Min M3@Kjula dragway
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Min M3@Kjula dragway
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
Startade på tvåan första repan på filmen, sedan blev det ettan då 60-fötterna blev bättre. Ska testa start på tvåan med launch control i helgen i Orsa, då blir det nog bättre.bmwpatrik wrote:Startar du på tvån?
Visst körde du med 530D låda? Va har du för utväxling i diffen?
MVH
Kör med 530d låda, som tyvärr har den värdelösa utväxlingen 5.22 på ettan. Den passar inte alls bra ihop med min 3.07 utvxl för dragracing. Om det funkar att starta på tvåan med launch kommer den dock att vara grym. Väldigt lättväxlad och skön att köra.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
tingeling växlingar? Inge kapten krok hugg som dig ivars
Unlimited drifting
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Köpte bilen sent i Augusti förra året och började med en omfattande lackeringsprocedur som tog mycket mer tid än jag hade önskat. Lämnade den i Avesta 3:e oktober och hämtade den den 6:e November färig för att börja monteras ihop. Sedan flöt allt på och mappade bilen 16:e Juni och har kört den varje helg sedan dess ungefär.HenrikF wrote:Du har byggt så rätt!!
Lämnat iväg lite till ppf, gjort lite själv.
Hur lång tid tog det från ritbord till att rita streck på strippen?
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
det är så man ska bygga bil.johankihl wrote:Köpte bilen sent i Augusti förra året och började med en omfattande lackeringsprocedur som tog mycket mer tid än jag hade önskat. Lämnade den i Avesta 3:e oktober och hämtade den den 6:e November färig för att börja monteras ihop. Sedan flöt allt på och mappade bilen 16:e Juni och har kört den varje helg sedan dess ungefär.HenrikF wrote:Du har byggt så rätt!!
Lämnat iväg lite till ppf, gjort lite själv.
Hur lång tid tog det från ritbord till att rita streck på strippen?
vi andra famlar i mörker känns det som
/Henrik
Då har vi samma låda och diff, då kanske man ska pröva med att starta på tvån i orsa om man får igång lanchen.johankihl wrote:Startade på tvåan första repan på filmen, sedan blev det ettan då 60-fötterna blev bättre. Ska testa start på tvåan med launch control i helgen i Orsa, då blir det nog bättre.bmwpatrik wrote:Startar du på tvån?
Visst körde du med 530D låda? Va har du för utväxling i diffen?
MVH
Kör med 530d låda, som tyvärr har den värdelösa utväxlingen 5.22 på ettan. Den passar inte alls bra ihop med min 3.07 utvxl för dragracing. Om det funkar att starta på tvåan med launch kommer den dock att vara grym. Väldigt lättväxlad och skön att köra.
Vore skönt att slippa en växling till, för femman lär ju inte behövas, min gör då över 242 på fyran.
MVH
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!