Audi 80 quattro 1.8l 16v turbo 534.5whp
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 308
- Joined: 01 Nov 2009, 18:05
- Location: Falun
-
- Posts: 308
- Joined: 01 Nov 2009, 18:05
- Location: Falun
Ja nu är bilen körd i bänken hos ppf.. mycke strul vart d... var ner i måndags.. dagen började med att sätta upp den i dynopacken!
körde ett par tre pull på grundladd.. sen höjde vi till 1.5 å det började tooook slira på kopplingen direkt.. skumt tyckte ja eftersom att d har gått så fint eftervägen men hade väl iof räknat med att org tryckplatta å sinter inte skulle hänga med så länge men trodde d skulle funka efter som d gått efter väg.. men icke.. jaha bara lägga ner å åka hem då.. efter lite diskuterande med grabbarna AA så tyckte dom att ja skulle byta koppling där eftersom att dom ändå inte hade nån bil i verkstaden för dagen å ja hade flera meksugna polare å en av polarna hade en 707platta och svänghjul som låg.. så ja ja han åkte å hämtade det å ja å resten rev ur motorn medans dom åkte tillbaka till falun.. tok 20min å få ur motorn, så när polarn kom tillbaka konstaterade vi att svänghjulen till 5cyl inte passar pga att 4an bara har 6bult som håller i det å 5an hade 8bultar.. så jaha hur fan gör man nu då.. jo.. och mitt svänghjul var d för liten delning till bultarna för tryckplattan så jaha.. bara borra om å gänga om det då! sagt å gjort så lämnades det iväg till en annan firma som fixade det på 1 timme.. kanon! jaha ihop med skiten igen å i med motorn igen.. i med vatten å startade upp å in till dynopacken igen.. men då var klockan 4typ så bestämde oss för att köra på tisdagen istället.. så åkte tillbaka till tisdag morgon å skulle justera om kammarna lite fixade det.. gav 15hk mer på samma ladd samt mycke tidigare ladd och mindre mottryck goddie,, men maskinen gick varm.. varför ? stod å klia oss i huvudet .. ärtan undra om jag hade nån termostat vilket ja inte hade.. han tyckte ja skulle stoppa i en.. så åkte iväg å köpte en sån.. fyllde på vatten starta upp men vart inge bättre.... jaha ?! hmm måste vara luft i å jaaa.. det var tooook mycke luft i fick ur allt å körde igång tempen vart bra,.. men såklart så sköt vi en vatten slang luftade ur det igen å körde ett pull till då vart det en trigger miss så släppte av.. men resultatet vart iaf 534.5whp vilket ja anser vara klart godkänt för den lilla 4an.. sen gav vi upp! men det finns mer å ge.. men d får bli sen när motorn hamnar ner i a4an..
ställde ner det till 502whp som ja har vid 2 bar så det får räcka så länge!
men ställde ner det till 500whp efter bänkningen behöver inge mer just nu ska känna på bilen lite nu
kan hända att Ärtan får rätta mig om ja har fel nånstans här men ja var både skit trött å less å hängde inte med på allt vad dom snacka om
körde ett par tre pull på grundladd.. sen höjde vi till 1.5 å det började tooook slira på kopplingen direkt.. skumt tyckte ja eftersom att d har gått så fint eftervägen men hade väl iof räknat med att org tryckplatta å sinter inte skulle hänga med så länge men trodde d skulle funka efter som d gått efter väg.. men icke.. jaha bara lägga ner å åka hem då.. efter lite diskuterande med grabbarna AA så tyckte dom att ja skulle byta koppling där eftersom att dom ändå inte hade nån bil i verkstaden för dagen å ja hade flera meksugna polare å en av polarna hade en 707platta och svänghjul som låg.. så ja ja han åkte å hämtade det å ja å resten rev ur motorn medans dom åkte tillbaka till falun.. tok 20min å få ur motorn, så när polarn kom tillbaka konstaterade vi att svänghjulen till 5cyl inte passar pga att 4an bara har 6bult som håller i det å 5an hade 8bultar.. så jaha hur fan gör man nu då.. jo.. och mitt svänghjul var d för liten delning till bultarna för tryckplattan så jaha.. bara borra om å gänga om det då! sagt å gjort så lämnades det iväg till en annan firma som fixade det på 1 timme.. kanon! jaha ihop med skiten igen å i med motorn igen.. i med vatten å startade upp å in till dynopacken igen.. men då var klockan 4typ så bestämde oss för att köra på tisdagen istället.. så åkte tillbaka till tisdag morgon å skulle justera om kammarna lite fixade det.. gav 15hk mer på samma ladd samt mycke tidigare ladd och mindre mottryck goddie,, men maskinen gick varm.. varför ? stod å klia oss i huvudet .. ärtan undra om jag hade nån termostat vilket ja inte hade.. han tyckte ja skulle stoppa i en.. så åkte iväg å köpte en sån.. fyllde på vatten starta upp men vart inge bättre.... jaha ?! hmm måste vara luft i å jaaa.. det var tooook mycke luft i fick ur allt å körde igång tempen vart bra,.. men såklart så sköt vi en vatten slang luftade ur det igen å körde ett pull till då vart det en trigger miss så släppte av.. men resultatet vart iaf 534.5whp vilket ja anser vara klart godkänt för den lilla 4an.. sen gav vi upp! men det finns mer å ge.. men d får bli sen när motorn hamnar ner i a4an..
ställde ner det till 502whp som ja har vid 2 bar så det får räcka så länge!
men ställde ner det till 500whp efter bänkningen behöver inge mer just nu ska känna på bilen lite nu
kan hända att Ärtan får rätta mig om ja har fel nånstans här men ja var både skit trött å less å hängde inte med på allt vad dom snacka om
-
- Posts: 308
- Joined: 01 Nov 2009, 18:05
- Location: Falun
-
- Posts: 308
- Joined: 01 Nov 2009, 18:05
- Location: Falun
pga trigger miss så ser kurvan lite knepig ut men men
2bars pullet
http://www.garaget.org/video/zehctown5ag8
2bars pullet
http://www.garaget.org/video/zehctown5ag8