Org. spridare M3 E36 eller 328

Lägg ut en köpes annons

Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast

Post Reply
Peter_1982
Posts: 1035
Joined: 03 Jan 2006, 20:34
Location: Ljungby

Org. spridare M3 E36 eller 328

Post by Peter_1982 »

Söker två uppsättningar originalspridare till M3 E36, vet ej om det är från 3,0 eller 3,2 men de ska vara på 254cc iallafall.

Som sagt, 12st sökes...

EDIT, borde fungera likabra med M52B28-spridare också, de ska vara på 250cc och ha boschnummer 0-280-150-440
Thörn
Posts: 3134
Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG

Post by Thörn »

har inte 328 samma som 325, 192cc cirkus?
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Peter_1982
Posts: 1035
Joined: 03 Jan 2006, 20:34
Location: Ljungby

Post by Peter_1982 »

Söker man på det boschnumret på google så kommer man till tex denna sidan
http://www.fuelinjector.citymaker.com/F ... Rates.html

Där står det 250cc iallafall?

Har för mig jag läst att 328spridare är en vettig upgrade på en 325a om man tex chippar, eller som i mitt fall ska E85-konvertera.
User avatar
FekZen
Posts: 927
Joined: 20 Nov 2005, 15:29
Location: Sthlm

Post by FekZen »

Tjoh!

Blir ju olika vid olika bränsletryck så kan variera lite i vilka listor man kikar i.

Men M3 3.0 och 3.2 har jag för mig har båda 0 280 150 792. (mörkblå).
Dessa är på 254 cc , vid 3 bar.

Funkar klockrent för E85 konvertering av 325i E36.

Mvh//
A.Fekzen
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
Peter_1982
Posts: 1035
Joined: 03 Jan 2006, 20:34
Location: Ljungby

Post by Peter_1982 »

FekZen wrote:Tjoh!

Blir ju olika vid olika bränsletryck så kan variera lite i vilka listor man kikar i.

Men M3 3.0 och 3.2 har jag för mig har båda 0 280 150 792. (mörkblå).
Dessa är på 254 cc , vid 3 bar.

Funkar klockrent för E85 konvertering av 325i E36.

Mvh//
A.Fekzen
Som du kanske gissat är spridarna för det ändamålet vi diskuterat innan :-)
User avatar
FekZen
Posts: 927
Joined: 20 Nov 2005, 15:29
Location: Sthlm

Post by FekZen »

Peter_1982 wrote:
Som du kanske gissat är spridarna för det ändamålet vi diskuterat innan :-)
Japp :)

Så får du tag i just 254 cc , så är ju det helt klart att föredra eftersom jag mappat min 325i på precis dessa spridare och E85.

Så då blir det ett perfekt mappat program ;)

Mvh//A
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
Peter_1982
Posts: 1035
Joined: 03 Jan 2006, 20:34
Location: Ljungby

Post by Peter_1982 »

FekZen wrote:
Peter_1982 wrote:
Som du kanske gissat är spridarna för det ändamålet vi diskuterat innan :-)
Japp :)

Så får du tag i just 254 cc , så är ju det helt klart att föredra eftersom jag mappat min 325i på precis dessa spridare och E85.

Så då blir det ett perfekt mappat program ;)

Mvh//A
Men inte kan väl 5-10cc hit eller dit spela någon större roll?
Det lilla kan väl motorstyrningen justera för?
User avatar
FekZen
Posts: 927
Joined: 20 Nov 2005, 15:29
Location: Sthlm

Post by FekZen »

Peter_1982 wrote:
FekZen wrote:
Peter_1982 wrote:
Som du kanske gissat är spridarna för det ändamålet vi diskuterat innan :-)
Japp :)

Så får du tag i just 254 cc , så är ju det helt klart att föredra eftersom jag mappat min 325i på precis dessa spridare och E85.

Så då blir det ett perfekt mappat program ;)

Mvh//A
Men inte kan väl 5-10cc hit eller dit spela någon större roll?
Det lilla kan väl motorstyrningen justera för?
Precis det är lugnt. Är om man kör tex 200 cc spridare eller 220 cc som det kan bli lite tamt. Visserligen inget problem för jag kan ordna det också i programmet.
Men vore ju inte så dumt om du fick tag i några runt 250 cc.

Mvh//A
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
Post Reply