r.ivars - SMOKEMACHINES

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
JimmyA
Posts: 1589
Joined: 21 Nov 2005, 18:43
Location: Tumba

Post by JimmyA »

jävligt skönt ljud i maskin! elak!
När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

HAHA såååå jäävla brutal bilhelvete!!!!

Fy fan vad den går.....helt syyyyykt! :D

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

emil frivarvar bara, kör utan launch och hela skiten :)

+ att jag slirar koppling, hade ingen lust att spränga lådan där borta. Nåt event kunde ju skiten få hålla..

fyfan va ja är bitter idag, HOR 525:a för tillfället... Hur jävla svårt ska det vara att byta styrled.. gaaaaaaaah!!!!!!!!!!!!!! allt gick pajj så jag lär byta komplett styrstag.. sen fick jag fel oljefilter + att inte ens grenrörspackningarna var lättbytta om man tänkte att man kunde lata sig med att inte ta bort avgassystemet..

kvälls FAIL
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
m_ellisson
Posts: 1296
Joined: 03 Aug 2008, 17:43
Location: kalmar
Contact:

Post by m_ellisson »

Helvete vad det går!

Wunderbart när det krånglar så med bilar :)
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!

Facebooksida: Mellisson Drifting

Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
emil
Posts: 177
Joined: 22 Nov 2005, 08:45
Location: Skellefteå

Post by emil »

r.ivars wrote:emil frivarvar bara, kör utan launch och hela skiten :)

+ att jag slirar koppling, hade ingen lust att spränga lådan där borta. Nåt event kunde ju skiten få hålla..

Förstår hållbarheten men det går aldrig få mer ostgrepp än det du kan trampa ifrån på linjen med, att trycket kommer en bit ut kommer endast orsaka svåra spinn och kast.. när du känner att girkassen har gjort sitt så prova bjuda på rejält..
0735750400
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

vart med 2st ZF extra till orsa, uj uj, hoppas det går att tjuvfixa vattenurtryckningen nu!

+ att jag har något fett insugsläckage eller havererat spjäll som måste lösas.. tomgång på 4000rpm = inte fest
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Hansa
Posts: 3930
Joined: 07 Oct 2007, 22:33
Location: Borlänge

Post by Hansa »

Jag har 2 sprillans nya styrstag till e34 touring. bjud på lite fisk eller öl på ppf träffen så är dom dina 8)
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Hansa wrote:Jag har 2 sprillans nya styrstag till e34 touring. bjud på lite fisk eller öl på ppf träffen så är dom dina 8)


jäklarns, redan beställt 2st :) tack som fan endå :)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

fail på co test idag, redan på tomgång

river toppen imorn efter jobbet och försöker få den planad på fredag dag.. sen varmkörning på kvällskvisten och efterdra på lördagmorgon i orsa :twisted:

tesen lyder att toppen blivit skev när jag kokade skiten ur den på rudskogen...

Satan, kom på att jag lär behöva en topplockspackning ifrån ppf också.. tidsplans failure........

fortsättning följer
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

Med den energin du verkar ha till skruvandet så lär det väl inte va några problem att hinna :D
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
Klangen
Posts: 537
Joined: 09 Apr 2009, 14:19
Location: Stockholm/Norrort

Post by Klangen »

JOBBA!
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

topplocket avplanat, tyvärr inga synliga spår efter haveri, dock smått skev men inget superskev..

lämnade iväg däcken på lunchen och efter jobbet blir det tokskruva, sen kommer det backup ifrån åland i efm också.. jimpa "kung getrag" is coming to town
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

det gick ju över med att komma iväg tidigare från jobbet idag..........
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

bilen ihop, osäker på hur den fungerar, kändes inte som den gick helt rent + att jag hade något kamkedje ljud av något slag..

lastad och klar ialalfall, jag och jimpa sticker om ett par timmar
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Nemesis_turbo
Posts: 3380
Joined: 18 Oct 2007, 20:50
Location: Hudiksvall med omnejd
Contact:

Post by Nemesis_turbo »

hört rykten om att du åkte 9.04... friskt spakat med den zf lådan....
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Japp, Ivars körde till och med så hårt att ena bakdäcket flög iväg :)

Hoppas det gick bra efter vi drog, kul att träffas btw!!
User avatar
Rsjerry
Posts: 1026
Joined: 10 Jun 2007, 11:25

Post by Rsjerry »

En 8 med ZF hade varit sjukt fränt 8) Det är iofs 9,04 med 8)
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Post Reply