Min M3@Kjula dragway

Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Karel021 wrote:fan va läckert !!! synd att du inte kom ner på 9an bara.


vad fick du som bästa 60 fot ? :)

samt 201 tid ?

/ karel


grattis till 10.04
Bästa 60 fot 1,58. 201m 6,54@184 typ? nåt sånt

Bilen är ihop till Orsa i helgen och då ska nian sitta! :)
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Thörn wrote:går iväg fint :) tråkigt med den fina turbon bara, varför gav den sig tro?
Inget fel på turbon

Propeller shaft=Kardanaxel. Spränge den i runt 200km/h, som tur är hade jag kardanring och både bil och jag klarade mig bra.

Nu blir det cheva 1350 kors både bak och fram och en kortad chevakardan. Kardanen byggs av min transmissions och svarvmästare The Stig.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Skjuter på fint:) var detta på full effekt?

Vad för ingående axel är det på denna låda? grovsplines och 35mm tjock?
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Pimplaren wrote:Skjuter på fint:) var detta på full effekt?

Vad för ingående axel är det på denna låda? grovsplines och 35mm tjock?
1,1bar ladd. Hade läckande dump tydligen. Jag trodde att det var full effekt men efter att Ärtan tittade på loggen kunde vi konstatera att det inte laddade fullt.

35mm grov ingående med 10 splines om jag inte minns fel. Lådan är 10kg tyngre än en "vanlig" ZF.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

johankihl wrote:
Pimplaren wrote:Skjuter på fint:) var detta på full effekt?

Vad för ingående axel är det på denna låda? grovsplines och 35mm tjock?
1,1bar ladd. Hade läckande dump tydligen. Jag trodde att det var full effekt men efter att Ärtan tittade på loggen kunde vi konstatera att det inte laddade fullt.

35mm grov ingående med 10 splines om jag inte minns fel. Lådan är 10kg tyngre än en "vanlig" ZF.
Hehe då finns det mer att hämta! :)

Okey, framgick inte i din tråd vad du har för koppling till detta?
Special beställd 4puck lamell och en 765 platta?
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Pimplaren wrote:
johankihl wrote:
Pimplaren wrote:Skjuter på fint:) var detta på full effekt?

Vad för ingående axel är det på denna låda? grovsplines och 35mm tjock?
1,1bar ladd. Hade läckande dump tydligen. Jag trodde att det var full effekt men efter att Ärtan tittade på loggen kunde vi konstatera att det inte laddade fullt.

35mm grov ingående med 10 splines om jag inte minns fel. Lådan är 10kg tyngre än en "vanlig" ZF.
Hehe då finns det mer att hämta! :)

Okey, framgick inte i din tråd vad du har för koppling till detta?
Special beställd 4puck lamell och en 765 platta?
Jag har ett S14 svänghjul och en 707 tryckplatta (samma fjäder som 765) med 4-puck och ett svetsat centrum från en orginallamell. Kopplingen är rätt fin att köra men tålde inte att slira iväg på tvåan. Testade en start med slir men då höll den inte i när den blev varm och jag fick i trean. Blir nya tag med launch och start på tvåan i Orsa!
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

johankihl wrote:
Karel021 wrote:fan va läckert !!! synd att du inte kom ner på 9an bara.


vad fick du som bästa 60 fot ? :)

samt 201 tid ?

/ karel


grattis till 10.04
Bästa 60 fot 1,58. 201m 6,54@184 typ? nåt sånt

Bilen är ihop till Orsa i helgen och då ska nian sitta! :)

ofan aja dåså :) får du ner 60 foten så sitter ju 9an :)

lycka till !
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Karel021 wrote:
johankihl wrote:
Karel021 wrote:fan va läckert !!! synd att du inte kom ner på 9an bara.


vad fick du som bästa 60 fot ? :)

samt 201 tid ?

/ karel


grattis till 10.04
Bästa 60 fot 1,58. 201m 6,54@184 typ? nåt sånt

Bilen är ihop till Orsa i helgen och då ska nian sitta! :)

ofan aja dåså :) får du ner 60 foten så sitter ju 9an :)

lycka till !
Ja, tror dock inte att det kommer att bli några fantastiskt mycket bättre 60-fots tider med 8,5 däck och bil tyngre än orginal :) Lite mer laddtryck ska dock göra susen!

Grattis till bra kört och bra tider på Mantorp btw. 9:an satt ju med besked när den väl kom!
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
Thörn
Posts: 3134
Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG

Post by Thörn »

läste och tolkade lite fel, dags att repetera lite engelska snart :oops:

Fan vad läskigt om kardan går av i den farten
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Thörn wrote:läste och tolkade lite fel, dags att repetera lite engelska snart :oops:

Fan vad läskigt om kardan går av i den farten
Kan lova att det ruskar till rätt bra i bilen. Vindrutetorkarna stod rätt upp efter smällen och de är inte ens inkopplade :)
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

johankihl wrote:
Karel021 wrote:
johankihl wrote: Bästa 60 fot 1,58. 201m 6,54@184 typ? nåt sånt

Bilen är ihop till Orsa i helgen och då ska nian sitta! :)

ofan aja dåså :) får du ner 60 foten så sitter ju 9an :)

lycka till !
Ja, tror dock inte att det kommer att bli några fantastiskt mycket bättre 60-fots tider med 8,5 däck och bil tyngre än orginal :) Lite mer laddtryck ska dock göra susen!

Grattis till bra kört och bra tider på Mantorp btw. 9:an satt ju med besked när den väl kom!

ah så pass.. då får du åka 9a med effekt istället :P jag håller tummarna iaf :)

tackar.. håller med 9an satt ordentligt känns fint att man äntligen e klar med den
Post Reply