Vilken telefon spöar Iphone 4?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Overcharged
Android är häftigt men det är inget man kan ha om man är beroende av att ha en fungerande telefon. Android har många häftiga apps men allting känns som en stor beta version, har själv en HTC Hero som förövrigt touchen har gått sönder på oh det är den roligaste telefonen jag haft men också den sämsta.
HTC lurarna var bätrre när dem höll sig till fungerande os.
HTC lurarna var bätrre när dem höll sig till fungerande os.
//Rickard Wersch
Projekt:
535 E34 Turbo
M3 E36 3.0 Coupé
Projekt:
535 E34 Turbo
M3 E36 3.0 Coupé
Karel021 wrote:finns ingen telefon som slår iphone på fingrarna idag..
sjukt användarvänlig och galet bra prestanda.
sen är ju apples os bara gjort för deras telefoner..
alla android os är ju bara anpassade efter den telefon de ska sitta i...
alltså aldrig 100% prestanda..
finns ju en anledning varför de tog över 1 år för apple att komma fram med multitasking.. dom ville inte att de skulle gå seg när man använde funktionen
jag har en 3gs och går i tankar på att köpa en 4.
jag skrek NEEEEEJ! när jag hörde att det skulle komma multitask. för jag trodde att de vikt ner sig från ursprungstänket. att det ska fungera. men det verkar fungera bra med apples version.
på min dator har jag stängt av alla finesser som drar prestanda. min grafik ser ut som windows 95. allt för att jag HATAR när något laggar.
därför är iphone mitt givna val.
jag nöjer mig med en iphone 4 helt enkelt. jag behöver inte ha det värsta som en samsung exempelvis.
Grefven wrote:Karel021 wrote:finns ingen telefon som slår iphone på fingrarna idag..
sjukt användarvänlig och galet bra prestanda.
sen är ju apples os bara gjort för deras telefoner..
alla android os är ju bara anpassade efter den telefon de ska sitta i...
alltså aldrig 100% prestanda..
finns ju en anledning varför de tog över 1 år för apple att komma fram med multitasking.. dom ville inte att de skulle gå seg när man använde funktionen
jag har en 3gs och går i tankar på att köpa en 4.
jag skrek NEEEEEJ! när jag hörde att det skulle komma multitask. för jag trodde att de vikt ner sig från ursprungstänket. att det ska fungera. men det verkar fungera bra med apples version.
på min dator har jag stängt av alla finesser som drar prestanda. min grafik ser ut som windows 95. allt för att jag HATAR när något laggar.
därför är iphone mitt givna val.
jag nöjer mig med en iphone 4 helt enkelt. jag behöver inte ha det värsta som en samsung exempelvis.
Låter som att din dator är riktigt gammal och slö?
Iphone har sämst skärm! sämst kamera osv! har ni inte sett avsnitt 2 av Futurama? eyePhone?
http://www.youtube.com/watch?v=dikaQjMO388
*blink blink*
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Snart ett år gammal. Absolut ingen hightechpryl, typisk elgiganten dator. Men alla datorer med slövista blir snabbare om man plockar bort allt grafikjox.
Och ett tips till de som hatar lagg när man surfar är opera som webläsare. Snabbt som blixten. Det är tillsammans med label-off årets överaskning.
Och ett tips till de som hatar lagg när man surfar är opera som webläsare. Snabbt som blixten. Det är tillsammans med label-off årets överaskning.
Faschinerad av detta fenomen, jag är nog en dinosaur i området, men vad använder man en ifone till som gör det berättigat med 8000kr med 16gb minne??
Förrutom att ringa, skicka sms/mms då förståss. men det fixar ju alla lurar.
Hittils har ingen lyckats förklara...
-Surfa? surfar hellre på min laptop med dongel som har bättre skärm, prestanda osv osv.
-Kollar på film? kollar hellre på min tv som har större skärm, bättre prestanda osv osv
-Bildtelefon, ja, jag vill jättegärna joxa med funktioner för att kunna se den andre som jag pratar i telefon med -not.
-Kamera? jag tar bättre bilder med min ixus100 med hd inspelning av film som ryms i min plånbok.
-Prestanda mätning med Dynoliscious, EN vettig funktion som jag skulle köpt direkt om jag tyckte iphone var värd sin vikt i guld.
