325 kombi problem

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

325 kombi problem

Post by Svintoleffe »

Hejsan jag har ett fel, som jag tänkte undra om någon visste det är som så att kopplingen funkar, men ibalnd så går dne inet tillbaka. o står du o håller kopplingen nere så till slut då slirar den, den tapapr tryck kopplingen. det är en ny slavcylinder o den är luftad. frågan är ju om man ska lufta mer.?

Sen nästa problem. det är att tank mätar lampan inet lysre jag kan kör typ mätaren i botten men den lyser inte lampan är hel har kolalt med multimeter.

Då komemr man till näsat fråga. är det i tanken problem sitter elelr.?

Det som gör att jag frågar är för att jag har aldrig råkat ut för såna här problem. :(

Nån gång måste ju vaar den första
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Ingen som vet.?
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
david__
Posts: 1254
Joined: 13 Feb 2006, 21:12
Location: karlskrona

Post by david__ »

hur har du luftat?
nåt trykckfall ahr du ju om den börja slira när du håller ner den länge
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

david__ wrote:hur har du luftat?
nåt trykckfall ahr du ju om den börja slira när du håller ner den länge


Vi gjorde som så att vi löft upp bilen. vi lutade den åt rätt håll så att det hela tidne fanns olja mot röret som går ner till. slavcylindern.

o det kom mycket vitt skit först. vi gjorde som man gör med när man luftar bromsarna. man pumpar oså hålelr man pedalen nere.då öppnar man på skruven.
På slutet då kom det baar olja hela tidne. därför undrar jag nu. vad faskien som kan vara fel.
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
david__
Posts: 1254
Joined: 13 Feb 2006, 21:12
Location: karlskrona

Post by david__ »

kolla om kan sätta tryck på oljanistället.. inte med pedalen,,
tryck direkt på behållaren så du trycker ut oljan o sen ner i slav cylindern..
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Du menar typ o ta tryck luft o trycka oså hålelr man handen för behållaren o trycker på det viset.?
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
david__
Posts: 1254
Joined: 13 Feb 2006, 21:12
Location: karlskrona

Post by david__ »

Svintoleffe wrote:Du menar typ o ta tryck luft o trycka oså hålelr man handen för behållaren o trycker på det viset.?


ja i princip fast ja menade inte med handen precis..
finns verkyg till att trycka ut luften eller så kan man suga ut luften oxå
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Okej så du tror attd et fortfarande är luft i systemet som gör att dels kopplingen sjunker samnt att dne fasnar.?
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
Nicklas
Posts: 36
Joined: 08 Jan 2006, 14:20
Location: Mellösa

Post by Nicklas »

Byt packnings satsen i koplings cylindern sitter bakom koplings pedalen.Jag hade samma fel på min 325a
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Nicklas

När sdu äger dte så typ lät dte som att det pös därifrån. jag sak imorrn kolla vad pakningarna kostar
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Då måste det alltså vaar hjälpcylindern då som jävlas.?
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Huvudcylindern om jag får be. :)
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Okej nu ahr alal jätt mig olika bud. men jag får väll lov o testa avd som är felet då. men jag börjar emd en huvud cylidner efter som att jag har den hemma.=)) :D
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
Nicklas
Posts: 36
Joined: 08 Jan 2006, 14:20
Location: Mellösa

Post by Nicklas »

Precis som bäckis skriver så heter den huvudcylinder en rep sats kostar typ 200kr. Men du har ju en så sätt dit den så är problemet löst!
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Nu är dte som så att jag har faskien inet hittat soppa problemet än :(

lampan är hel sladdarna är hel ifrån kontakten vid tanken då måste ju felet sitta i tanken är det väldigt vanligt att dom påajar i tanken.?

är dte svårt o åtgärdna.?
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
david__
Posts: 1254
Joined: 13 Feb 2006, 21:12
Location: karlskrona

Post by david__ »

under bak sätet sitter bränsle pumpen o mätaren.. mätaren siter med fyra muttra lossa dom o ta ut mätarn,, vänta tills all bensin rinner ut, när den gjort de ska lampan tändas om allt e ok,, annars så kan du bara byta mätare o testa eller kolla sladdar..
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

tackar för svaret dte var guld värt.

Det ska jag ta o kolla upp i helgen.
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
Post Reply