Precision SC62

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

JohanH
Posts: 213
Joined: 28 Jun 2008, 10:34

Post by JohanH »

M3JONAS wrote:
Bmwandreas wrote:706 whp ur en Saab :wink:

500 rpm snabbare spool och 70 whp mer än en GT35R :P


Sjuk snurra! ;)

Jag är nöjd 8)

mvh saabägaren.
rosen23
Posts: 79
Joined: 20 Nov 2005, 16:27
Location: Karlstad

Post by rosen23 »

JohanH wrote:
M3JONAS wrote:
Bmwandreas wrote:706 whp ur en Saab :wink:

500 rpm snabbare spool och 70 whp mer än en GT35R :P


Sjuk snurra! ;)

Jag är nöjd 8)

mvh saabägaren.


När kommer turbon igång?
rosen23
Posts: 79
Joined: 20 Nov 2005, 16:27
Location: Karlstad

Post by rosen23 »

dubbelpost
JohanH
Posts: 213
Joined: 28 Jun 2008, 10:34

Post by JohanH »

rosen23 wrote:
JohanH wrote:
M3JONAS wrote:
Bmwandreas wrote:706 whp ur en Saab :wink:

500 rpm snabbare spool och 70 whp mer än en GT35R :P


Sjuk snurra! ;)

Jag är nöjd 8)

mvh saabägaren.


När kommer turbon igång?

Eftersom vi börjar svepet från 3500rpm så kan jag inte svara 100%-igt men i loggarna så har jag 0,7-0,8bar vid 4000rpm. Detta med 10% DC på magnetventilen. WG styrs endast med tryck på undersidan membranet.
Vad som händer om man "rycker slangen"(=100%) vet jag inte men det lär inte bli sämre antar jag :)

mvh johan
User avatar
Ola t
Posts: 116
Joined: 20 Nov 2005, 22:33
Location: Öland

Post by Ola t »

sc62 borde spola bättre än gt4088?

ska byta grenrör och turbo och funderar starkt på en sc62!
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Ja det gör den. 500-1000 rpm iaf.
Fredriksson84
Posts: 308
Joined: 01 Nov 2009, 18:05
Location: Falun

Post by Fredriksson84 »

Vad är det för gänga till bultarna till oljereturs flänsen är ingen vanlig m10? Har ingen sån där grej att kolla stigningen på gängen
User avatar
cossyerik
Posts: 36
Joined: 14 Oct 2009, 18:15
Location: växjö

Post by cossyerik »

hittat några filter till turbon än eller?
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Precision vill inte att man har det monterat. Blir det lite stopp i det så är det kört, men det är klart, servar man det hårt så kan man väl.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
cossyerik
Posts: 36
Joined: 14 Oct 2009, 18:15
Location: växjö

Post by cossyerik »

okey... ja det är ju klart.. tänkte att det är ju bra annars med en "livräddare"
User avatar
Rayman
Posts: 30
Joined: 27 Feb 2009, 12:15
Location: Norge

Post by Rayman »

Er det blit benkat noen M50 med SC62 nuh?
E30 2.8 turbo
E36 M3
flandrs
Posts: 27
Joined: 09 Feb 2009, 14:23

Post by flandrs »

Ja kör 6262 billet glidlager med 0.82 a/r v-bands hus.
2.0liters evo fullt ladd runt 6000rpm 1.9bar
ammadeus
Posts: 235
Joined: 31 Jul 2007, 22:32
Location: edsbyn

Post by ammadeus »

jag körde med sc6265 med glidlager å laddade 2.9 å hade fullt ladd vid 5000rpm å de var på en opel 2,0 4cyl
//andreas
omegan bromsad 700hk på hjulen
User avatar
Nisse977
Posts: 1763
Joined: 28 May 2006, 08:34
Location: Göteborg
Contact:

Post by Nisse977 »

Jag som har SC6162 med T3 AR 0,63, kan jag köpa en SC6262 med lilla T3 avgashuset och så passar den exakt på samma sätt som min SC6162??

Jag ställer frågan eftersom det är väldigt tight emellan grenrör och downpipe på min bil och jag har inte längre samma enkla tillgång på svets för att tillverka en ny downpipe. Så avgashusets utlopp får alltså inte hamna 5mm närmare toppen eller 5mm upp eller ner osv.
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Passar exakt.
User avatar
Nisse977
Posts: 1763
Joined: 28 May 2006, 08:34
Location: Göteborg
Contact:

Post by Nisse977 »

Det innebär alltså att det är exakt samma avgashus? Är det annan avgasturbin, eller är det "bara" själva kompressorn som är skillnad på SC61 och SC62 billet?
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Grefven

Post by Grefven »

Jag åkte garret gt4094 innan jag köpte sc62 och även det va EXAKT samma.
Post Reply