Jeg har eit problem med at wg ikke klarer å holde trykket nede!
Motor M50B28, E85, SC6262 turbo, Tial 44 wg - Bruker 42mm rør inn på wg og 48mm ut
Bruker til vanlig Autronic ladetrykkstyring, men har også prøvd og kjøre uten wg fjær og wg klarer fremdeles ikke å holde trykket nede.. Uten fjær er trykket over 2bar på 6500omdr. Hva kan årsaken til dette være?
Rekner med jeg må ha en større wg ja, men en tial 44mm bør vel klara mer en 500whp?!? Eller er det at jeg har brukt for små rør inn til wg som kan være en del av årsaken?
Satsa på att bygga om med 48mm rör till wastegaten först. Funkar inte det så kan det vara ansluningen till downpipen
som är i lite tokig vinkel.. (svårt att se vinkeln på bilderna) Det kan vara så att avgaserna trycker bakvägen in i wastegaten.
Bygg om en sak i taget och byt wg. som sista alternativ.
Rayman wrote:Rekner med jeg må ha en større wg ja, men en tial 44mm bør vel klara mer en 500whp?!? Eller er det at jeg har brukt for små rør inn til wg som kan være en del av årsaken?
Du kan ju aldrig speca en wg efter vilka hästkrafter den ska klara?
Vi har problem med våran 60mm kina på brorsans 2.7l M20. Efter 7.000rpm sticker trycket, hur mycket vet vi inte men 250kpa utan problem då går overboost funktionen in.
Vi har portat till den nu, och imorgon ska han gå lös lite med fräs och svarv, så jag hoppas den kommer att fungera bättre, en tial 44 känns i klenaste laget för dig då?
jag hade samma problem med min gamla wg... (skenladd) ventilen hade skurit i wg.
Kan även vara så att du har stopp i den undre "slangen" till wg
jag hade problem med att dom smälte och la sig som en propp... med antingen skenladd (nedre) eller grundladd (övre)
Jag kör en Tial 44mm på min och den håller grundladd till varvstoppet iaf
Testa köra utan att leda in den till downpipen igen så vet du om det är mottryck där som är boven, resten ser ok ut tycker jag?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Nisse Järnet wrote:Jag kör en Tial 44mm på min och den håller grundladd till varvstoppet iaf
Testa köra utan att leda in den till downpipen igen så vet du om det är mottryck där som är boven, resten ser ok ut tycker jag?
Du har rett! Uttaket fra wg er svetsat rett i svingen så utblåset fra turbon blåser rett i! Skal prøve og koble fra wg og se om det er mottrycket som er årsaken
Hade problem med min m50 tidigare, laddet skenade.
Hade byggt med 48mm rör fram till en Precision 46.
Laddet kröp sakta upp tills det blev för högt.
Byggde om med 60mm rör fram till wg:n, då funkade det.
Verkar som det behövs riktigt grova rör om det är en bit från kollektor fram till wg:n
Testade även så som du tänker göra, med att köra med wg:n ut i det fria. För mig gjorde det ingen skillnad och man förstod då att flödet styps före wg.
Några bilder på hur det ser ut på min bil, sidan 4: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... c&start=57
Andreas Holm
V70 D5 AWD
Summit X 154"
Hemmabyggd Bandvagn
Har nå satt i en 60mm PPF dump og alt har fungert topp, men har eit spørsmål til WG koblingen min.
Står 0.5Bars fjær i WG
Kjører på 1.5bar Ladetrykk.
Jeg kjører med det koblet slik som på bilde, spørsmålet mitt her hvor stor sansynlighet er det at WG åpnes før ladetrykket har nådd 1.5Bar, og kan det ha så mye å si at ladetrykket kommer senere enn det burde?
Jeg så på denne her og nr.3 på bilde står det skal gi best respons og holde wg stengt ved girskift noe som er vel og bra! Tror wg står åpen ved girskift sånt som jeg har det nå og de resulterer i tap av ladetrykk.