Tycker det luktar prestige, men här i GBG har 12årige Mahmud i Angered redan sin iphone 4 som han sitter och spelar med i vagnen för att visa polarna att han är häftig.
För mig hade den blivigt ytterligare en pryl som ligger och kostat mig massa pengar i onödan.
-Surfa? surfar hellre på min laptop med dongel som har bättre skärm, prestanda osv osv.
-Kollar på film? kollar hellre på min tv som har större skärm, bättre prestanda osv osv
-Bildtelefon, ja, jag vill jättegärna joxa med funktioner för att kunna se den andre som jag pratar i telefon med -not.
-Kamera? jag tar bättre bilder med min ixus100 med hd inspelning av film som ryms i min plånbok.
-Prestanda mätning med Dynoliscious, EN vettig funktion som jag skulle köpt direkt om jag tyckte iphone var värd sin vikt i guld.
Tycker det luktar prestige, men här i GBG har 12årige Mahmud i Angered redan sin iphone 4 som han sitter och spelar med i vagnen för att visa polarna att han är häftig.
För mig hade den blivigt ytterligare en pryl som ligger och kostat mig massa pengar i onödan.
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Grefven wrote:Snart ett år gammal. Absolut ingen hightechpryl, typisk elgiganten dator. Men alla datorer med slövista blir snabbare om man plockar bort allt grafikjox.
eller så köper man ett SKIT dyrt grafik kort och kör processorn i 4ghz
tro mig de funkar sååå bra
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=609185,630392
enda som saknas i galaxyn och som är rätt jobbigt är blixt till kameran annars slår den iphonen på de mesta!
enda som saknas i galaxyn och som är rätt jobbigt är blixt till kameran annars slår den iphonen på de mesta!
http://www.SKOGENRACING.com" onclick="window.open(this.href);return false;
RS4(B7), 242 16v Turbo, Polaris SBA, Lynx 635
RS4(B7), 242 16v Turbo, Polaris SBA, Lynx 635
kul och se att folk hyllar samsungen, en ren ripoff utav iphone 3g, tillochmed designen är som en kineskopia
Jag är ingen märkesfanboy utan det jag stör mig på är att folk spyr skit på orginalprodukten samtidigt som dem hyllar rena kopior! telefon 4 är bra på sin sak och det hade den även varit ifall den hade hetat fista 4:a eller kometen 4:a , det handlar inte om märket på luren utan själva produkten..
Jag är ingen märkesfanboy utan det jag stör mig på är att folk spyr skit på orginalprodukten samtidigt som dem hyllar rena kopior! telefon 4 är bra på sin sak och det hade den även varit ifall den hade hetat fista 4:a eller kometen 4:a , det handlar inte om märket på luren utan själva produkten..
Kristian Brozinic
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
Thörn wrote:Faschinerad av detta fenomen, jag är nog en dinosaur i området, men vad använder man en ifone till som gör det berättigat med 8000kr med 16gb minne??
jag surfar på fickan. något jag försökt i många år så fort wap mobilen dök upp. sen kom windowsmobiler, lyckan va total men inte fan fungerade det. iphonen funkar. och det gör ju säkert dagens konkurenter oxå. som samsungen osv.
jag visste inte vad man skulle ha en iphone till. den är väl som alla andra. men jag köpte den för att jag hittade den till rätt pengar. en ren impuls. och fyfan va överraskad jag blev.
jag hade köpt en iphone om den så bara kunde surfa. d.v.s att jag fick ha en vanlig telefon i andra fickan. jag har hela tiden strävat efter mindre och mindre laptop. har 8,9" nu. men den är för stor att ta med sig överallt ändå. då kom iphone som ett alternativ. och det virituella tangentbordet är grymt.
jag valde som en impuls. at en här på ppf hade en till salu och han bodde på 6 mils avstånd. visste inte vad jag skulle förvänta mig annat än att folk gillade den.
men nu när jag är användare av den så är jag så fäst i användarvänligheten, enkelheten och hur fruktansvärt bra det fungerar.
det är mitt svar.
8000:- är ett högt kilopris. men ett grundpris på bmw 740d är ju 750000:- men något gör den ju bättre än s80 d5. sen är det bara upp till individen och bestämma om prisskillnaden är motiverad.
andraghandsvärdet på en iphone är nästan löjligt högt oxå. så man kan ju ha en iphone i ett år och sen sälja den med marginell förlust. det är lika med många appleprodukter tycker jag.
man kan motivera sina köp för sig själv på många vis.
