Film: Valhalla cup 4 2010 by Fernis

Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
Fernis1
Posts: 2406
Joined: 10 Jan 2008, 02:49
Location: Märsta

Film: Valhalla cup 4 2010 by Fernis

Post by Fernis1 »

Här kommer Valhalla cup 4 film.

http://vimeo.com/13998283

MVH
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
User avatar
moxi
Posts: 1013
Joined: 08 Feb 2009, 10:49
Location: Häggvik

Re: Film: Valhalla cup 4 2010 by Fernis

Post by moxi »

Fernis1 wrote:Här kommer Valhalla cup 4 film.

http://vimeo.com/13998283

MVH
jävligt bra grepp första repan du körde..vart sjukt förvånad när det stack på så pass bra!

Funkar det bättre utan launchen??
......................................................
Team Havajji Racing

Projekt e30 m62b44turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255588" onclick="window.open(this.href);return false;

Busbil 2013: BMW e30 m62b44 turbo svinarhink
Busbil 2011: BMW e36 325turbo 1,7 bar 600whp+
User avatar
Fernis1
Posts: 2406
Joined: 10 Jan 2008, 02:49
Location: Märsta

Re: Film: Valhalla cup 4 2010 by Fernis

Post by Fernis1 »

moxi wrote:
Fernis1 wrote:Här kommer Valhalla cup 4 film.

http://vimeo.com/13998283

MVH
jävligt bra grepp första repan du körde..vart sjukt förvånad när det stack på så pass bra!

Funkar det bättre utan launchen??

Nu menar du väl endå från Battle Royale i fredags? jo det var sjukt bra grepp i högerlinen, andra repan var det sämre med grepp när jag körde i vänsterlinen då tok spann det hela repan.

Mja funkar bättre på gata utan launchen iaf :D
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
User avatar
SoreuQ
Posts: 655
Joined: 20 Nov 2005, 20:28
Location: Kalmar
Contact:

Post by SoreuQ »

Den där touringen verkar ju piska på riktigt hårt!

Mer info om den tack :)
Tommy Nauclér
BMW 325 Turbo - Powered by PPF
BMW 335D - Powered by Vtech
User avatar
Jag Heter Jimmy
Posts: 419
Joined: 02 Dec 2008, 16:16
Location: Eskilstuna Tele:0735991654 Namn:Jimmy Åkerman

Post by Jag Heter Jimmy »

J.Åkerman
Jimmy_608@hotmail.com

Bmw E30 - M20B27 Turbo
Toyota Ke70 - M50B25 Turbo
User avatar
Fernis1
Posts: 2406
Joined: 10 Jan 2008, 02:49
Location: Märsta

Post by Fernis1 »

2,8 Liter m20 med värsting topp och bw 375 turbo är 720 whp något osv.

MVH
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
User avatar
JErngren
Posts: 872
Joined: 10 Oct 2007, 14:34
Location: Nyköping

Post by JErngren »

Fernis1 wrote:2,8 Liter m20 med värsting topp och bw 375 turbo är 720 whp något osv.

MVH

723whp och 880nm. toppen är av den nya sorten med sketna kanaler, men har fått portats och monterats med PPF Steg 3 ventilfjädrar och tallrikar, 1mm större raceventiler, Z58 Turbo kam, PPF förstärkta vippor.
*Bmw E36 320 -92 (M52B28, M3-Optic, M-Killer)
*Bmw E30 320 Touring Turbo -89
User avatar
SoreuQ
Posts: 655
Joined: 20 Nov 2005, 20:28
Location: Kalmar
Contact:

Post by SoreuQ »

JErngren wrote:
Fernis1 wrote:2,8 Liter m20 med värsting topp och bw 375 turbo är 720 whp något osv.

MVH

723whp och 880nm. toppen är av den nya sorten med sketna kanaler, men har fått portats och monterats med PPF Steg 3 ventilfjädrar och tallrikar, 1mm större raceventiler, Z58 Turbo kam, PPF förstärkta vippor.
Den piskade ju på riktigt duktigt alltså!

Hur mycket skillnad är det att gå ifrån 2.5 till 2.8?



