Börjar bli något stressad, får ingen gnista med MS1 v.3 och ppfs MSD spole :S Såg något om att de ska sitta ett motstånd på 1kohm mellan signalen och plus så fixade de ikväll men fortfarande ingen gnista så vet inte hur jag ska bära mig åt. ska mapp på måndag så brinner i knutarna.
Monterat fördelare på blocket ist för på toppen som tidigare, luftat kylsystemet och tempen ligger stadigt på 70grader. vart ute och åkt lite i natt å den pyser jävligt gött med ppf dumpen redan vid 0.5 vill inte gasa mer innan lambdan är inkopplad men kul så långt iaf
Va ute och mappa lite ikväll 4500rpm@0.7Bar 160km/h så långt gånget iaf. Upp tidigt i morgon och lacka delar till karossen, polisen gillar nog inte synen när den är skärm, huv och frontlös sedan fortsätta mappa senare i veckan.
Mattias Sandgren wrote:Orkar du titta förbi med bilen hit upp så ska vi titta på mappningen som sagt, det är ju tur att du har släkt här så det finns ursäkter att åka upp.
Funkade mitt tips om styrningen av tändspolen?
Kopplade in spolen precis som förr och nu funkade den helt apropå. Den var redan inverterad. Men som jag fatta de så ger originalspolen gnista vid brytning av minus och msd vid kontakt med minus? gnistan kommer iaf i fel tidpunkt och vela inte starta nå vidare, kommit princip så långt orginalspolen räcker nu så måste få ordning på andra spolen
Ja de är mkt möjligt att bilen följer med upp till sävar vecka 27 (:
Silandern wrote:Har sträckläst hela tråden nu på jobbet! Skit skoj bygge!