F.D - Team VPM
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Fyfan! galet med tur att du kikade över maskinen
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
- m_ellisson
- Posts: 1296
- Joined: 03 Aug 2008, 17:43
- Location: kalmar
- Contact:
Tråkigt som fan men som sagt tur att du rev maskin annars hade det nog blivit generalras
Vad är det för kolvar?
Vad är det för kolvar?
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
peppe wrote:Det förstår jag Karel, men tänkte på om det är något Kina fabrikat på dom? Hur såg dom andra stakarna ut i lilla änden?
Mvh
Jaha okaj.. japp de är kina stakar..
spm.
Liländan såg bra ut.. förutom på den där kolvbulten va av då..
En av stakarna tyckte jag glappa lite väl mycket.. men jag ska mäta upp dom så får man se om de ha slitit nå extra mycket.
Snekast wrote:Som tidigare sagt, vilken tur att du rev!
Borde ju inte vart många repor innan den där bulten börjat krypa ut eller pulveriserats
På't bara!
haha ne verkligen inte.. de bästa av allt.
precis innan jag märkte att de knacka lite i motorn så hade jag lagt en lakris på 201m, utanför garaget
JimmyA wrote:Skumt det där med vipporna inte första gången man läser om att själva slitytan släpper.
Tur i oturen att du rev isär allt iaf, inte dåligt att köra 9or med slut maskin heller
japp riktigt skumt.. men de beror nog på luft fickor i gjutningen.. ska dela på den vippan som va värst o kika. har pratat med grabbarna i usa och dom ville ha bilder på skiten oxå..
förmodligen så måste dom justera lite i gjutformarna.. då inte all luft kommer ut när dom gjuter skiten.
9a med krokiga ventiler och dåliga kolvringar de är fan sjukt
ska snygga till maskin, med lite fräshare turbo o lite mer komp i maskin och bygga värre avgassystem då de ströp en hel del.. sen blir de påt igen
kimmit wrote:hadde det vært feil på rådene så tror jeg at du ville ha merket dette for lenge siden som pinne bank..men på en annen side så kan det være at du har den "gamle" type kina råde med tjuk busning ved kryssbolt..den hadde en tendens til og banke seg flat.
Jaha okaj..
är de bara lagret som skiljer eller är det en helt annan stake?
för på en av kolvarna så tyckte jag de verkade vara mer spel än på som andra.. jag ska mäta allt o kolla vad som har förändrats.
/ karel
Känns som att Karel har haft bra flyt från första början..
Kommer ihåg när du körde 10:or på Kjula första året med bilen.. Bra orra i bilen tyckte jag och hängde mig under för att kolla va det kaxig setup på bakvagnen som palla repa på repa!
*Helt jävla standard med upprätade hjulvinklar (Flyt)
*När jag låg där upptäckte jag att örat till diffbussningen hade en fått en redig spricka i sig. (Flyt att du fick reda på det och inte försökte med en repa till)
*Sen det här med kolvbulten, alla andra på det här forumet hade tokskrotat hela jävla maskin när bulten gått av vid nästa urgasning!
BTW. Vad kör du med för komp i motorn nu och vad planeras det att höjas till?
Kommer ihåg när du körde 10:or på Kjula första året med bilen.. Bra orra i bilen tyckte jag och hängde mig under för att kolla va det kaxig setup på bakvagnen som palla repa på repa!
*Helt jävla standard med upprätade hjulvinklar (Flyt)
*När jag låg där upptäckte jag att örat till diffbussningen hade en fått en redig spricka i sig. (Flyt att du fick reda på det och inte försökte med en repa till)
*Sen det här med kolvbulten, alla andra på det här forumet hade tokskrotat hela jävla maskin när bulten gått av vid nästa urgasning!
BTW. Vad kör du med för komp i motorn nu och vad planeras det att höjas till?
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Bonje wrote:Känns som att Karel har haft bra flyt från första början..
Kommer ihåg när du körde 10:or på Kjula första året med bilen.. Bra orra i bilen tyckte jag och hängde mig under för att kolla va det kaxig setup på bakvagnen som palla repa på repa!
*Helt jävla standard med upprätade hjulvinklar (Flyt)
*När jag låg där upptäckte jag att örat till diffbussningen hade en fått en redig spricka i sig. (Flyt att du fick reda på det och inte försökte med en repa till)
*Sen det här med kolvbulten, alla andra på det här forumet hade tokskrotat hela jävla maskin när bulten gått av vid nästa urgasning!
BTW. Vad kör du med för komp i motorn nu och vad planeras det att höjas till?
hahahaha '
Ja flyt har de väl varit.. kanske inte alltid, men mycket tur har man väl haft
jag kör med 8.8 idag ska väl upp över 9 tänkte jag.
/karel
ps. sprickan i diff kåpan va rena flytet då sedell kom o sa de.. men han ville väl inte att jag skulle köra mer då de gick så "fort"