Bäckis wrote:Kolvarna går av ovanför bulten och sen slaktar staken block och allt annat den kommer åt. Ingen ovanlig syn med standardkolvar om man går över 400whp.
Gäller detta "bara" m20 (hittat i tidigare tråd) & m50. Inte s38? hehe
S38 ska tydligen ha riktiga "glaskolvar" original, sköra som fan. Vet att Bonje gjorde skrot av en uppsättning i sin S14 i bromsbänken hos VM Performance för en massa år sedan.
Bäckis wrote:Kolvarna går av ovanför bulten och sen slaktar staken block och allt annat den kommer åt. Ingen ovanlig syn med standardkolvar om man går över 400whp.
Gäller detta "bara" m20 (hittat i tidigare tråd) & m50. Inte s38? hehe
S38 ska tydligen ha riktiga "glaskolvar" original, sköra som fan. Vet att Bonje gjorde skrot av en uppsättning i sin S14 i bromsbänken hos VM Performance för en massa år sedan.
Inte i bänken. Jag fick en mapp av Jocke att köra på innan bromsning då jag ville kolla att allt lira med nybyggd motor osv. Kortfattat så är det riktigt klena klovar som inte ens är värt att försöka använda om man ska köra överladd.
Update
En polare har en komplett originalmaskin som kommer bli mitt nästa offer!
Ska hämtas & plockas isär nu i dagarna Måste ju bara svina mer i sommar
Hämtade även ett M50 block på Streetpower(Pitbulls) i veckan som kommer bli matat med lyxprylar tills 2011 3 liters hade varit fint
Gör som en viss streetrace profil här i Karlskrona under sent 80 tal o tidigt 90 tal, han jobbade mellan 7-16 sen åkte han hem och sov till 00 ungefär. Sen körde han till garaget och jobbade hela natten .
CrazyVikingsRacing wrote:Gör som en viss streetrace profil här i Karlskrona under sent 80 tal o tidigt 90 tal, han jobbade mellan 7-16 sen åkte han hem och sov till 00 ungefär. Sen körde han till garaget och jobbade hela natten .
MVH
Så har jag ochså gort fint som snus är det man får massor gort =)