Bmw 535 e34 Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Har ett problem nu. Har bytt ut det långa bromsröret som går till vänsterbak. Men är ju som en skarv där man fäster röret där framme, och när jag nu ska pumpa upp tryck i systemet vid luftning så börjar det läcka ut lite vätska vid gängorna. Funderar om det kan vara koningen som inte tätar eller om gängorna är dåliga i skarven.
Ingenting som tyder på att jag dragit röret snett in så gängorna tagit skada och jag har dragit HÅRT.
Ingenting som tyder på att jag dragit röret snett in så gängorna tagit skada och jag har dragit HÅRT.
Rickard Persson, 0704-353595
535 e34 Turbo
Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)
535 e34 Turbo
Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)
- m_ellisson
- Posts: 1296
- Joined: 03 Aug 2008, 17:43
- Location: kalmar
- Contact:
Får man inte till en bra kona så kan det läcka rätt bra
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
Körde en vända runt kvarteret idag. Grymt kul trots att jag körde lugnt, pga omappat. Gjorde om oljereturen igår, ser tät ut än så länge iaf
Tvätta även av den så nu är den inte så dammig längre.
Kvar på listan nu är bara en avlufting till tanken, ev. lufting igen av bromsarna.
Och just ja, ska ju till Göteborg torsdag-söndag på Metaltown, känns nästan lite surt just nu när man är så sugen på att åka
Tvätta även av den så nu är den inte så dammig längre.
Kvar på listan nu är bara en avlufting till tanken, ev. lufting igen av bromsarna.
Och just ja, ska ju till Göteborg torsdag-söndag på Metaltown, känns nästan lite surt just nu när man är så sugen på att åka
Rickard Persson, 0704-353595
535 e34 Turbo
Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)
535 e34 Turbo
Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)
Nu är bilen helt klar för mappning. Fixade dom sitta sakerna idag; skärmning till luftfilter, WG-utblås, stötfångarfäste.
Ska nog lacka tryckrören svarta i helgen med. Sedan hoppas jag på mappning ute på gatan tills nästa vecka.
Ska nog lacka tryckrören svarta i helgen med. Sedan hoppas jag på mappning ute på gatan tills nästa vecka.
Rickard Persson, 0704-353595
535 e34 Turbo
Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)
535 e34 Turbo
Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)
-
- Posts: 380
- Joined: 05 Dec 2008, 12:32
- Location: Örebro
-
- Posts: 152
- Joined: 07 Jun 2009, 22:19
Nu är felet hittat! Koppla på ett motstånd (12kohm) på signalkabeln till VR-givaren. Så nu varvar den upp till ca 5300rpm, så blir bara att byta till lite mer ohm så ska den nog dra hela vägen.
Sedan vart det ut med Nicklas på lite loggning.
Drog ett par repor sedan sköt jag ett tryckrör, så blev en paus med meck och lite bilder..
Var en "dålig" klämma som orsakade detta, så imorn ska jag köpa ett gäng ABBA klämmor.
Meckar av stötisen.
Och så den välstädade kupén
Och ja, vi körde på 0,95bars laddtryck, så jag tycker det är rätt så bra fart i grejerna. Drar löst utan problem på torr asfalt på 3an
Imorgon ska jag börja snygga till elen lite, löda dit ett "större" motstånd och kanske fixa oljereturen (som läcker lite) om jag hinner..
Sedan vart det ut med Nicklas på lite loggning.
Drog ett par repor sedan sköt jag ett tryckrör, så blev en paus med meck och lite bilder..
Var en "dålig" klämma som orsakade detta, så imorn ska jag köpa ett gäng ABBA klämmor.
Meckar av stötisen.
Och så den välstädade kupén
Och ja, vi körde på 0,95bars laddtryck, så jag tycker det är rätt så bra fart i grejerna. Drar löst utan problem på torr asfalt på 3an
Imorgon ska jag börja snygga till elen lite, löda dit ett "större" motstånd och kanske fixa oljereturen (som läcker lite) om jag hinner..
Rickard Persson, 0704-353595
535 e34 Turbo
Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)
535 e34 Turbo
Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)
Okej, jag har funderat på detta, kanske är dags att göra det då man redan är uppe på 1bars ladd, och kommer troligtvis inte att bli mindreCarlsson wrote:Du måste göra hullingar på rören annars kan du köpa hur dyra klammor somhelst utan något resultat. jag brukar lägga svets strängar eller slå med ett don inne ifrån.
MVH
Sen tänte jag på en sak till, måste man lägga en svets runt hela röret eller räcker det att lägga t.ex 3 strängar som är kanske3-4 cm långa?
Känns som det är lättare att få på slangen då..
Rickard Persson, 0704-353595
535 e34 Turbo
Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)
535 e34 Turbo
Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)