F.D - Team VPM

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Fyfan! galet med tur att du kikade över maskinen :)
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
m_ellisson
Posts: 1296
Joined: 03 Aug 2008, 17:43
Location: kalmar
Contact:

Post by m_ellisson »

Tråkigt som fan men som sagt tur att du rev maskin annars hade det nog blivit generalras :evil:
Vad är det för kolvar?
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!

Facebooksida: Mellisson Drifting

Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
pizza
Posts: 2083
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Location: Västerås

Post by pizza »

ROSS kolvar han ritat själv, funkar ju riktigt bra, gött bottenmos i maskin, nog de råstarkaste jag åkt i, fan som en diesel i botten, om nu de e en komplimang, men ni fattar haha.

Pizza
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Drygt med ras :(

Vad har du för stakar i den?
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

Japp Riktigt tur att man kikade över missljudet..

Pizza sanning i de :) mycket vrid är de

pizza har rätt på alla punkter :)


Peppe.

Jag åker med 130mm stakar


De blir o beställa kolvar, tar väl nån vecka o göra sen ska skiten ihop igen. vi får se om de spårar ur eller om de blir som de har varit..
micke999
Posts: 444
Joined: 09 Jul 2008, 00:05

Post by micke999 »

jävla tur att du upptäckte de där hade kunna blivit dyrt
ms racing
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Det förstår jag Karel, men tänkte på om det är något Kina fabrikat på dom? Hur såg dom andra stakarna ut i lilla änden?

Mvh
User avatar
Snekast
Posts: 1446
Joined: 08 Sep 2007, 18:03
Location: Norrköping

Post by Snekast »

Som tidigare sagt, vilken tur att du rev!

Borde ju inte vart många repor innan den där bulten börjat krypa ut eller pulveriserats :lol:

På't bara!
E39 540i/6 S62b50
E39 523i Vinterpulka
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

peppe wrote:Det förstår jag Karel, men tänkte på om det är något Kina fabrikat på dom? Hur såg dom andra stakarna ut i lilla änden?

Mvh



Jaha okaj.. japp de är kina stakar..

spm.

Liländan såg bra ut.. förutom på den där kolvbulten va av då..

En av stakarna tyckte jag glappa lite väl mycket.. men jag ska mäta upp dom så får man se om de ha slitit nå extra mycket.

Snekast wrote:Som tidigare sagt, vilken tur att du rev!

Borde ju inte vart många repor innan den där bulten börjat krypa ut eller pulveriserats :lol:

På't bara!


haha ne verkligen inte.. de bästa av allt.

precis innan jag märkte att de knacka lite i motorn så hade jag lagt en lakris på 201m, utanför garaget :P
User avatar
JimmyA
Posts: 1589
Joined: 21 Nov 2005, 18:43
Location: Tumba

Post by JimmyA »

Skumt det där med vipporna inte första gången man läser om att själva slitytan släpper.

Tur i oturen att du rev isär allt iaf, inte dåligt att köra 9or med slut maskin heller :)
När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

JimmyA wrote:Skumt det där med vipporna inte första gången man läser om att själva slitytan släpper.

Tur i oturen att du rev isär allt iaf, inte dåligt att köra 9or med slut maskin heller :)



japp riktigt skumt.. men de beror nog på luft fickor i gjutningen.. ska dela på den vippan som va värst o kika. har pratat med grabbarna i usa och dom ville ha bilder på skiten oxå..

förmodligen så måste dom justera lite i gjutformarna.. då inte all luft kommer ut när dom gjuter skiten.


9a med krokiga ventiler och dåliga kolvringar :D de är fan sjukt :P

ska snygga till maskin, med lite fräshare turbo o lite mer komp i maskin och bygga värre avgassystem då de ströp en hel del.. sen blir de påt igen :)
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Kolla med Kadett4wd på STS, han hade några teorier om kolvbultar som går av i samband med Kina stakar.

Vet inte vad som ligger bakom eller så, men han är rätt klurig ibland.

Mvh
User avatar
kimmit
Posts: 392
Joined: 06 Sep 2006, 10:07
Location: 0047-90414171
Contact:

Post by kimmit »

hadde det vært feil på rådene så tror jeg at du ville ha merket dette for lenge siden som pinne bank..men på en annen side så kan det være at du har den "gamle" type kina råde med tjuk busning ved kryssbolt..den hadde en tendens til og banke seg flat.
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

kimmit wrote:hadde det vært feil på rådene så tror jeg at du ville ha merket dette for lenge siden som pinne bank..men på en annen side så kan det være at du har den "gamle" type kina råde med tjuk busning ved kryssbolt..den hadde en tendens til og banke seg flat.


Jaha okaj..

är de bara lagret som skiljer eller är det en helt annan stake?

för på en av kolvarna så tyckte jag de verkade vara mer spel än på som andra.. jag ska mäta allt o kolla vad som har förändrats.

/ karel
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

peppe wrote:Kolla med Kadett4wd på STS, han hade några teorier om kolvbultar som går av i samband med Kina stakar.

Vet inte vad som ligger bakom eller så, men han är rätt klurig ibland.

Mvh



Kikar med han..

alltid bra med fler åsikter.. :)
User avatar
Bonje
Posts: 1284
Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by Bonje »

Känns som att Karel har haft bra flyt från första början.. :)

Kommer ihåg när du körde 10:or på Kjula första året med bilen.. Bra orra i bilen tyckte jag och hängde mig under för att kolla va det kaxig setup på bakvagnen som palla repa på repa!
*Helt jävla standard med upprätade hjulvinklar (Flyt)
*När jag låg där upptäckte jag att örat till diffbussningen hade en fått en redig spricka i sig. (Flyt att du fick reda på det och inte försökte med en repa till)
*Sen det här med kolvbulten, alla andra på det här forumet hade tokskrotat hela jävla maskin när bulten gått av vid nästa urgasning! :evil:

BTW. Vad kör du med för komp i motorn nu och vad planeras det att höjas till?
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

Bonje wrote:Känns som att Karel har haft bra flyt från första början.. :)

Kommer ihåg när du körde 10:or på Kjula första året med bilen.. Bra orra i bilen tyckte jag och hängde mig under för att kolla va det kaxig setup på bakvagnen som palla repa på repa!
*Helt jävla standard med upprätade hjulvinklar (Flyt)
*När jag låg där upptäckte jag att örat till diffbussningen hade en fått en redig spricka i sig. (Flyt att du fick reda på det och inte försökte med en repa till)
*Sen det här med kolvbulten, alla andra på det här forumet hade tokskrotat hela jävla maskin när bulten gått av vid nästa urgasning! :evil:

BTW. Vad kör du med för komp i motorn nu och vad planeras det att höjas till?



hahahaha :D'

Ja flyt har de väl varit.. kanske inte alltid, men mycket tur har man väl haft :)


jag kör med 8.8 idag ska väl upp över 9 tänkte jag.

/karel

ps. sprickan i diff kåpan va rena flytet då sedell kom o sa de.. men han ville väl inte att jag skulle köra mer då de gick så "fort" :D
Post Reply