Hydraulisk handbroms?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
bara onödigt och behövs ej
Unlimited drifting
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- olander_91
- Posts: 323
- Joined: 08 Mar 2009, 18:14
- Location: Knivsta
Jag ska bygga hydralisk handbroms nu! om jag har fattat rätt av vad tidigare användare skrev om sin chefs rally bil så var det något i stilen på min fina bild:D är det rätt?
Om det är fel, kan inte någon som vet göra ett komplingsshema på rätt sätt?
Bild

Skulle vara bra om någon kunde visa hur man kan bygga handbroms ställ och vad för kopplingscylinder man ska använda sig utav.
Om det är fel, kan inte någon som vet göra ett komplingsshema på rätt sätt?
Bild

Skulle vara bra om någon kunde visa hur man kan bygga handbroms ställ och vad för kopplingscylinder man ska använda sig utav.
Har ingen erfarenhet av hydraulisk handbroms själv, men skall också bygga en i vinter.
Min första tanke då jag ser schemat ovan är att du måste ha i åtanke att även handbromsen är en cylinder, alltså har du troligen större area på ena sidan beroende på hur den är konstruerad (kolvstången stjäl en del volym), detta ger således mer- eller mindre flöde efter handbromsen.
Mvh
Min första tanke då jag ser schemat ovan är att du måste ha i åtanke att även handbromsen är en cylinder, alltså har du troligen större area på ena sidan beroende på hur den är konstruerad (kolvstången stjäl en del volym), detta ger således mer- eller mindre flöde efter handbromsen.
Mvh
- olander_91
- Posts: 323
- Joined: 08 Mar 2009, 18:14
- Location: Knivsta
Så där kör vi på robbz bil, funkar hur jävla bra som helst, inga problem alls.olander_91 wrote:Jag ska bygga hydralisk handbroms nu! om jag har fattat rätt av vad tidigare användare skrev om sin chefs rally bil så var det något i stilen på min fina bild:D är det rätt?
Om det är fel, kan inte någon som vet göra ett komplingsshema på rätt sätt?
Bild
http://i573.photobucket.com/albums/ss17 ... fdvdzf.jpg
Skulle vara bra om någon kunde visa hur man kan bygga handbroms ställ och vad för kopplingscylinder man ska använda sig utav.
førsøker hænga med i de som sægs men vad ær den billigaste løsningen hær.. som faktiskt också funkar? har ju tagit bort de gamla systemet med rør och wire så tænkte lægga upp nya rør inne i bilen nu.. jenz.. ær de enklaste sættet att anvænda sig av backventil før att systemet ska funka smuud eller att man har två extra ok på skivorna bak, borde inte de vara de bæsta sættet efetrsom de kan vara bra att hålla stæll med handbromsen och ev korrigera med fotbroms?=)
http://www.gsbildeler.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.streetperformance-butik.se" onclick="window.open(this.href);return false;
TS-Racing
Alnabru Autolakk
Sabelink Tattoo
http://www.streetperformance-butik.se" onclick="window.open(this.href);return false;
TS-Racing
Alnabru Autolakk
Sabelink Tattoo
Smaken är som baken jannike =)
Jag har ju kopplat min handbroms i serie med orginal systemet..
Stålomspunna bromsledningar hela vägen och som alla andra skriver så funkar de ju inte så bra att bromsa med fotbroms och därefter handbroms
Men skit i det, man gasar upp bilen eller så kicka ner växlarna bara
Skämt åsido..
Gör som du bäst känner för, dubbla bromsok dvs 2 separata bromssystem är ju helt klart det bästa, annars så backventil lösningen är ju klockren.
För oss lata så kopplar man bara i serie = )
Jag har ju kopplat min handbroms i serie med orginal systemet..
Stålomspunna bromsledningar hela vägen och som alla andra skriver så funkar de ju inte så bra att bromsa med fotbroms och därefter handbroms

Men skit i det, man gasar upp bilen eller så kicka ner växlarna bara

Skämt åsido..
Gör som du bäst känner för, dubbla bromsok dvs 2 separata bromssystem är ju helt klart det bästa, annars så backventil lösningen är ju klockren.
För oss lata så kopplar man bara i serie = )
Unlimited drifting
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;