205gti-88 wrote:e där ingen som kan visa alla dom jävla gaswire slitarna hur en burnout ska gå till? nån som typ kan skicka i 3an istället för att knappt få snurr på hjulen på 1an?
Både Rickard å Karel värmde på 3an.... 240in verkar ligga på 2an, annars e de svårt att få den rökutvecklingen. Men visst, peta i 3an på din Pegga å visa hur de ska gå till
nerå, förstår va du menar, det är totalt meningslöst att stå å svarva på 1an, man får inte upp nån temp alls i däcken, visst, man rensar grus osv men inte mkt mer.
PIzza
karel körde på 1an motsvarar visserligen 2an på vilken annan bil som helst... annars hade det blivit ett skyjävla rökmoln på 3an, eller samma succe som för mig
1an ?
hehe ne.. 2an. som i sig motsvarar 3an på andra bilar
hehe okej, du sa att körde på 1an därborta när du frågade vilken växel jag körde på..
Min 2a ryker iallafall betydligt mer än det där, men jag börnar iofs på jämn gas, blir nog mer rökutveckling då..
205gti-88 wrote:e där ingen som kan visa alla dom jävla gaswire slitarna hur en burnout ska gå till? nån som typ kan skicka i 3an istället för att knappt få snurr på hjulen på 1an?
Både Rickard å Karel värmde på 3an.... 240in verkar ligga på 2an, annars e de svårt att få den rökutvecklingen. Men visst, peta i 3an på din Pegga å visa hur de ska gå till
nerå, förstår va du menar, det är totalt meningslöst att stå å svarva på 1an, man får inte upp nån temp alls i däcken, visst, man rensar grus osv men inte mkt mer.
PIzza
karel körde på 1an motsvarar visserligen 2an på vilken annan bil som helst... annars hade det blivit ett skyjävla rökmoln på 3an, eller samma succe som för mig
1an ?
hehe ne.. 2an. som i sig motsvarar 3an på andra bilar
hehe okej, du sa att körde på 1an därborta när du frågade vilken växel jag körde på..
Min 2a ryker iallafall betydligt mer än det där, men jag börnar iofs på jämn gas, blir nog mer rökutveckling då..
på tunby va de på ettan. men på coop så börja ja på ettan men gick över till 2an
pizza wrote:Både Rickard å Karel värmde på 3an.... 240in verkar ligga på 2an, annars e de svårt att få den rökutvecklingen. Men visst, peta i 3an på din Pegga å visa hur de ska gå till
PIzza
Jag som körde 240n..
Start på 2an
Problem med att laddtrycket skenar tyvärr annars hade det nog blivit 3an
Testade den 3e gången lite längre bort när däcken va varma men laddtrycket drog till 2 bar direkt.. Bilen körs normalt på 1,5 bar som mest.
Mycket fränare när nån lägger en rökare rakt framåt o plockar växlar istället för att gnida på ettan som en orm med låsta framhjul, för fina exempel på hur det ska vara se på Hajens framförande bland annat.
Pro mod grabbarna kan de också, fredde fagerström o the next generation gör praktfulla börnisar.
Per Eriksson wrote:Mycket fränare när nån lägger en rökare rakt framåt o plockar växlar istället för att gnida på ettan som en orm med låsta framhjul, för fina exempel på hur det ska vara se på Hajens framförande bland annat.
Pro mod grabbarna kan de också, fredde fagerström o the next generation gör praktfulla börnisar.
Per Eriksson wrote:Mycket fränare när nån lägger en rökare rakt framåt o plockar växlar istället för att gnida på ettan som en orm med låsta framhjul, för fina exempel på hur det ska vara se på Hajens framförande bland annat.
Pro mod grabbarna kan de också, fredde fagerström o the next generation gör praktfulla börnisar.
precis
däremot att stå och börna på samma varv e men mycket coolare då det går att bränna 100 tals meter då effekten finns..
Per Eriksson wrote:Mycket fränare när nån lägger en rökare rakt framåt o plockar växlar istället för att gnida på ettan som en orm med låsta framhjul, för fina exempel på hur det ska vara se på Hajens framförande bland annat.
Pro mod grabbarna kan de också, fredde fagerström o the next generation gör praktfulla börnisar.
Per Eriksson wrote:Mycket fränare när nån lägger en rökare rakt framåt o plockar växlar istället för att gnida på ettan som en orm med låsta framhjul, för fina exempel på hur det ska vara se på Hajens framförande bland annat.
Pro mod grabbarna kan de också, fredde fagerström o the next generation gör praktfulla börnisar.
Blir alltid så full i skratt när jag hör bilar som står och brappar på gasen och burnar.
Dan G har en guide på Tuben om hur man gör. (den som föregående forumist tipsade om)
Följer man den så lever gaswiren längre och rökmolnet blir stort och fint.