shomakie wrote:Var iväg o besiktade min pärla idag på morgonen...bort med allt och svetsa ihop ett avgas på en pisskvart och körde in...Gubben bara garva när han såg oljeslangen till turbon som var pluggad och oljeretur osv =P men inte en 2:a =)
tog du bort ic och allt sånt med eller?
tog bort allt sånt krimskrams...men det går bara inte att inte se att det sitter andra saker på den som han sa... =) Nästa år så ska ja bara plocka bort turbon o låta grenröret sitta kvar då det tar 1 timme att skruva bort skiten..
ja det borde ju funka och bara plocka bort turbon, kanske ic, men då är det ju inget som fungerar iaf som dom kan gnälla på.
är ju iaf mindre pengar och jobb än och köpa en likadan bil och skifta plåtar.
jag har en 325 som gått med turbo men inte i min ägo. har IC monterad och oljeretur med cirka 1 meter slang som sticker upp från tråget, pluggad med ett tändstift. det kan ju hända alla att man köper en bil som gått med turbo och grejerna för det sitter kvar. det kan man ju inte försöka fälla den stackars nya ägaren för.
Får du äns ändra grenröret och allt runt om utan att dom kan hitta en liten enda sak och gnälla på?
har dock själv åkt igenom med riktigt vass sug motor med annat styrsystem iår och det funkade bra bara allt är klokt mappat så.
dom andra åren har jag åkt turbo motor och då har jag haft av precis allt och dit med orginal och det suger därför tröttnade jag och skulle ta en break och åka sug motor ett år. bilen är en 320im -89 så avgas värderna är ju lite jobbiga så skönt för er som har äldre!
Bes gubben sa att bilen gick väldigt bra för att vara en 320 och sen skratta han =) är ju strax över 100hk mer än org.
ja har aldrig testat bes me turbo prylar kvar,men ja skulle återställa de mesta istället för få om bes me intyg mm. de nog värt lägga den tid.blir ju så bökigt annars om dom jävlas ordentligt.