Världens snabbaste M50?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Världens snabbaste M50?
Är det någon som har koll på hur snabbt man har kört med M50 402 meter.
Vi börjar tröttna på 2 ventilare och vet inte om man ska välja M50 eller S50.
M50 eller S50 och 25:1E vore mumma.
mvh
Vi börjar tröttna på 2 ventilare och vet inte om man ska välja M50 eller S50.
M50 eller S50 och 25:1E vore mumma.
mvh
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Vad är bättre på m50 än s50? Ja förutom tillgången och priset på maskiner?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
De är mkt billigare i inköp och lika mkt grejor behöver bytas. Den enda S50 som gett mer mos än Ivars är möjligen Kelds.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Pitbull wrote:Bmwandreas wrote:Är nog bara Ivars som kört rätt snabbt.
Jag skulle välja en M50 med 3 liters vev istället för S50.
Vad kostar en 3 liters vev på bmw?
Vad åker man för stakar och kolvar?
priset på veven är ~10000:- ny från bmw. (ska man köpa en beggad 2,8 för 3-4k och sen slipa den så är inte en 3,0 långt borta prismässigt, känns iaf bättre att tänka så =)
-
- Posts: 942
- Joined: 30 Aug 2007, 18:53
- Location: Hallsberg
Grefven wrote:Pitbull wrote:Bmwandreas wrote:Är nog bara Ivars som kört rätt snabbt.
Jag skulle välja en M50 med 3 liters vev istället för S50.
Vad kostar en 3 liters vev på bmw?
Vad åker man för stakar och kolvar?
priset på veven är ~10000:- ny från bmw. (ska man köpa en beggad 2,8 för 3-4k och sen slipa den så är inte en 3,0 långt borta prismässigt, känns iaf bättre att tänka så =)
Men ligger stakar och kolvar på samma pris som för 2,8 turbo ? Tänkte för då är det ju övervägande "bättre" att köra 3 liters.
MVH
Pain is just temporary, glory last forever.
Jens Abrahamsson
0708323221
Jens Abrahamsson
0708323221
Då får man ju nästan 2 beggade 3L vevar för en ny då?Grefven wrote:priset på veven är ~10000:- ny från bmw. (ska man köpa en beggad 2,8 för 3-4k och sen slipa den så är inte en 3,0 långt borta prismässigt, känns iaf bättre att tänka så =)Pitbull wrote:Vad kostar en 3 liters vev på bmw?Bmwandreas wrote:Är nog bara Ivars som kört rätt snabbt.
Jag skulle välja en M50 med 3 liters vev istället för S50.
Vad åker man för stakar och kolvar?
För mig det legat 2st till salu här för 5-6k någonstans?
-
- Posts: 942
- Joined: 30 Aug 2007, 18:53
- Location: Hallsberg
Nej man tycker ju inte det ska göra något.Grefven wrote:vet ej. men några mm i slag lär inte göra en stake dyrare. de verdistakar ppf har kostar väl samma oavsett om det är 5mm hit eller dit?CrazyVikingsRacing wrote: Men ligger stakar och kolvar på samma pris som för 2,8 turbo ? Tänkte för då är det ju övervägande "bättre" att köra 3 liters.
MVH
Pain is just temporary, glory last forever.
Jens Abrahamsson
0708323221
Jens Abrahamsson
0708323221
Man använder CP kolvar och 135mm stakar, inte konstigheter och allt finns i lager, även nya vevaxlar.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
-
- Posts: 942
- Joined: 30 Aug 2007, 18:53
- Location: Hallsberg