5 Cyl Audi motor.

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

CrazyVikingsRacing
Posts: 942
Joined: 30 Aug 2007, 18:53
Location: Hallsberg

Post by CrazyVikingsRacing »

BRUZZE wrote:
Hollizini wrote:
CrazyVikingsRacing wrote: Men är det bara med standard innehåll i S4:a motorn ? Då förutom dieselveven ?
Nej, stakar bör/ska bytas för effekter över 450 häst.
Kolvarna är bra std.
menar han inte om det är standard "storlekar å längder" bortsätt från veven eller hur skulle man göra me tex stakarna om man kör org kolvar?
Nej jag tänkte mest på om det var bytt till smidda grejer, men visst sen är det ju bra och veta om det är standard längder man använder sig av..

Hoppas det itne är allt för rörigt det jag frågar :lol: .

MVH
Pain is just temporary, glory last forever.

Jens Abrahamsson
0708323221
User avatar
P.Herrdahl
Posts: 2079
Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna

Post by P.Herrdahl »

Bmwandreas wrote:Man lär byta kolvar då också.
Körde inte du en ganska smiskig Audi motorn med std kolvar i? Vad blev det för siffror på den?

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Jo de håller bra. Men kör du standard kolvar och ökar slaget så ökar kompressionsförhållandet drastiskt.
User avatar
P.Herrdahl
Posts: 2079
Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna

Post by P.Herrdahl »

Bmwandreas wrote:Jo de håller bra. Men kör du standard kolvar och ökar slaget så ökar kompressionsförhållandet drastiskt.
Aha, det va det du syftade på. :)

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
Post Reply