Sandén Bmw e30 Turbo Touring
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Glömde att vattnet rann rätt ut ur evakueringskanalerna med men hoppas det försvinner när jag efterdragit imon....
Peppe: Ja nu e jag sjuuuukt sugen!
Peppe: Ja nu e jag sjuuuukt sugen!
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
- m_ellisson
- Posts: 1296
- Joined: 03 Aug 2008, 17:43
- Location: kalmar
- Contact:
Gött att det snart är snyt time Då får ni filma lite!
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
Sandén wrote:Bmwandreas wrote:De är stängda om du vrider bottendelen 1 varv:)
Nja jag kopplade luft i loppet o vred maskinen runt runt o hörde när insug öppnade o sen när avgas öppnade men va aldrig tätt ? Ställde så att avgas va på väg o stänga med 2mm öppet o insug på väg o öppna 2mm på 1ans när motorn stod i tdc? Får kika imon igen men tror fan jag vred ett varv minst
Vet inte om jag e ute å cyklar men jag mäter alltid in kammarna på 6:ans cylinder.....
Ska inte nockarna på 1:an peka snett uppåt mot varandra i tdc och på 6:an ska insug börja öppna samtidigt som avgas stänger??
Lycka till med allt!!!
Mvh/ Anders
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
E30Anders wrote:Sandén wrote:Bmwandreas wrote:De är stängda om du vrider bottendelen 1 varv:)
Nja jag kopplade luft i loppet o vred maskinen runt runt o hörde när insug öppnade o sen när avgas öppnade men va aldrig tätt ? Ställde så att avgas va på väg o stänga med 2mm öppet o insug på väg o öppna 2mm på 1ans när motorn stod i tdc? Får kika imon igen men tror fan jag vred ett varv minst
Vet inte om jag e ute å cyklar men jag mäter alltid in kammarna på 6:ans cylinder.....
Ska inte nockarna på 1:an peka snett uppåt mot varandra i tdc och på 6:an ska insug börja öppna samtidigt som avgas stänger??
Lycka till med allt!!!
Mvh/ Anders
Vrider man 1 varv så blir det på 1:an istället för 6:an. Alltså det är samma sak.
Har idag testat o efterdra men läcker som satan iaf men varmkörde den riktigt iaf så ska testa imon igen..
Men den vill inte gå på alla... 1-2an verkar den inte tända på riktigt vet i fan vad som e fel då det är gnista iaf om man lyfter spolen men kanske inte lika stark som de andra.
På insugskammen har man ju en metall skiva mellan kamdrev o kam som kamaxeltriggern triggar på. Spelar det nån roll vilket håll den ska vara på? I så fall hur ska den stå?
Har testat olika soppa tryck men tycker den går fett iaf men kan ju va för den inte tänder riktigt på alla såklart.
Kör wastefire så skulle det va kabelbrott så borde det i min värld tända dåligt på 6 o 5ans cyl med.
Nya stift är det i med...
En sak jag funderade på är dwell tiderna... Har ändrat dom för längesen men vet i fan om det sparades o har inte kvar dom i datorn så om nån vet hur jag ska ställa dom så kan ja ta bort ett problem till....
nån som har nån idé????
Men den vill inte gå på alla... 1-2an verkar den inte tända på riktigt vet i fan vad som e fel då det är gnista iaf om man lyfter spolen men kanske inte lika stark som de andra.
På insugskammen har man ju en metall skiva mellan kamdrev o kam som kamaxeltriggern triggar på. Spelar det nån roll vilket håll den ska vara på? I så fall hur ska den stå?
Har testat olika soppa tryck men tycker den går fett iaf men kan ju va för den inte tänder riktigt på alla såklart.
Kör wastefire så skulle det va kabelbrott så borde det i min värld tända dåligt på 6 o 5ans cyl med.
Nya stift är det i med...
En sak jag funderade på är dwell tiderna... Har ändrat dom för längesen men vet i fan om det sparades o har inte kvar dom i datorn så om nån vet hur jag ska ställa dom så kan ja ta bort ett problem till....
nån som har nån idé????
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Sandén wrote:Har idag testat o efterdra men läcker som satan iaf men varmkörde den riktigt iaf så ska testa imon igen..
Men den vill inte gå på alla... 1-2an verkar den inte tända på riktigt vet i fan vad som e fel då det är gnista iaf om man lyfter spolen men kanske inte lika stark som de andra.
På insugskammen har man ju en metall skiva mellan kamdrev o kam som kamaxeltriggern triggar på. Spelar det nån roll vilket håll den ska vara på? I så fall hur ska den stå?
Har testat olika soppa tryck men tycker den går fett iaf men kan ju va för den inte tänder riktigt på alla såklart.
Kör wastefire så skulle det va kabelbrott så borde det i min värld tända dåligt på 6 o 5ans cyl med.
Nya stift är det i med...
En sak jag funderade på är dwell tiderna... Har ändrat dom för längesen men vet i fan om det sparades o har inte kvar dom i datorn så om nån vet hur jag ska ställa dom så kan ja ta bort ett problem till....
nån som har nån idé????
gamla mappen ligger i datorn du har.
chribbe wrote:Sandén wrote:Har idag testat o efterdra men läcker som satan iaf men varmkörde den riktigt iaf så ska testa imon igen..
