PT71 billet = 875 whp

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Jag har båda hemma. Vi beställer alltid med anti-surge. Då slipper man problem.
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Langa bild vettja :)
Låter bra, någon skillnad förutom oljetillförseln på BB och 360 lager?
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Det är samma oljetillförsel också. Alla yttermått är lika, men man får lite bättre respons med BB. Men frågan är om det är värt alla tusenlappar? Det bestämmer ni:)
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Bmwandreas wrote:Det är samma oljetillförsel också. Alla yttermått är lika, men man får lite bättre respons med BB. Men frågan är om det är värt alla tusenlappar? Det bestämmer ni:)


Är nog inte värt med BB, men brukar inte dessa vilja ha mindre olja än 360 lager?

Tror du en pt71 går ned på sidan av motorn, så som ni brukar ha turbon på e36or? fast i e28a med s38?:) haha

Singel entry eller??
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Oljereduceringen sitter i turbon så ingen kan göra fel.
Blir bara jobbigt att ha den där nere. Du får plats med den fint där uppe.

Mvh
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Bmwandreas wrote:Oljereduceringen sitter i turbon så ingen kan göra fel.
Blir bara jobbigt att ha den där nere. Du får plats med den fint där uppe.

Mvh


Smidigt värre :)
Mja men skulle vara nice att ha allt svinhemligt uppe i motorrummet, men om pt71an är mindre än hx55an så är det kanon!
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Pimplaren wrote:
Bmwandreas wrote:Oljereduceringen sitter i turbon så ingen kan göra fel.
Blir bara jobbigt att ha den där nere. Du får plats med den fint där uppe.

Mvh


Smidigt värre :)
Mja men skulle vara nice att ha allt svinhemligt uppe i motorrummet, men om pt71an är mindre än hx55an så är det kanon!


Det är kul att vara hemligt när allting sitter där och funkar MEN, ett helvete att skruva när man måste ta bort grenrör etc bara för att kunna dra bultarna till turbon och att byta fjäder i wg´n tex är ett helvete.
User avatar
Fredriktak
Posts: 1263
Joined: 16 Apr 2006, 18:44
Location: Hedemora

Post by Fredriktak »

Hur såg kurvan ut för honom på denna motor? Vad va det mer gjort åt den? När hade han fullt ladd?

Lät jääävligt arg måste jag säga.
BMW 318iS 16v -90
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
User avatar
Holm
Posts: 339
Joined: 08 Sep 2007, 12:03
Location: Grängesberg

Post by Holm »

Fredriktak wrote:Hur såg kurvan ut för honom på denna motor? Vad va det mer gjort åt den? När hade han fullt ladd?

Lät jääävligt arg måste jag säga.


Vaknar bra vid 4000, och blir helt cp vid 4500...
Andreas Holm
V70 D5 AWD
Summit X 154"
Hemmabyggd Bandvagn
User avatar
Fredriktak
Posts: 1263
Joined: 16 Apr 2006, 18:44
Location: Hedemora

Post by Fredriktak »

Holm wrote:
Fredriktak wrote:Hur såg kurvan ut för honom på denna motor? Vad va det mer gjort åt den? När hade han fullt ladd?

Lät jääävligt arg måste jag säga.


Vaknar bra vid 4000, och blir helt cp vid 4500...


ok :)
BMW 318iS 16v -90
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
User avatar
Dawe_A
Posts: 4146
Joined: 20 Sep 2009, 14:20
Location: Karlskrona

Post by Dawe_A »

nice nice nice, funderar själv på 71an till e36an mot höst..

mvh
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
User avatar
BADASS_M
Posts: 355
Joined: 19 Dec 2006, 01:41
Location: hofors

Post by BADASS_M »

en supra i usa orkade med rätt mycket med denna turbo

Just got off the dyno with a 7175, made 900rwhp/730rwtq at 35 psi.

25psi, 30psi, and 35 psi all in 4th gear on a Dynojet.
Tuned by Chris Hamilton on an AEM EMS, motor built by Joe Hussain aka "Carchitect".

Precision billet 7175 journal bearing with a 0.96 exhaust housing
Motor has Carillo rods, Wiseco pistons, PE bearings
stock head with HKS 264's and PHR springs and Ti retainers, shimless buckets
HKS 4" exhaust, 4" downpipe, on a WOTM manifold.
ID2000cc injectors with 2 Bosch 044 pumps and teflon line setup.
Carbonetics triple carbon clutch and TRD LSD
Greddy 3 row intercooler and PHR breather kit
AEM EMS with a 3.5 bar sensor, FJO wideband and NTK sensor

Image
User avatar
Dawe_A
Posts: 4146
Joined: 20 Sep 2009, 14:20
Location: Karlskrona

Post by Dawe_A »

bra då vet man att turbon pallar en del iallfall!!

Skål
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Jørg1e30
Posts: 861
Joined: 10 Oct 2006, 20:25
Location: Norge

Post by Jørg1e30 »

Har bestilt pt7175 som jeg skal bruke på min s38 :D blir kul!
JAAS-performance
User avatar
cerveza
Posts: 1763
Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp

Post by cerveza »

audi200_3b wrote:en supra i usa orkade med rätt mycket med denna turbo

Just got off the dyno with a 7175, made 900rwhp/730rwtq at 35 psi.

25psi, 30psi, and 35 psi all in 4th gear on a Dynojet.
Tuned by Chris Hamilton on an AEM EMS, motor built by Joe Hussain aka "Carchitect".

Precision billet 7175 journal bearing with a 0.96 exhaust housing
Motor has Carillo rods, Wiseco pistons, PE bearings
stock head with HKS 264's and PHR springs and Ti retainers, shimless buckets
HKS 4" exhaust, 4" downpipe, on a WOTM manifold.
ID2000cc injectors with 2 Bosch 044 pumps and teflon line setup.
Carbonetics triple carbon clutch and TRD LSD
Greddy 3 row intercooler and PHR breather kit
AEM EMS with a 3.5 bar sensor, FJO wideband and NTK sensor

Image



Dynojet hästar :lol:
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Jørg1e30
Posts: 861
Joined: 10 Oct 2006, 20:25
Location: Norge

Post by Jørg1e30 »

Sant. men det er mye hk uansett.
JAAS-performance
User avatar
andreas sköld
Posts: 32
Joined: 15 Nov 2009, 03:17
Location: Degerfors

Post by andreas sköld »

vad skulle ett sånthär agg säga om en 5l v8 tro?

Lagom vass mekrollerkam med effekten runt 3-8000,bilen ska brukas på gatan och till drifting.
Post Reply