Frågor & förslag, FAQ turbokonvertering BMW.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 152
- Joined: 07 Jun 2009, 22:19
- Jag Heter Jimmy
- Posts: 419
- Joined: 02 Dec 2008, 16:16
- Location: Eskilstuna Tele:0735991654 Namn:Jimmy Åkerman
-
- Posts: 319
- Joined: 22 Jul 2007, 16:56
- Location: uddevalla
- Contact:
Har sökt i en herrans massa trådar och sparat en herrans massa text som kan vara av nyttig natur.
Problemet är att jag inte får ihop något konsekvent av all den informationen jag har hittat.
Saken är enormt förekommande på forumet så det är kanske inte så konstigt, man kan göra allt på många olika sätt.
Jag skall skruva dit en M50 i en E30 och jag undrar exakt vad jag behöver skaffa, ändra på och byta för att det skall funka och se propert ut.
Jag skulle helst vilja ha det uppspaltat.
Då är det lite lättare att få översikt över informationen.
Jag hamnade i den här tråden eftersom Peppe manade till det från FAQ delen.
Om någon har ett failsafe recept så ser jag gärna att det hamnar i ett PM.
Ber om ursäkt om jag än en gång upprepar en fråga som ställts så många gånger, men det var det där med konsekvensen och heltäckande info som fick mig att ta upp saken igen.
Problemet är att jag inte får ihop något konsekvent av all den informationen jag har hittat.
Saken är enormt förekommande på forumet så det är kanske inte så konstigt, man kan göra allt på många olika sätt.
Jag skall skruva dit en M50 i en E30 och jag undrar exakt vad jag behöver skaffa, ändra på och byta för att det skall funka och se propert ut.
Jag skulle helst vilja ha det uppspaltat.
Då är det lite lättare att få översikt över informationen.
Jag hamnade i den här tråden eftersom Peppe manade till det från FAQ delen.
Om någon har ett failsafe recept så ser jag gärna att det hamnar i ett PM.
Ber om ursäkt om jag än en gång upprepar en fråga som ställts så många gånger, men det var det där med konsekvensen och heltäckande info som fick mig att ta upp saken igen.
Grr!
0706-419608
0706-419608
ist för skapa en ny tråd så testar jag min lycka här.
Jag håller på bygga nått såntdär halvseriöst på en M20B25 katt.
Kompet på den org är ju redan rätt lågt 8,8:1 om jag inte mins fel.
Vilken MLS packning ska jag använda om jag ska ha ungefär 350hk?
har köpt 3mm nu men jag misstänker att det blir lite klent komp med den då det skulle hamna på 7.8.1 om jag inte mins fel.
vilken packning tkr ni att jag ska använda?
är lite lost i det här
Jag håller på bygga nått såntdär halvseriöst på en M20B25 katt.
Kompet på den org är ju redan rätt lågt 8,8:1 om jag inte mins fel.
Vilken MLS packning ska jag använda om jag ska ha ungefär 350hk?
har köpt 3mm nu men jag misstänker att det blir lite klent komp med den då det skulle hamna på 7.8.1 om jag inte mins fel.
vilken packning tkr ni att jag ska använda?
är lite lost i det här
Clabbe123 wrote:ist för skapa en ny tråd så testar jag min lycka här.
Jag håller på bygga nått såntdär halvseriöst på en M20B25 katt.
Kompet på den org är ju redan rätt lågt 8,8:1 om jag inte mins fel.
Vilken MLS packning ska jag använda om jag ska ha ungefär 350hk?
har köpt 3mm nu men jag misstänker att det blir lite klent komp med den då det skulle hamna på 7.8.1 om jag inte mins fel.
vilken packning tkr ni att jag ska använda?
är lite lost i det här
Vad ska du köra för bränsle och hur ser motorsetupen ut? För 400hk skulle jag inte röra maskinen. Tanka E85 vara glad mao.
Mvh
Pyrro wrote:Pyrro wrote:Hur exakt är det M20 svänghjul ska svarvas för att passa i M50?
Räcker det med att ta bort kanten bakom startkransen så att det blir helt plant på den sidan?
Detta borde ju någon ha ett svar på.
Det är bara ta allt in till startkransen...
Finns en liten kant på den sidan, dit svarvade jag av mitt svänghjul...
Re: Frågor & förslag, FAQ turbokonvertering BMW.
Vilka modifikationer krävs på m20 svänghjul och resterande delar för att fungera väl på m50b25? Lilla starten har jag. 618 tryckplatta och 6-puckad fjädrad sinter också, vad kommer detta paket att palla innan det säger upp sig?