Men den vill inte gå på alla... 1-2an verkar den inte tända på riktigt vet i fan vad som e fel då det är gnista iaf om man lyfter spolen men kanske inte lika stark som de andra.
På insugskammen har man ju en metall skiva mellan kamdrev o kam som kamaxeltriggern triggar på. Spelar det nån roll vilket håll den ska vara på? I så fall hur ska den stå?
Har testat olika soppa tryck men tycker den går fett iaf men kan ju va för den inte tänder riktigt på alla såklart.
Kör wastefire så skulle det va kabelbrott så borde det i min värld tända dåligt på 6 o 5ans cyl med.
Nya stift är det i med...
En sak jag funderade på är dwell tiderna... Har ändrat dom för längesen men vet i fan om det sparades o har inte kvar dom i datorn så om nån vet hur jag ska ställa dom så kan ja ta bort ett problem till....
nån som har nån idé????
gamla mappen ligger i datorn du har.
Ja men tänkte på min till gamla som satt i min förra BMW gör där hade jag rätt dwell tider för vag spolarna
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
chribbe wrote:Sandén wrote:Har idag testat o efterdra men läcker som satan iaf men varmkörde den riktigt iaf så ska testa imon igen..
Men den vill inte gå på alla... 1-2an verkar den inte tända på riktigt vet i fan vad som e fel då det är gnista iaf om man lyfter spolen men kanske inte lika stark som de andra.
På insugskammen har man ju en metall skiva mellan kamdrev o kam som kamaxeltriggern triggar på. Spelar det nån roll vilket håll den ska vara på? I så fall hur ska den stå?
Har testat olika soppa tryck men tycker den går fett iaf men kan ju va för den inte tänder riktigt på alla såklart.
Kör wastefire så skulle det va kabelbrott så borde det i min värld tända dåligt på 6 o 5ans cyl med.
Nya stift är det i med...
En sak jag funderade på är dwell tiderna... Har ändrat dom för längesen men vet i fan om det sparades o har inte kvar dom i datorn så om nån vet hur jag ska ställa dom så kan ja ta bort ett problem till....
nån som har nån idé????
gamla mappen ligger i datorn du har.
Ja men tänkte på min till gamla som satt i min förra BMW gör där hade jag rätt dwell tider för vag spolarna
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Bmwandreas wrote:2.2 ms ska du ha.
är ju massa man kan ställa vid olika varvtal osv? Är ju en stor tabell typ?
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
ställde dwell tiderna på 2,2ms över hela tabellen idag men icke... Mätte på alla spolar o alla va ok där eller iaf kablarna fram så att säga o testade byta plats på dom men inget hjälpte
Testade till sist det jag sist av allt ville behöva prova... KOMPROV!
Började på 1an... 0,0??? What the FUCK!?!?!?! samma på 2an!!!!
Resten visade jämt o fint. Hur FAAN kan det bli noll? Ventilerna kan ju inte tagit i då jag snurrat motorn lätt för hand flera varv när jag juaterade kammarna...
Allt e ju nytt liksom? o 2st cyl helt 0???? Tryckte luft ner i loppen o tyckte inte mig höra att det pös i varken insug eller avgas så antingen går det ut i evakueringskanelarna eller förebikolven eller nån annan jävla stans....
Fan att det inte är en ny porsche man bygger på så man bara kan elda upp fanskapet..... Är RIKTIGT trött på det nu....
Testade till sist det jag sist av allt ville behöva prova... KOMPROV!
Började på 1an... 0,0??? What the FUCK!?!?!?! samma på 2an!!!!
Resten visade jämt o fint. Hur FAAN kan det bli noll? Ventilerna kan ju inte tagit i då jag snurrat motorn lätt för hand flera varv när jag juaterade kammarna...
Allt e ju nytt liksom? o 2st cyl helt 0???? Tryckte luft ner i loppen o tyckte inte mig höra att det pös i varken insug eller avgas så antingen går det ut i evakueringskanelarna eller förebikolven eller nån annan jävla stans....
Fan att det inte är en ny porsche man bygger på så man bara kan elda upp fanskapet..... Är RIKTIGT trött på det nu....
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
jag hade 0.0 i komp på min maskin när avgasventilerna fått sig en liten liten liten touch. det var precis så att sotet blivit skavt. går inte att se att dom läcker.
så det krävs jävulskt lite för att det ska va komplöst. jag slog själv ifrån mig att det kunde vara ventilerna som gjorde det och rev vidare i maskin för jag kunde absolut inte tro att det skulle bli 0,0 för det lilla.
så det krävs jävulskt lite för att det ska va komplöst. jag slog själv ifrån mig att det kunde vara ventilerna som gjorde det och rev vidare i maskin för jag kunde absolut inte tro att det skulle bli 0,0 för det lilla.
Grefven wrote:jag hade 0.0 i komp på min maskin när avgasventilerna fått sig en liten liten liten touch. det var precis så att sotet blivit skavt. går inte att se att dom läcker.
så det krävs jävulskt lite för att det ska va komplöst. jag slog själv ifrån mig att det kunde vara ventilerna som gjorde det och rev vidare i maskin för jag kunde absolut inte tro att det skulle bli 0,0 för det lilla.
Ja det behövs inte mkt men som sagt hördes inte att det läckte ut i varesig insug eller grenrör.... ska riva när jag får ett ryck
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance