Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
-
Morten Authen
- Posts: 9
- Joined: 05 May 2006, 09:29
Post
by Morten Authen »
V.S Motor har bygget en ny motor basert på BMW E60 M5 V10. Volumet er senket til 4,8liter og motoren yter 1851hk/1817Nm ved 1,8bar på metanol.
Videoer fra bremsing av motoren ligger nå ute
http://www.vsmotor.no
Enjoy!

1966 - Chevelle SS 396
1970 - Lincoln Continental Mark III
1979 - Volvo 242 TIC by V.S Motor
1992 - BMW M5 Touring
webmaster @ http://www.vsmotor.no
-
rockker
- Posts: 568
- Joined: 12 Aug 2007, 17:42
- Location: Hallstahammar
Post
by rockker »
han är fan tokig...

E34 M20B28 turbo - 700hk 900nm
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar
"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."
070-4180940
-
Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Post
by Bmwandreas »
Sjukt! Det låter fan som en audi 5:a
-
Ludde_
- Posts: 1808
- Joined: 19 Apr 2008, 01:46
- Location: Karlskrona
Post
by Ludde_ »
Jag gillar det!

-
Grefven
Post
by Grefven »
coolt. men vad ska den installationen sitta i för chassie? det ser väldigt brett ut.
-
pizza
- Posts: 2083
- Joined: 23 Dec 2005, 19:47
- Location: Västerås
Post
by pizza »
Bra snyt i brallan, men de va fan dax att nån byggde en stöddigt V10....
Men som Bullen sa, va FAN ska den sitta i........ Kan iof va så att man åker utan hjulhus, då kanske den inte e så bred ändå...
Pizza
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
-
Grefven
Post
by Grefven »
altered kanske?
-
pizza
- Posts: 2083
- Joined: 23 Dec 2005, 19:47
- Location: Västerås
Post
by pizza »
Nja, vette fan, dom e ju toksmala fram, ska bli kul å höra, ska ring honom ikväll å lyssna oim han vill avslöja.
Pizza
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
-
Grefven
Post
by Grefven »
jo. dom är smala. men har sett de ha turboaggregat hängande långt ut åt sidorna.
altered är ingen favorit. hoppas på att den ska ligga i den violetta e34an =)
-
Jørg1e30
- Posts: 861
- Joined: 10 Oct 2006, 20:25
- Location: Norge
Post
by Jørg1e30 »
Jeg tror denne skal i en drag bil (desverre)
JAAS-performance
-
Grefven
Post
by Grefven »
ja, det lär den göra. för annars är det waste of horsepowers.
-
Doktorn
- Posts: 1459
- Joined: 12 Dec 2005, 18:56
- Location: Karlshamn
Post
by Doktorn »
Jävulskt frän maskin!! I med den i nått banracechassie av värsta sort!
uj uj uj!!
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
-
Morten Authen
- Posts: 9
- Joined: 05 May 2006, 09:29
Post
by Morten Authen »
Grefven wrote:coolt. men vad ska den installationen sitta i för chassie? det ser väldigt brett ut.
Den sitter nå i en nybygget dragrace bil. Hvis alt går etter planen så skal bilen debutere på stripa neste helg...

1966 - Chevelle SS 396
1970 - Lincoln Continental Mark III
1979 - Volvo 242 TIC by V.S Motor
1992 - BMW M5 Touring
webmaster @ http://www.vsmotor.no
-
Christian.N
- Posts: 2834
- Joined: 15 Apr 2008, 21:38
- Location: Enköping
Post
by Christian.N »
Vore riktigt schysst och ha den motorn i en riktigt fin avstämd timeattack bil

Enköping, 073-3104393
-
Grefven
Post
by Grefven »
hur modifierat är ett sånt block tro?
-
Falck
- Posts: 1580
- Joined: 02 Aug 2007, 11:51
- Location: Söderhamn
-
Contact:
Post
by Falck »
Bra nog modifierat
Helt fantastiskt vilka effekter folk plockar ut idag
/// Falck
-----------------------------------------------
Crafted at BMW M
Garaget
BMW M5 3.8 E34 1993 Daytonaviolett
Projekt, 8cm breddad BMW E21 Busbil på gata
-
Jørg1e30
- Posts: 861
- Joined: 10 Oct 2006, 20:25
- Location: Norge
Post
by Jørg1e30 »
Den har sikkert stålforinger med mindre borr en org.
JAAS-performance