robbz BMW M3 e30, 876whp/948wNm (www.robbz.se)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Får gratulera till det schyssta reportaget i senaste "epanytt".
Efter jag läst reportaget om dig och bilen fick jag ett grymt meksug så det var bara att dra på sig skitkläderna o ge sig ut o svetsa lite, tack för motivationen.
Efter jag läst reportaget om dig och bilen fick jag ett grymt meksug så det var bara att dra på sig skitkläderna o ge sig ut o svetsa lite, tack för motivationen.
Projekt: Lambo orange Nissan 200sx +M30 3.5
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=26604
Sponsorer:
Assistancekåren
www.jkbildelar.se
www.Rabiatmotor.com
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=26604
Sponsorer:
Assistancekåren
www.jkbildelar.se
www.Rabiatmotor.com
Pitbull wrote:Andy_b wrote:hehe jag röstar på fördelarlock med en msd 6a .. nu när du endå bara kör på små ladd tryck ... dvs under 2 bar
Han lär inte nöja sig med effekten som den spolen klarar av.
En MSD 6 räcker till mer effekt än han har, men det känns nog inte aktuellt ändå.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Bäckis wrote:Pitbull wrote:Andy_b wrote:hehe jag röstar på fördelarlock med en msd 6a .. nu när du endå bara kör på små ladd tryck ... dvs under 2 bar
Han lär inte nöja sig med effekten som den spolen klarar av.
En MSD 6 räcker till mer effekt än han har, men det känns nog inte aktuellt ändå.
nej precis
claes: tack! har själv inte sett tidningen, trodde det skulle rammla ner en bilsport i brevlådan idag men icke....
-kul att den kunde ge inspiration också
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Då så.....nu var bilen färdig igen! Riktar ännu ett stort tack till Nobbe som agerade el-nisse även denna gång!
-Efter felsökning så visade det sig att msd spolarna var hela, kabelhärvan mellan box och spolarna var hel.....kontentan av detta är att msd boxen brann upp helt frivilligt, vi hittade helt enkelt inga orsaker!
http://s10.photobucket.com/albums/a131/ ... 0_7642.mp4
Nu ser det mkt bättre ut....den gamla jänkegrejen såg ut som ett gammalt slutsteg från sent 80-tal...
medans nobble kopplade så byggde jag en liten kul anordning bakom kopplingspedalen....inte så sofistikerad men fullt funktionsduglig
-Efter felsökning så visade det sig att msd spolarna var hela, kabelhärvan mellan box och spolarna var hel.....kontentan av detta är att msd boxen brann upp helt frivilligt, vi hittade helt enkelt inga orsaker!
http://s10.photobucket.com/albums/a131/ ... 0_7642.mp4
Nu ser det mkt bättre ut....den gamla jänkegrejen såg ut som ett gammalt slutsteg från sent 80-tal...
medans nobble kopplade så byggde jag en liten kul anordning bakom kopplingspedalen....inte så sofistikerad men fullt funktionsduglig
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Nu är det väl bara växellådan som är jänkeskrot hoppas den håller ihop för dig!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 273
- Joined: 05 Jul 2009, 15:07
- Location: Vadstena
Glodde just lite i plastnytt, såg bra ut
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Pimplaren wrote:Nu är det väl bara växellådan som är jänkeskrot hoppas den håller ihop för dig!
hehe precis...men får hoppas lådan håller ihop för det finns inget mer utrymme för utgifter i den kalibern just nu!
henke: ppf märket är laserskuret (tror jag) i rf material....hör med dom.
patrik: japp, ska bygga en låda så du kan placera kameran i krysset på buren
jorg1e30: tack ska du ha. Den ger 875whp på 2.2 bar, men lär nog inte använda den mappen så ofta...kör med ca 5-600whp nu och det känns alldeles lagom.
pitbull: tack, får hoppas det lirar med givarn bara, men det borde inte vara några bekymmer!
gordon: ja den hamnade i min bil till slut, och jag är mkt nöjd...hoppas du får tag i en sen när du behöver en bara....
pimplaren: hehe, jag är skitnöjd med bilderna...Patrik är väldigt duktig på det han gör!
robert: jupp, vi ska köra med laddhöjande medel i starten med hjälp av trottelposition likt det här: http://www.mrm-racing.se/bag/smc_launch.pdf
-så slipper man hålla reda på knappar osv
Nån som vet förresten om man kan köra gata med "high power" dvs 125mJ konstant eller grillar man spolarna? pratar såklart om cdi500:an!
-eller bör man ha en brytare som går ner på 100mJ när man inte racear?
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
mhr wrote:ja men vad gör brytarn för funktion i botten? du lär spränga motorn ganska fort om du släpper launchen innan motorn belastas.
är med på vad du menar, men dragläge finns innan micron bryter.
-men vi kanske kör med knappen på växelspaken ist då det känns enklare.....blir lite bökigt att justera in microbrytaren och som du säger ganska riskabelt
vi får se.....för övrigt så var vi ut och krämade ur bmw:n rejält idag! på något vis så känns bilen mycket "snällare" både på tomgång, under torrgasning och vid start av kall motor med nya tändboxen.....bra skummt men det gör ju inget om allt vart lite bättre nu
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
M-techer wrote:Grattis till förstasidan i Bilsport!
Tackar!!
På lördag ska det bli ett matchrace mellan BMW:n och en zx12:a......
-självklart ska det filmas, skulle vara kul om man kunde få spöa en sån
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033