Tackar, ja vad jag vet finns det inte många e34 turbo touring här på forumet och inte ens en ända på garaget så ja det är kul när det är ovanligt, fast det brukar oftast finnas en anledning till det, men jag är nöjd med bygget såhär långt iallafall.
Pimplaren wrote:Coolt med touring! Hoppas det blir orra i den byt till större spridare och ett MS iallafall
Kommer nog tyvärr inte bli så, då jag inte har så bra ekonomi just nu, och att jag redan ligger på det tillläggssprutet. Och det ska tydligen fungera till min tänkta settup enligt många kunniga, men dock till kommer det ett chip nu som jag inte nämt innan med lite lägre tändning, eventuellt m5 spridare också.
Lite grann händer det väll, fått ihop botten delen. håller på att prova ut lite grenrör ioch med turbo bytet osv.
(Bilderna är klickbara)
Shortshift med en liten smutt aluknopp.
Lackade alla kromlister blank svarta blev helt klart över förväntningarna.
Också hinkat i motorn för att bygga nytt grenrör igen.
Lite fler bilder på toppen! och mitt nya insug jag har pillat ihop, kommer kläs i kolfiber lite senare, kommer dock inte sitta på bilen denna sesongen!
lite bilder på touringen som nu rullar. ska dock in på besiktning inom det närmaste sen får vi se när turbon trillar dit. går ju som kompsänkt sugmotor nu. får väll tokgasa med k-sprit och lite e85 för att få igenom den.