Mvh
Tommy Nauclér
BMW 325 Turbo - Powered by PPF
BMW 335D - Powered by Vtech
User avatar
markus
Posts: 4830
Joined: 20 Nov 2005, 17:01
Location: Motala
Contact:

Post by markus »

Får man fråga vad det sitter för däck på kombin ? Och hur mycket har det moddats för att få dit dom ?
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
JErngren
Posts: 872
Joined: 10 Oct 2007, 14:34
Location: Nyköping

Post by JErngren »

markus wrote:Får man fråga vad det sitter för däck på kombin ? Och hur mycket har det moddats för att få dit dom ?

Beror på vad som körs.

Hossier 9" x 15" för Valhalla, M/T Drag 10" x 15" för Battle Royale och Trackbite vid bägge aktiviteterna.

Utan krav är det 10" som gäller.

breddade fälgar och skärmkanter. Original bakvagn och höjt chassie med Coilovers och extra metall ringar för att få upp den extra bak.
*Bmw E36 320 -92 (M52B28, M3-Optic, M-Killer)
*Bmw E30 320 Touring Turbo -89
User avatar
JErngren
Posts: 872
Joined: 10 Oct 2007, 14:34
Location: Nyköping

Post by JErngren »

SoreuQ wrote:
JErngren wrote:
Fernis1 wrote:2,8 Liter m20 med värsting topp och bw 375 turbo är 720 whp något osv.

MVH

723whp och 880nm. toppen är av den nya sorten med sketna kanaler, men har fått portats och monterats med PPF Steg 3 ventilfjädrar och tallrikar, 1mm större raceventiler, Z58 Turbo kam, PPF förstärkta vippor.
Den piskade ju på riktigt duktigt alltså!

Hur mycket skillnad är det att gå ifrån 2.5 till 2.8?
Denna bil har aldrig haft 2.5L volym så det är svårt att säga. Men kan tänka mig att karaktären blir annorlunda. Hela partyt börjar vid 5000rpm, med lite mindre volym kan jag tänka mig att det hade börjat vid lite högre varv med samma modds.

När bilen köptes satt det en M20B20 med K24 och snik konvertering. Efter det köptes en M20B25 och B28 vev och allt annat mumma och hade 620 motor hästar.
*Bmw E36 320 -92 (M52B28, M3-Optic, M-Killer)
*Bmw E30 320 Touring Turbo -89
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Inga problem med kamrem eller delar i toppen i E30 kombin med den launchen? Går fint gör den iaf :D
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
Fernis1
Posts: 2406
Joined: 10 Jan 2008, 02:49
Location: Märsta

Post by Fernis1 »

JErngren wrote:
markus wrote:Får man fråga vad det sitter för däck på kombin ? Och hur mycket har det moddats för att få dit dom ?

Beror på vad som körs.

Hossier 9" x 15" för Valhalla, M/T Drag 10" x 15" för Battle Royale och Trackbite vid bägge aktiviteterna.

Utan krav är det 10" som gäller.

breddade fälgar och skärmkanter. Original bakvagn och höjt chassie med Coilovers och extra metall ringar för att få upp den extra bak.

Original bakvagn är väl endå att inte helt rätt, det sitter ju 535 klump med svikt axlar osv på den osv
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
User avatar
JErngren
Posts: 872
Joined: 10 Oct 2007, 14:34
Location: Nyköping

Post by JErngren »

Fernis1 wrote:
JErngren wrote:
markus wrote:Får man fråga vad det sitter för däck på kombin ? Och hur mycket har det moddats för att få dit dom ?

Beror på vad som körs.

Hossier 9" x 15" för Valhalla, M/T Drag 10" x 15" för Battle Royale och Trackbite vid bägge aktiviteterna.

Utan krav är det 10" som gäller.

breddade fälgar och skärmkanter. Original bakvagn och höjt chassie med Coilovers och extra metall ringar för att få upp den extra bak.

Original bakvagn är väl endå att inte helt rätt, det sitter ju 535 klump med svikt axlar osv på den osv
jo visst sitter det de, men diff och axlar har inget med att få plats med däcken.
Det jag mena med att det sitter original balk och länkar och inte någon annan bakvagn.

Visst det sitter E34 nav på men det är för att det sitter 535 knutar på.
Glömde visst att det är PPFs justerbara brickor fastsvettsat på balken, men däcken är forhoppningsvis rak ställda. =)
Last edited by JErngren on 10 Aug 2010, 17:27, edited 2 times in total.
*Bmw E36 320 -92 (M52B28, M3-Optic, M-Killer)
*Bmw E30 320 Touring Turbo -89
Post Reply