PT71 billet = 875 whp
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Langa bild vettja
Låter bra, någon skillnad förutom oljetillförseln på BB och 360 lager?
Låter bra, någon skillnad förutom oljetillförseln på BB och 360 lager?
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Bmwandreas wrote:Det är samma oljetillförsel också. Alla yttermått är lika, men man får lite bättre respons med BB. Men frågan är om det är värt alla tusenlappar? Det bestämmer ni:)
Är nog inte värt med BB, men brukar inte dessa vilja ha mindre olja än 360 lager?
Tror du en pt71 går ned på sidan av motorn, så som ni brukar ha turbon på e36or? fast i e28a med s38?:) haha
Singel entry eller??
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Bmwandreas wrote:Oljereduceringen sitter i turbon så ingen kan göra fel.
Blir bara jobbigt att ha den där nere. Du får plats med den fint där uppe.
Mvh
Smidigt värre
Mja men skulle vara nice att ha allt svinhemligt uppe i motorrummet, men om pt71an är mindre än hx55an så är det kanon!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Pimplaren wrote:Bmwandreas wrote:Oljereduceringen sitter i turbon så ingen kan göra fel.
Blir bara jobbigt att ha den där nere. Du får plats med den fint där uppe.
Mvh
Smidigt värre
Mja men skulle vara nice att ha allt svinhemligt uppe i motorrummet, men om pt71an är mindre än hx55an så är det kanon!
Det är kul att vara hemligt när allting sitter där och funkar MEN, ett helvete att skruva när man måste ta bort grenrör etc bara för att kunna dra bultarna till turbon och att byta fjäder i wg´n tex är ett helvete.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
- Fredriktak
- Posts: 1263
- Joined: 16 Apr 2006, 18:44
- Location: Hedemora
- Fredriktak
- Posts: 1263
- Joined: 16 Apr 2006, 18:44
- Location: Hedemora
en supra i usa orkade med rätt mycket med denna turbo
Just got off the dyno with a 7175, made 900rwhp/730rwtq at 35 psi.
25psi, 30psi, and 35 psi all in 4th gear on a Dynojet.
Tuned by Chris Hamilton on an AEM EMS, motor built by Joe Hussain aka "Carchitect".
Precision billet 7175 journal bearing with a 0.96 exhaust housing
Motor has Carillo rods, Wiseco pistons, PE bearings
stock head with HKS 264's and PHR springs and Ti retainers, shimless buckets
HKS 4" exhaust, 4" downpipe, on a WOTM manifold.
ID2000cc injectors with 2 Bosch 044 pumps and teflon line setup.
Carbonetics triple carbon clutch and TRD LSD
Greddy 3 row intercooler and PHR breather kit
AEM EMS with a 3.5 bar sensor, FJO wideband and NTK sensor
Just got off the dyno with a 7175, made 900rwhp/730rwtq at 35 psi.
25psi, 30psi, and 35 psi all in 4th gear on a Dynojet.
Tuned by Chris Hamilton on an AEM EMS, motor built by Joe Hussain aka "Carchitect".
Precision billet 7175 journal bearing with a 0.96 exhaust housing
Motor has Carillo rods, Wiseco pistons, PE bearings
stock head with HKS 264's and PHR springs and Ti retainers, shimless buckets
HKS 4" exhaust, 4" downpipe, on a WOTM manifold.
ID2000cc injectors with 2 Bosch 044 pumps and teflon line setup.
Carbonetics triple carbon clutch and TRD LSD
Greddy 3 row intercooler and PHR breather kit
AEM EMS with a 3.5 bar sensor, FJO wideband and NTK sensor
audi200_3b wrote:en supra i usa orkade med rätt mycket med denna turbo
Just got off the dyno with a 7175, made 900rwhp/730rwtq at 35 psi.
25psi, 30psi, and 35 psi all in 4th gear on a Dynojet.
Tuned by Chris Hamilton on an AEM EMS, motor built by Joe Hussain aka "Carchitect".
Precision billet 7175 journal bearing with a 0.96 exhaust housing
Motor has Carillo rods, Wiseco pistons, PE bearings
stock head with HKS 264's and PHR springs and Ti retainers, shimless buckets
HKS 4" exhaust, 4" downpipe, on a WOTM manifold.
ID2000cc injectors with 2 Bosch 044 pumps and teflon line setup.
Carbonetics triple carbon clutch and TRD LSD
Greddy 3 row intercooler and PHR breather kit
AEM EMS with a 3.5 bar sensor, FJO wideband and NTK sensor
Dynojet hästar
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
- andreas sköld
- Posts: 32
- Joined: 15 Nov 2009, 03:17
- Location: Degerfors