Du menade m20 va tröttmössa ?ippe wrote:Det känns ju så.. Tur man har bra polare Var just och skruvade av ett m30 hjul från en e30! stort tack till joel!
Jag och toby krigar vidare nu!
e36 m3 m50b30 Pt6766 Bromsad 840whp 1170wnm i Dynapack
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Liknar ju en blogg...
Flöt på fint inatt 26h konstant mek , sket sig dock med m20 startmotorn, sitter en moddad m30 där nu och det ville ändå inte lira.. tålamodet började sina och i samma veva blir jag medsliten till piteå av polarna.
Allt annat verkar stämma tät på bränsle och olja, blir faktiskt riktigt fint! bilder kommer!
tack fredde för sällskap utan whine!
Flöt på fint inatt 26h konstant mek , sket sig dock med m20 startmotorn, sitter en moddad m30 där nu och det ville ändå inte lira.. tålamodet började sina och i samma veva blir jag medsliten till piteå av polarna.
Allt annat verkar stämma tät på bränsle och olja, blir faktiskt riktigt fint! bilder kommer!
tack fredde för sällskap utan whine!
Det värmerToTTeN wrote:Duktig du är
Det här kan sammanfatta kvällen\natten rätt bra.....
Var ett jävla strul innan jag fick startmotorn att lira på m30 hjulet. Har i stort sett hållt på hela natten m20 m50 och m30 ja allt vad det heter.. Tillslut fick jag trots helt förstörd med broders hjälp ihop allt sådet det lirar med startmotorn och är TYST.
Med Emils hjälp startar den säkert också, nu måste jag sova någon timme sen fara och montera lite bränsle matning , Känns sådär att fara och bromsa med en 255 intank....
Mappning hos ppf imorgon
Last edited by ippe on 07 Jun 2010, 09:33, edited 1 time in total.
Först av allt stort tack till Emil och Erik.. För trött för att kunna tänka rakt och med händerna blödandes har det sista plocket gjorts idag.. hinner inte få ihop allt inför imorgon. Fattas fortfarande en bränslepump... En 255 intank motiverar inte en resa till avesta helt enkelt..
Bilen är startad och puttrar fint efter att Erik har hjälpt till med kamaxeljustering, blev riktigt bra!
Sen en sammanfattning av dessa rätt intensiva dagar, mest för min egen skull!
Det hela startade ju rätt dumt när jag insåg att jag inte kommer hinna få tillbaka min Nukerail och runners från modifiering hos SKR. Började genast knåpa ihop ett eget i svartstål.
Ronny ställde upp som vanligt och ordnade orginalrailen, bort med btr och dit dubbla an6 matningar med en an6 retur i mitten. Blev riktigt bra, tror jag ska åka med den istället för Nuken..
På lördag morgon när sista finliret med insuget ska blir klart ringer det från posten, dom är hos mig med ett expresspaket från SKR?!
Jaha, mäkta förvånad, första paketet som har anlänt till mig på en lördag, det händer helt enkelt inte.
Ett antal timmar i onödan med andra ord..
Observera spridarvinkeln...
Har blivit mycket fara runt med e30in
40mil på 55mil endast full mutter, lite skillnad från e36an
Planeringen sket sig dock rejält redan i fredags natt när jag insåg att jag fått fel svänghjul, hämtade det fredag eftermiddag efter har varit på planing och balansering. Tur att Jolle ställer upp som vanligt och släppte in oss i hans garage mitt i natten för att riva hans m30 och plocka svänghjulet med startmotor.
Natten mot idag blev det somsagt skruvning med startmotorn i för många timmar, som tillslut löste sig.
Tack alla som ställt upp ni vet vilka ni är.
Löjligt vad man kan lägga ner energi på en biljävel.. All stress känns gjord i onödan, dock är jag glad att jag varit nogrann som aldrig förr. Fattas väl bara ett rejält ras nu när den är ihop
Bilen är startad och puttrar fint efter att Erik har hjälpt till med kamaxeljustering, blev riktigt bra!
Sen en sammanfattning av dessa rätt intensiva dagar, mest för min egen skull!
Det hela startade ju rätt dumt när jag insåg att jag inte kommer hinna få tillbaka min Nukerail och runners från modifiering hos SKR. Började genast knåpa ihop ett eget i svartstål.
Ronny ställde upp som vanligt och ordnade orginalrailen, bort med btr och dit dubbla an6 matningar med en an6 retur i mitten. Blev riktigt bra, tror jag ska åka med den istället för Nuken..
På lördag morgon när sista finliret med insuget ska blir klart ringer det från posten, dom är hos mig med ett expresspaket från SKR?!
Jaha, mäkta förvånad, första paketet som har anlänt till mig på en lördag, det händer helt enkelt inte.
Ett antal timmar i onödan med andra ord..
Observera spridarvinkeln...
Har blivit mycket fara runt med e30in
40mil på 55mil endast full mutter, lite skillnad från e36an
Planeringen sket sig dock rejält redan i fredags natt när jag insåg att jag fått fel svänghjul, hämtade det fredag eftermiddag efter har varit på planing och balansering. Tur att Jolle ställer upp som vanligt och släppte in oss i hans garage mitt i natten för att riva hans m30 och plocka svänghjulet med startmotor.
Natten mot idag blev det somsagt skruvning med startmotorn i för många timmar, som tillslut löste sig.
Tack alla som ställt upp ni vet vilka ni är.
Löjligt vad man kan lägga ner energi på en biljävel.. All stress känns gjord i onödan, dock är jag glad att jag varit nogrann som aldrig förr. Fattas väl bara ett rejält ras nu när den är ihop
Last edited by ippe on 08 Jun 2010, 03:29, edited 1 time in total.
Glömde ju det viktigaste. Film från uppstart!
Startade direkt på gamla mappen från 2.8an, blev även rätt fint gassvar i maskineriet lite senare när emil fingrat på mappen!
http://www.youtube.com/watch?v=BGaJ8lMak5w
Startade direkt på gamla mappen från 2.8an, blev även rätt fint gassvar i maskineriet lite senare när emil fingrat på mappen!
http://www.youtube.com/watch?v=BGaJ8lMak5w
Ja det känns riktigt skönt! Blev flyg nu istället för slirande e36 till norge Kanske lika bra det iofs.Thörn wrote:gott iallafall att du har fått ihop det, iaf lite plåster på såren att det inte blev bromsat, skönt att ha massa slit bakom sig istället för framför sig
Planen är nu att leta upp en till 044 sen mappa det som går på gatan (emil tror dock vi klarar av att bottna 1200cc spridarna) sen ta den till en bänk och kolla läget!