppen. Toppen var även lite skev, men med ny packning och planing så funkar den ju prima igen.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

japp jag kokade apan ur den på rudskogen, brukade kyla när den närmade sig 120.. en gång peggade den 120 och fortsatte udner mitt kylvarv..

Men men, inga fel direkt funna, förutom att toppen var lite skev och kanske det hade dräpt förbi ringarna då?!

Nu är den iofs tät som aldrig förr, fyfan va fin hon är i temp, nästan så man skulle dra till rudskogen i september och se hur den håller sig i breisladden ;)

Ikväll var jag ute och åkte lite med nya hjulbultar, 255 r-däck.. och nu är den parkerad på jobbet för att byta kopplingslamell när jag går av skiftet imorn.. Nog för att det inte slirar när man åker gata, men rätt som det är står man med slicksen på igen?! :roll:

ganska trevligt att vara ute och nattsudda lite med 9 blankaren :) Image
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Testade du någon mer repa efter att den slirade? Vet att du pratade om att försöka slira lite i starten sista repan. Grejen är att sinter tappar greppet när det blir varmt och det kan räcka att bara låta lamellen svalna. Min koppling gjorde likadant när jag provade slirstart på tvåan på Kjula. Repan efter när jag startade på ettan gick allt som smort igen och greppade fint.

Kanske kan spara in några slantar :)
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Stöört ballt stuk på sista bilden i gatmode :)
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

johankihl wrote:Testade du någon mer repa efter att den slirade? Vet att du pratade om att försöka slira lite i starten sista repan. Grejen är att sinter tappar greppet när det blir varmt och det kan räcka att bara låta lamellen svalna. Min koppling gjorde likadant när jag provade slirstart på tvåan på Kjula. Repan efter när jag startade på ettan gick allt som smort igen och greppade fint.

Kanske kan spara in några slantar :)


slirade 1an 2an 3an till varvstopp under ca 2.5 sekund, så den borde väl nästan vara stekt?

känns visserligen tokskön att streetåka med gathjulen, dock vet man inte hur skiten beter sig med slicks :)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

^fan, ja du kan man förstå att toppen å packningen fått en hel del stryk!

Hur mycket försänkt är din tryckplatta i svänghjulet nu när du åker 765:a med sinterlamell?
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

r.ivars wrote:
johankihl wrote:Testade du någon mer repa efter att den slirade? Vet att du pratade om att försöka slira lite i starten sista repan. Grejen är att sinter tappar greppet när det blir varmt och det kan räcka att bara låta lamellen svalna. Min koppling gjorde likadant när jag provade slirstart på tvåan på Kjula. Repan efter när jag startade på ettan gick allt som smort igen och greppade fint.

Kanske kan spara in några slantar :)


slirade 1an 2an 3an till varvstopp under ca 2.5 sekund, så den borde väl nästan vara stekt?

känns visserligen tokskön att streetåka med gathjulen, dock vet man inte hur skiten beter sig med slicks :)


Jag gjorde precis samma sak med min. Tokslirade på både 2:an och 3:an och släppte av på fyran. Fungerar helt perfekt fortfarande. Om du vill spara på skruvasuget till Kjula så lägger du lamellen i bagaget och hoppas på det bästa. Annars blir det snabb-mek på plats!
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

johankihl wrote:
r.ivars wrote:
johankihl wrote:Testade du någon mer repa efter att den slirade? Vet att du pratade om att försöka slira lite i starten sista repan. Grejen är att sinter tappar greppet när det blir varmt och det kan räcka att bara låta lamellen svalna. Min koppling gjorde likadant när jag provade slirstart på tvåan på Kjula. Repan efter när jag startade på ettan gick allt som smort igen och greppade fint.

Kanske kan spara in några slantar :)


slirade 1an 2an 3an till varvstopp under ca 2.5 sekund, så den borde väl nästan vara stekt?

känns visserligen tokskön att streetåka med gathjulen, dock vet man inte hur skiten beter sig med slicks :)


Jag gjorde precis samma sak med min. Tokslirade på både 2:an och 3:an och släppte av på fyran. Fungerar helt perfekt fortfarande. Om du vill spara på skruvasuget till Kjula så lägger du lamellen i bagaget och hoppas på det bästa. Annars blir det snabb-mek på plats!


plan!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

bytt styrleder på 525an, vart det bättre med supervibbarna ? NEJ..... balanserade om däcken, skillnad? Nej....... Vad är det med mig och otur med just e34... m5an jag hade sist bara jävlades den också... snart ger jag upp och turbar skiten ur en e30 istället... dom vill ju bara ha...

Image

bytt termostat och hjulbultar tidigare i veckan... den vart riktigt skön på lugna 65-70 grader :)

Image

bra pris för bultar.....

Image

yes, streetwheels is on

Image

ah!!!

Image

Image

körde och hälsade på karel sen drog jag till jobbet med bilen, så trevligt att kvällscruisa lite med race-kälken!!

Image

skitig som djävulen.. eftermiddagstur på g...

Image

Image

Image

Image

drog förbi bilprovningen bla :) 1080 raceready :) dock med ett antal kilo fälgar och spacers haha...

Image

tillbaks på jobbet för att än en gång blir apkär i 4-länk... FYFAN VA FINA GREJER DET ÄR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Image

fick efterjustera skiten lite grann, både toe fram och bak knappt märkbart dock.. + camber fram, ändrade ju på en höft när gatfälgarna skulle på...

sen en checklista jag länge velat pricka i med lite bra att göra grejer som aldrig blir av när man måste byta låda / koppling / topplock / name it

- varningslampa oljetryck (rätt jävla temporär dock)
- suttit fläktarna på knapp med relä så de slipper stå på hela tiden
- tvättat skiten
- efterdragit chassiebultar
- fäst om batterikablar mm mm, bara smått underhåll som annars aldrig blivit av..

äntligen lite mysmeck istället för raketracing på pallbockarna... och fan va vit skiten vart! Blir nog ett par mil i helgen ;) haha
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Grefven

Post by Grefven »

e34 kan va lite dum med vibbar i framvagnen. styrväxeln kan vara en bov. det är tråkigt.
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Har du bytt del 9:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=32&fg=25

Den glömmer många och den orsakar brutala vibrationer när den är slut i kulbultarna.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
Post Reply