E30, Diff
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast
E30, Diff
Eftersom jag har förstått att e30 325 TOURING inte är diffad så får jag kasta bort den bakaxeln. Söker nu då en "diffad klump"
Vad jag är ute efter vet jag inte riktigt Något som passar bra med S50B32 motorn / ZF lådan.
Har hört att Z3 M klumparna ska vara bra och passa bolt-on. Så något som funkar söker jag.
mikael.wilhelmsson86@gmail.com
mvh Mikael
Vad jag är ute efter vet jag inte riktigt Något som passar bra med S50B32 motorn / ZF lådan.
Har hört att Z3 M klumparna ska vara bra och passa bolt-on. Så något som funkar söker jag.
mikael.wilhelmsson86@gmail.com
mvh Mikael
Subaru Impreza Type RA V5
Toyota Celica GT4
E30 med M50B25
Toyota Celica GT4
E30 med M50B25
kolla för att vara säker . kan vara en diffad.
mvh
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Vet du vad du vill ha Mikael?
Det finns slutväxlar (diffar) med ganska många olika utväxlingar som passar din bil.
Vad har du för motor och låda?
Vad har du för diff idag?
Hur upplever du den diffens utväxling?
Vad skall du göra med din bil, bana, strippen eller brukskörning?
Skall den tåla fett med mos eller skall du köra en originalmaskin?
Det finns diffar som kallas "168 huset" och "188 huset".
Dessa två olika benämningar beskriver storleken på huset och kronhjulet.
Det finns även "210 huset" men det passar inte på din bil utan stora modifieringar.
När du besvarat dessa frågor för dig själv så kan du mycket lättare leta efter en diff som passar just din bil och dig som förare.
Det finns slutväxlar (diffar) med ganska många olika utväxlingar som passar din bil.
Vad har du för motor och låda?
Vad har du för diff idag?
Hur upplever du den diffens utväxling?
Vad skall du göra med din bil, bana, strippen eller brukskörning?
Skall den tåla fett med mos eller skall du köra en originalmaskin?
Det finns diffar som kallas "168 huset" och "188 huset".
Dessa två olika benämningar beskriver storleken på huset och kronhjulet.
Det finns även "210 huset" men det passar inte på din bil utan stora modifieringar.
När du besvarat dessa frågor för dig själv så kan du mycket lättare leta efter en diff som passar just din bil och dig som förare.
Grr!
0706-419608
0706-419608
Men man kan inte bara säga så...
"vilken som helst bara den är diffad"
Dels är ALLA slutväxlar "diffade" och dels blir din bil helt rubbad att köra om du får på en skum utväxling.
Med den motorns effekt och den lådan hade jag personligen valt en lamelldiff med utväxling från 3,46:1 till 3,73:1.
3,91 eller högre gör att du utan vidare kan skippa ettans växel.
Du kan starta på tvåan och hoppa direkt till fyran.
Maxvarv når du vid 180-190 redan.
"vilken som helst bara den är diffad"
Dels är ALLA slutväxlar "diffade" och dels blir din bil helt rubbad att köra om du får på en skum utväxling.
Med den motorns effekt och den lådan hade jag personligen valt en lamelldiff med utväxling från 3,46:1 till 3,73:1.
3,91 eller högre gör att du utan vidare kan skippa ettans växel.
Du kan starta på tvåan och hoppa direkt till fyran.
Maxvarv når du vid 180-190 redan.
Grr!
0706-419608
0706-419608