- Strandholm
Brox wrote:kul och se att folk hyllar samsungen, en ren ripoff utav iphone 3g, tillochmed designen är som en kineskopia
Du säger emot dig själv när du pratar om "originalprodukten" och 2 ord senare pratar om att märket är ointressant och att det är produkten i sig som är intressant.
Om den luktar som en iphone, smakar som en iphone, ser ut som en iphone, men presterar bättre än en iphone och har en samsunglogga så måste den ju va skit!!! Eller vad var det du ville ha sagt?
Pimplaren: klockren video! haha
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
- Nisse Järnet
Strandholm wrote:Brox wrote:kul och se att folk hyllar samsungen, en ren ripoff utav iphone 3g, tillochmed designen är som en kineskopia
Du säger emot dig själv när du pratar om "originalprodukten" och 2 ord senare pratar om att märket är ointressant och att det är produkten i sig som är intressant.
Om den luktar som en iphone, smakar som en iphone, ser ut som en iphone, men presterar bättre än en iphone och har en samsunglogga så måste den ju va skit!!! Eller vad var det du ville ha sagt?
Kan inte vara lätt när man sitter fast i samsug-träsket...
Menar du på allvar att samsung inte har "kopierat" design och funktioner direkt från "orginalet" iphone? en lätt blick på den kan lätt göra att man misstar sig för den första generationen iphone... till och med ikonerna är nästintill exakt samma..
Hur kan man hylla en nästintill 5 år gammal produkt? nokia har precis kommit ut med gsm, den kör över iphonen....blir en sån bara för att...
OCH NEJ! det handlar inte om märket, hade samsung lanserat den luren för 5 år sedan så hade det varit samsung vi hade hyllat idag...
Kristian Brozinic
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
Känns som om Iphone visar vägen och de andra vet hur man kör på vägen.
Många saker irriterar mig med iphone. Men skulle nog köpt en igen.
Bara en sån sak som handsfree, min älskade plantronics som funkat super med SE funkar med iphone. Om man lägger luren på axeln när man pratar. så lång är räckvidden.
Samsungs modell känns som en karbonkopia på iphone. Behöver inte vara dåligt, men apple VET varför deras telefon och OS ser ut som det gör. Det är som att bygga bil, bara för att man kopierar någon annans koncept betyder det inte att det är lyckat. Krävs mer än så.
Många saker irriterar mig med iphone. Men skulle nog köpt en igen.
Bara en sån sak som handsfree, min älskade plantronics som funkat super med SE funkar med iphone. Om man lägger luren på axeln när man pratar. så lång är räckvidden.
Samsungs modell känns som en karbonkopia på iphone. Behöver inte vara dåligt, men apple VET varför deras telefon och OS ser ut som det gör. Det är som att bygga bil, bara för att man kopierar någon annans koncept betyder det inte att det är lyckat. Krävs mer än så.
/Henrik
- Nisse Järnet
Du har missförstått hans inlägg totalt, läs igenBrox wrote:Strandholm wrote:Brox wrote:kul och se att folk hyllar samsungen, en ren ripoff utav iphone 3g, tillochmed designen är som en kineskopia
Kan inte vara lätt när man sitter fast i samsug-träsket...
Menar du på allvar att samsung inte har "kopierat" design och funktioner direkt från "orginalet" iphone? en lätt blick på den kan lätt göra att man misstar sig för den första generationen iphone... till och med ikonerna är nästintill exakt samma..
Hur kan man hylla en nästintill 5 år gammal produkt? nokia har precis kommit ut med gsm, den kör över iphonen....blir en sån bara för att...
OCH NEJ! det handlar inte om märket, hade samsung lanserat den luren för 5 år sedan så hade det varit samsung vi hade hyllat idag...
Vilken produkt är 5 år gammal och vilka funktioner har Samsung kopierat från Iphone?
Att utsidan är lik kan jag dock hålla med om, men att det är en så himla stor grej tycker jag inte att det är, finns många telefoner som liknar varandra.
Avslutar med en enkel mening: TESTA mobilerna själva och bilda er EGEN uppfattning, på tok för många köper saker "för att polarn har en sån och han säger att den är bäst" utan att egentligen veta vad det finns mer där ute.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.