budgetbus E28 :)

Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Tommie_lj
Posts: 26
Joined: 15 Mar 2010, 22:56

budgetbus E28 :)

Post by Tommie_lj »

nicklasthoresson
Posts: 152
Joined: 07 Jun 2009, 22:19

Post by nicklasthoresson »

Går ju fint!, har planer på liknande dock med k27,a.. kan de tfunka bra tro du?
User avatar
bmw02touring
Posts: 110
Joined: 08 Sep 2006, 18:05
Location: Nyköping
Contact:

Post by bmw02touring »

nicklasthoresson wrote:Går ju fint!, har planer på liknande dock med k27,a.. kan de tfunka bra tro du?


kör k27a på min och det funkar skapligt.
Niclas Carnesköld
User avatar
Viper89
Posts: 1958
Joined: 11 Oct 2006, 15:01
Location: Uppsala
Contact:

Post by Viper89 »

Ja körde K27 på min blåa. Laddade 1,5 strax före 4000rpm. Bättre spool än vad jag förväntade mig faktiskt!
Mvh Joakim Skagerlind - 0760 - 299 634
http://www.garaget.org/Viper89
E28 545 (951hp@1,8bar)
nicklasthoresson
Posts: 152
Joined: 07 Jun 2009, 22:19

Post by nicklasthoresson »

vad hade ni då gjort för nått i övrigt?, kompsänkning m.m?
Tommie_lj
Posts: 26
Joined: 15 Mar 2010, 22:56

Post by Tommie_lj »

ja den går rätt skapligt redan nu :) ska mappas nu i veckan förhoppningsvis. alltså orginalsprutet.

jag hade inte gjort nånting när jag tog dom filmerna med själva motorn. i stort bara hängt på ett aggregat, IC, dubbla org pumpar, stora spridare och 535 lmm, sen labbat med tändning, klaffen och soppatryck samt spiklurar och lambdamätare! de sistnämnda två sakerna är A och O om du ska få motorn att hålla.

däremot pajade två vipparmar dagen efter de filmerna togs. men nu är den på fötter igen med nya fräscha tag :) har filat lite i förbränningsrummen, 12.9 pinnultar och ny orginalpackning nu av bra kvalitet, så jag hoppas den ska klara uppåt 300 hästar nu utan problem.
Post Reply