5 Cyl Audi motor.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Men torsendiffen ifrån audi v8 passar ju fram efter lite justering så lagrena går på... och jag har fått för mig att torsen även passar bak på en s2a? Isf måste ju även bakdiffen ifrån s2 gå att få in fram eftersom torsen passar på båda platserna med lite modd. Men jag kan ha fel nu.
pizza wrote:Nej de passar inte, ska du åka riktigt så e det bara å svetsa alla, men det totalsuger på gatan.
Pizza
Mitsubishi EVO III projekt
pizza wrote:tyvärr fel, Rs lådan kom September -95. S4 lådan med stålhuset tål mer än Rs lådan, ganska mkt kraftigare drev mot 'vanliga' s2/s4 lådan, den har även biffigare än Rs. Sen tål de huset mer, spricker inte som 6vxl kan göra. Rs4 lådan klarar riktigt bra med effekt och passar med annan växellådsbalk.
Är du säker på att det finns någon -95 audi s2 med monterad rs2 låda orginal?
Detta va verkligen något nytt för mig isåfall!
mvh
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
det där med årsmodeller kan missuppfattas. det har väl inte sålts mer än 5 svenska s2?
och när jag varit med och importerat bilar så har jag varit med om att jag fått 286hk m3or att bli 1996 års modell. trots att det bara finns fram till -95 med 3,0 motorn. likaså har farsan haft en mercedes -02 som kom först 03.
så tillverkningsdatum, registreringsdatum/försäljningsdatum och i vissa fall då importdatum kan ställa till det något. speciellt i sverige där man kan köpa nästa årsmodell redan året innan.
och när jag varit med och importerat bilar så har jag varit med om att jag fått 286hk m3or att bli 1996 års modell. trots att det bara finns fram till -95 med 3,0 motorn. likaså har farsan haft en mercedes -02 som kom först 03.
så tillverkningsdatum, registreringsdatum/försäljningsdatum och i vissa fall då importdatum kan ställa till det något. speciellt i sverige där man kan köpa nästa årsmodell redan året innan.
så diesel veven passar rakt i aan motorn?Bmwandreas wrote:Enklaste och bästa setupen:
Audi S4 motor.
Dieselvev.
Då blir den 2.5-2.6 lit . Botten blir extremt mycket bättre än en 2.2 lit. Ca 1500 rpm bättre spool.
Lite putsad topp och ett par milda kammar.
Har kört över 800 whp och 950 nm med det.
vilja stakar köra man me?
155mm.BRUZZE wrote:så diesel veven passar rakt i aan motorn?Bmwandreas wrote:Enklaste och bästa setupen:
Audi S4 motor.
Dieselvev.
Då blir den 2.5-2.6 lit . Botten blir extremt mycket bättre än en 2.2 lit. Ca 1500 rpm bättre spool.
Lite putsad topp och ett par milda kammar.
Har kört över 800 whp och 950 nm med det.
vilja stakar köra man me?
Aaah det är rätt stökigt...
0709-854845.
0709-854845.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Verkligen inte. De blir kortare än orig inte längre.M-techer wrote:155mm.BRUZZE wrote:så diesel veven passar rakt i aan motorn?Bmwandreas wrote:Enklaste och bästa setupen:
Audi S4 motor.
Dieselvev.
Då blir den 2.5-2.6 lit . Botten blir extremt mycket bättre än en 2.2 lit. Ca 1500 rpm bättre spool.
Lite putsad topp och ett par milda kammar.
Har kört över 800 whp och 950 nm med det.
vilja stakar köra man me?
Bmwandreas wrote:Verkligen inte. De blir kortare än orig inte längre.M-techer wrote:155mm.BRUZZE wrote: så diesel veven passar rakt i aan motorn?
vilja stakar köra man me?
Fra hvilken motor tar man diesel veven?
Volvo 2,4 D? D5?
-------------------------------------------------
1969 Ford Escort Gt - Power by Cosworth
-------------------------------------------------
1969 Ford Escort Gt - Power by Cosworth
-------------------------------------------------
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
155mm stakar kör man med om man ska köra diesel block och std kolvar.Bmwandreas wrote:Verkligen inte. De blir kortare än orig inte längre.M-techer wrote:155mm.BRUZZE wrote: så diesel veven passar rakt i aan motorn?
vilja stakar köra man me?
1969Gt: Den tar du från en Audi 100 C4 91-94 dieslarna alternativt a6 dieselarna från 95-97.
-
- Posts: 942
- Joined: 30 Aug 2007, 18:53
- Location: Hallsberg
Men är det bara med standard innehåll i S4:a motorn ? Då förutom dieselveven ?Bmwandreas wrote:Enklaste och bästa setupen:
Audi S4 motor.
Dieselvev.
Då blir den 2.5-2.6 lit . Botten blir extremt mycket bättre än en 2.2 lit. Ca 1500 rpm bättre spool.
Lite putsad topp och ett par milda kammar.
Har kört över 800 whp och 950 nm med det.
Pain is just temporary, glory last forever.
Jens Abrahamsson
0708323221
Jens Abrahamsson
0708323221
eller så kjøper du nya kolvar med uppflyttad kolvbultBmwandreas wrote:Verkligen inte. De blir kortare än orig inte längre.M-techer wrote:155mm.BRUZZE wrote: så diesel veven passar rakt i aan motorn?
vilja stakar köra man me?
blir kanska kraftiga brytningar med kortare stakar, org 144mm
er ju inte speciellt långt med diesel veven. Tenk också på att
veven som sitter i volvon ibland har ett annat typ av kilspår før
svingningdemparen.
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
Nej, stakar bör/ska bytas för effekter över 450 häst.CrazyVikingsRacing wrote:Men är det bara med standard innehåll i S4:a motorn ? Då förutom dieselveven ?Bmwandreas wrote:Enklaste och bästa setupen:
Audi S4 motor.
Dieselvev.
Då blir den 2.5-2.6 lit . Botten blir extremt mycket bättre än en 2.2 lit. Ca 1500 rpm bättre spool.
Lite putsad topp och ett par milda kammar.
Har kört över 800 whp och 950 nm med det.
Kolvarna är bra std.
menar han inte om det är standard "storlekar å längder" bortsätt från veven eller hur skulle man göra me tex stakarna om man kör org kolvar?Hollizini wrote:Nej, stakar bör/ska bytas för effekter över 450 häst.CrazyVikingsRacing wrote:Men är det bara med standard innehåll i S4:a motorn ? Då förutom dieselveven ?Bmwandreas wrote:Enklaste och bästa setupen:
Audi S4 motor.
Dieselvev.
Då blir den 2.5-2.6 lit . Botten blir extremt mycket bättre än en 2.2 lit. Ca 1500 rpm bättre spool.
Lite putsad topp och ett par milda kammar.
Har kört över 800 whp och 950 nm med det.
Kolvarna är bra std.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta