Film: Inspeksjon av M20B25 motor efter 1 milion miles!

Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

oddis
Posts: 237
Joined: 25 Nov 2005, 16:52
Location: Solør - Norge
Contact:

Film: Inspeksjon av M20B25 motor efter 1 milion miles!

Post by oddis »

Några amerikanere som dynokjørde en E30 325 i 4 år / 1 000 000 miles.



http://www.youtube.com/watch?v=gHmMlU8Q-V8
User avatar
Hansa
Posts: 3930
Joined: 07 Oct 2007, 22:33
Location: Borlänge

Post by Hansa »

asballt.. strax över 160k mil! =)
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
User avatar
markus
Posts: 4830
Joined: 20 Nov 2005, 17:01
Location: Motala
Contact:

Post by markus »

Fränt :)
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Hool
Posts: 1161
Joined: 18 Sep 2009, 22:12
Location: Göteborg

Post by Hool »

Ska de inte gå så långt?

Är ju bara de som envisas med snigelvåldtäkt som har några problem med dessa evighetsmaskiner :D
- Growl! - http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false; -
- Jonathan Danell
- 0702755150
User avatar
Hansa
Posts: 3930
Joined: 07 Oct 2007, 22:33
Location: Borlänge

Post by Hansa »

Om man inte heter Nisse och åker en vit e30 m20turbo dvs! :lol:
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
dgyldmark

Post by dgyldmark »

Sådana här tester, det är livet med motorer.
User avatar
JohanE
Posts: 1550
Joined: 11 Aug 2006, 12:30
Location: Säter
Contact:

Post by JohanE »

Skulle vilja se samma test men med ett jämförbart antal riktiga kallstarter.
///BMW - Was sonst!
M3, M3-replika, 325i, 320iT

Image
dgyldmark

Post by dgyldmark »

JohanE wrote:Skulle vilja se samma test men med ett jämförbart antal riktiga kallstarter.
Vad vill du uppnå?
User avatar
JohanE
Posts: 1550
Joined: 11 Aug 2006, 12:30
Location: Säter
Contact:

Post by JohanE »

Tja det är ju inte direkt många som kör en bil på det där sättet. Den hinner ju knappt svalna. Kallstarterna sliter ju aningen mer på delarna.
///BMW - Was sonst!
M3, M3-replika, 325i, 320iT

Image
User avatar
ramberg
Posts: 1081
Joined: 07 Feb 2009, 16:46
Location: Säter i Dalarna

Post by ramberg »

dgyldmark wrote:
JohanE wrote:Skulle vilja se samma test men med ett jämförbart antal riktiga kallstarter.
Vad vill du uppnå?
Antagligen att en bil som står och fiskör med varm motor, service som sköts efter biltillverkares hänvisan, och lång körning med intervaller mellan 40-80km/h kan knacka och gå så gott som hur länge som helst i jämförelse med en i en 18-årings ägo.
Kallstarter och upp på varvstopp, toppa ur bilen och service när saker säger upp sig/pajat.. motorer som får leva hårt går inte speciellt länge innan de börjar slitas ganska rejält.

Inte direkt så imponerad, visst såg/verkade den vara i fint/bra skick, men de hade ju skött den enligt service och bra också.

Finns ju bilar som gått äckligt långt, betydligt hårdare liv och sämre skötsel som knackar och går lika så.
Lika fina innuti, garanterat inte. Men svårt att jämföra en bil som inte gått hårt ute i verkliga livet mot en som har.
Finns en hel del gamla Mercor och Volvos som har gått bra bit över 100.. någon som har någon bmw som gjort?

Men bra reklam anyway =)
dgyldmark

Post by dgyldmark »

ramberg wrote:
dgyldmark wrote:
JohanE wrote:Skulle vilja se samma test men med ett jämförbart antal riktiga kallstarter.
Vad vill du uppnå?
Antagligen att en bil som står och fiskör med varm motor, service som sköts efter biltillverkares hänvisan, och lång körning med intervaller mellan 40-80km/h kan knacka och gå så gott som hur länge som helst i jämförelse med en i en 18-årings ägo.
Kallstarter och upp på varvstopp, toppa ur bilen och service när saker säger upp sig/pajat.. motorer som får leva hårt går inte speciellt länge innan de börjar slitas ganska rejält.

Inte direkt så imponerad, visst såg/verkade den vara i fint/bra skick, men de hade ju skött den enligt service och bra också.

Finns ju bilar som gått äckligt långt, betydligt hårdare liv och sämre skötsel som knackar och går lika så.
Lika fina innuti, garanterat inte. Men svårt att jämföra en bil som inte gått hårt ute i verkliga livet mot en som har.
Finns en hel del gamla Mercor och Volvos som har gått bra bit över 100.. någon som har någon bmw som gjort?

Men bra reklam anyway =)
Vad vill du uppnå?
User avatar
JimmyA
Posts: 1589
Joined: 21 Nov 2005, 18:43
Location: Tumba

Post by JimmyA »

riktigt grymt. speciellt med tanke på att det är en gammal m20 där vippor och kam inte allt för sällan är nergånget.
När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!
sleeper_86
Posts: 20
Joined: 12 Jul 2010, 20:21

Post by sleeper_86 »

Annat långmilstest, dok utan dyno.. :wink:

http://www.bytbil.com/motornyheter/Nyhe ... d=ev88akyg
User avatar
Rikard B
Posts: 1764
Joined: 30 Sep 2007, 11:25
Location: uppsala

Post by Rikard B »

sleeper_86 wrote:Annat långmilstest, dok utan dyno.. :wink:

http://www.bytbil.com/motornyheter/Nyhe ... d=ev88akyg
haha traktor ju (b20) dom tål stryk :D
Rikard Brodén
072-242 85 00
bmw 525 mpaket 03 såld
328 touring låg :) såld
e30 83 323a busbil såld
e21 låg :)såld
e34 m5
e28 m535 turbo
e30 M3
E9 -71
Mr.K
Posts: 20
Joined: 30 Jun 2007, 13:19

Post by Mr.K »

xtiz wrote:
Såg ett annat roligt test rolls royce gjorde på sina flygplansmotorer. Dom kastar i massor med grus , vatten, övervarvar osv bara för att de ska gå sönder. =) Varje test kostade 900 MILJONER PUND !!!! Snacka om att vilja veta :D
Verkar vara en felöversättning av textaren, kommentatorn säger "9 million pound blade off event". £900M borde räcka till att krascha åtminstone 4 st kompletta A380 (~ $300M st) :twisted:
Post Reply