Film: Inspeksjon av M20B25 motor efter 1 milion miles!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Film: Inspeksjon av M20B25 motor efter 1 milion miles!
Några amerikanere som dynokjørde en E30 325 i 4 år / 1 000 000 miles.
http://www.youtube.com/watch?v=gHmMlU8Q-V8
http://www.youtube.com/watch?v=gHmMlU8Q-V8
Fränt
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Ska de inte gå så långt?
Är ju bara de som envisas med snigelvåldtäkt som har några problem med dessa evighetsmaskiner
Är ju bara de som envisas med snigelvåldtäkt som har några problem med dessa evighetsmaskiner
- Growl! - http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false; -
- Jonathan Danell
- 0702755150
- Jonathan Danell
- 0702755150
Skulle vilja se samma test men med ett jämförbart antal riktiga kallstarter.
///BMW - Was sonst!
M3, M3-replika, 325i, 320iT
M3, M3-replika, 325i, 320iT
Tja det är ju inte direkt många som kör en bil på det där sättet. Den hinner ju knappt svalna. Kallstarterna sliter ju aningen mer på delarna.
///BMW - Was sonst!
M3, M3-replika, 325i, 320iT
M3, M3-replika, 325i, 320iT
Antagligen att en bil som står och fiskör med varm motor, service som sköts efter biltillverkares hänvisan, och lång körning med intervaller mellan 40-80km/h kan knacka och gå så gott som hur länge som helst i jämförelse med en i en 18-årings ägo.dgyldmark wrote:Vad vill du uppnå?JohanE wrote:Skulle vilja se samma test men med ett jämförbart antal riktiga kallstarter.
Kallstarter och upp på varvstopp, toppa ur bilen och service när saker säger upp sig/pajat.. motorer som får leva hårt går inte speciellt länge innan de börjar slitas ganska rejält.
Inte direkt så imponerad, visst såg/verkade den vara i fint/bra skick, men de hade ju skött den enligt service och bra också.
Finns ju bilar som gått äckligt långt, betydligt hårdare liv och sämre skötsel som knackar och går lika så.
Lika fina innuti, garanterat inte. Men svårt att jämföra en bil som inte gått hårt ute i verkliga livet mot en som har.
Finns en hel del gamla Mercor och Volvos som har gått bra bit över 100.. någon som har någon bmw som gjort?
Men bra reklam anyway =)
Vad vill du uppnå?ramberg wrote:Antagligen att en bil som står och fiskör med varm motor, service som sköts efter biltillverkares hänvisan, och lång körning med intervaller mellan 40-80km/h kan knacka och gå så gott som hur länge som helst i jämförelse med en i en 18-årings ägo.dgyldmark wrote:Vad vill du uppnå?JohanE wrote:Skulle vilja se samma test men med ett jämförbart antal riktiga kallstarter.
Kallstarter och upp på varvstopp, toppa ur bilen och service när saker säger upp sig/pajat.. motorer som får leva hårt går inte speciellt länge innan de börjar slitas ganska rejält.
Inte direkt så imponerad, visst såg/verkade den vara i fint/bra skick, men de hade ju skött den enligt service och bra också.
Finns ju bilar som gått äckligt långt, betydligt hårdare liv och sämre skötsel som knackar och går lika så.
Lika fina innuti, garanterat inte. Men svårt att jämföra en bil som inte gått hårt ute i verkliga livet mot en som har.
Finns en hel del gamla Mercor och Volvos som har gått bra bit över 100.. någon som har någon bmw som gjort?
Men bra reklam anyway =)
-
- Posts: 20
- Joined: 12 Jul 2010, 20:21
haha traktor ju (b20) dom tål stryksleeper_86 wrote:Annat långmilstest, dok utan dyno..
http://www.bytbil.com/motornyheter/Nyhe ... d=ev88akyg
Rikard Brodén
072-242 85 00
bmw 525 mpaket 03 såld
328 touring låg såld
e30 83 323a busbil såld
e21 låg :)såld
e34 m5
e28 m535 turbo
e30 M3
E9 -71
072-242 85 00
bmw 525 mpaket 03 såld
328 touring låg såld
e30 83 323a busbil såld
e21 låg :)såld
e34 m5
e28 m535 turbo
e30 M3
E9 -71
Verkar vara en felöversättning av textaren, kommentatorn säger "9 million pound blade off event". £900M borde räcka till att krascha åtminstone 4 st kompletta A380 (~ $300M st)xtiz wrote:
Såg ett annat roligt test rolls royce gjorde på sina flygplansmotorer. Dom kastar i massor med grus , vatten, övervarvar osv bara för att de ska gå sönder. =) Varje test kostade 900 MILJONER PUND !!!! Snacka om att vilja veta