m20 som tar ett andetag innan gas?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
m20 som tar ett andetag innan gas?
Tjena
tänkte kolla varför det blir så..
trycker man snabbt på gasen så tar motorn ett andetag innan den varvar upp sig. är varvtalet högre så är det bra respons så det är bara från tomgång.
lmm?
Mvh Timmy
tänkte kolla varför det blir så..
trycker man snabbt på gasen så tar motorn ett andetag innan den varvar upp sig. är varvtalet högre så är det bra respons så det är bara från tomgång.
lmm?
Mvh Timmy
Blir precis samma på min 525 m20 när den är kall, men så fort den får upp lite temp så försvinner det..
E34 M20B28 turbo - 700hk 900nm
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar
"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."
070-4180940
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar
"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."
070-4180940
en gissning:
skulle kunna vara motorstyrningen som inte hänger med att rika på blandningen i samma takt som gasspället öppnas. det tar inte mer än en hundradels sekund att öppna från tomgångsläge till wot.
vet inte riktigt hur en en M20 TPS är uppbyggd, men på min M10 är det ju enbart tomgångsläge och WOT som registreras. allt annat är 0. det är stenålderssprut i båda motorerna helt enkelt
skulle kunna vara motorstyrningen som inte hänger med att rika på blandningen i samma takt som gasspället öppnas. det tar inte mer än en hundradels sekund att öppna från tomgångsläge till wot.
vet inte riktigt hur en en M20 TPS är uppbyggd, men på min M10 är det ju enbart tomgångsläge och WOT som registreras. allt annat är 0. det är stenålderssprut i båda motorerna helt enkelt
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
Jag skulle väldigt gärna vilja ha samma gasrespons på min E30 med M20 som jag har på min E21:a med M10 och K-jet.
Man kan tex inte matchgasa vid nerväxlingar, motorn hinner knappt reagera på den manövern.
E21:an reagerar som en rapp 600 kubiks motorcykel.
Hade M20 haft samma karaktär och respons så hade den motorn ägt tronen som sugmotor.
Man kan tex inte matchgasa vid nerväxlingar, motorn hinner knappt reagera på den manövern.
E21:an reagerar som en rapp 600 kubiks motorcykel.
Hade M20 haft samma karaktär och respons så hade den motorn ägt tronen som sugmotor.
Grr!
0706-419608
0706-419608
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
Samma med mina m20is. Jag tror nog mer som någon över här skrev att det är när tps:en bryter aktiveringen av tomgångsmotorn som styrboxen inte hinner med att kompensera. Kan dock inte svara på vad man ska göra åt saken, det är nog bara att acceptera!
Mvh
Mvh
Mikael Östlund- Det va ju inte KLOCKAN som skulle bli turbokonverterad!?
E34 520 -89 (bruksbil)
E34 520 -89 (reservdelsbil)
E34 520 -90
E34 525 Turbo -90
E34 525 -92
E30 320 -86 (isbil) Såld=(
E34 520 -89 (bruksbil)
E34 520 -89 (reservdelsbil)
E34 520 -90
E34 525 Turbo -90
E34 525 -92
E30 320 -86 (isbil) Såld=(