Hjälp med att mappa nira?!

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
black_art

Hjälp med att mappa nira?!

Post by black_art »

Tjena!! har köpt mig en leksak som visa sig strula mer än tänkt.. skulle nu behöva hjälp med att mappa..
någon villig eller som vet nån man kan kontakta med bra priser å kunnighet??gärna där man kan vara med å se lite så man fattar lite mer:)
just nu står den med en mapp som den startar å går på men alldeles för fett vid högre belastning.. så i princip handlar det väl bara om att få lite hjälp med finliret, iaf så det går att prov köra lite mer innan slut mappning

Bilen i fråga är en e30 med m30b35..

MvH: jonas
markus

Post by markus »

PPF kanske :wink:
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
black_art

Post by black_art »

markus wrote:PPF kanske :wink:
tanken är väl att ev åka dit sen, men skulle va kul att få den att gå lite bättre först..
motec

Post by motec »

Ursäkta att jag lånar tråden lite men vad säger PPF om Nira?

är ni lika hemma på det som andra sprut?

har nämligen i3+ i min =P
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Är inte så förtjust i det. Men har mappat massor av bilar med Nira.
RWHP

Post by RWHP »

Bmwandreas wrote:Är inte så förtjust i det. Men har mappat massor av bilar med Nira.
Personligen tycker jag det verkar jävligt krånligt och mjukvaran eller vad det heter känns förvirrande.

Vi försökte ställa in laddtrycksstyrningen med hjälp av Nirat och efter typ 1 vecka av försök så insåg vi att vi enbart blivit dummare. Nu sitter det en kran istället!

1045whp Supra builder
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Då har vi samma åsikt. Har aldrig fått laddtrycksstyrningen att funka med closedloop även med nira i telefonen.
Marco Garver

Post by Marco Garver »

Bmwandreas wrote:Då har vi samma åsikt. Har aldrig fått laddtrycksstyrningen att funka med closedloop även med nira i telefonen.
Problemet ligger i expected duty tabellen för closed loop.

Fungerar bra på en snäll std turbomaskin men med stora aggregat behövs en mycket större expected duty tabell för att få en vettig laddtryckskurva innan CL aktiveras.

Blir bara problem när PID regulatorn ska ta hand om allt för stora avvikelser från bör värdet.

Har påpekat detta för Nira, hoppas dom får med det på nästa mjukvara.

Mvh Marco
Performance Center Syd AB
bsr-pcs.se
0708 743212
Post Reply